Van Ellmau naar Itter

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ellmau

He allemaal,
Mijn eerste keer naar Ellmau. 10 jaar geleden ben ik in Itter geweest. Ik vroeg mij af of je vanuit Ellmau gemakkelijk in Itter kan komen op de ski’s? Je zal misschien wel een hele tijd onder weg zijn en dan weinig tijd hebben voor de dorpen itter, hopfgarten. Is het verstandig om met de auto naar Itter te rijden zodat je de hele dag hebt om daar te touren? Ik wil graag oude herinneringen ophalen. We hebben Ellmau uitgekozen voor de apres ski!!! Nu maar hopen dat het nog wat gaat sneeuwen!

Ik ben een paar jaar geleden in Ellmau en Söll geweest, maar volgensmij kan je zonder al te lang te skien vanuit Ellmau wel gemakkelijk in Itter komen.

Als je een normaal skitempo hebt, en de meest rechtstreekse weg neemt, zul je er ongeveer anderhalf uur over doen per ski.

Bedankt voor de reacties! Dat is goed te doen ongeveer ander half uur!! Ik zal het in mijn achterhoofd houden!

je gaat in ellmau omhoog met de hartkaiser(80)
dan neem je de koglbahn (98) dan ga je naar
de tanzboden (99) dan richting kummeralmbahn (69) (scheffau) dan naar de muldenbahn (70)(scheffau)dan ben je boven en ski je naar kalbersalve(2) (brixen) dus gondel bahn voorbij en omhoog met de stoeltjeslift…
daar boven aangekomen kan je kiezen of via söll of vis hopfgarten …via söll ski je richting silberalm daar neem je de skiweg(pad) en je staat in hochsöll daar kan je weer kiezen of gelijk met de gondel naar de hohesalve of via diverse stoeltjesliften op de rigi uitkomen
dan spreekt de weg vanzelf rood 30 volgen en bijna beneden kan je kiezen of naar gondel of naar sleepliftjes (wel van te voren checken of het ankerliftje het wel doet…
via hopfgarten ski je naar het mittelstation en neem daar de gondel naar de hohe salve en volg zoals hierboven staat aangegeven in een uurtje sta je onderaan in itter
start vroeg (de eerste trein) dan is het nog lekker rustig en hoef je nergens te wachten is mooie route heb ik vorige week net niet gedaan wou eens wat anders en heb mijn snelheid even getest in brixen …toch wel rap op 90 cm ski’s 92,07 KM per uur

veel succes

Een hele routebeschrijving… Hartstikke bedankt! Gaan we zeker uitproberen! Leuk dat er mensen reageren! Heerlijk dat je er net vandaan komt! Ik vertrek 12-02 pas, maar het is niet verkeerd om goed voorbereid te zijn!!

Wij gaan het andersom doen… net naar Itter geweest en nu voor Ellmau geboekt. ( moet alleen nog een jaar wachten) snik… Wij hadden geen wachttijden bij de liften ( en geen kip op de piste 1e week kerstvakantie) ruim een uurtje over gedaan toen stonden we onder aan de hartkaiserbaan.
Weet er overigens al iemand wanneer er een vuurwerkfeestje is in Ellmau??? 31-12 of 01-01 ??

Plaats een reactie