SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental 14-02-2014 - 21-02-2014

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hahaha maar 35 kilometer. Ik maak op een dag meer dan 60 kilometer. Zit nu in Scheffau. Wanneer doen we een race?

Hahaha maar 35 kilometer. Ik maak op een dag meer dan 60 kilometer. Zit nu in Scheffau. Wanneer doen we een race?

Gast038 op 28 feb. 2014 21:37

stoer man plak dit hele stickervel op je hoofd alsjeblieft

null

Gang is alles

Blijf alsjeblieft op de oefen piste en loop de gevorderden niet in de weg. Vandaag 78 kilometers gemaakt. Je kwam hier toen je klein was en zo te zien ben je nog niet gegroeid.

Hahaha maar 35 kilometer. Ik maak op een dag meer dan 60 kilometer. Zit nu in Scheffau. Wanneer doen we een race?

Gast038 op 28 feb. 2014 21:37

Blijf alsjeblieft op de oefen piste en loop de gevorderden niet in de weg. Vandaag 78 kilometers gemaakt. Je kwam hier toen je klein was en zo te zien ben je nog niet gegroeid.

Gast038 op 1 mrt. 2014 17:25

Vreemd, de herfst is al een tijdje voorbij en toch zijn er nog eikels te vinden…

Laten we het vanaf nu weer lekker gezellig houden! Dank!

Laten we het vanaf nu weer lekker gezellig houden! Dank!

Rene op 1 mrt. 2014 18:28

Gelijk heb je!

Fijne review trouwens, geeft een goed beeld van het gebied. Ziet er wel fijn uit, ook al lag er niet zo veel sneeuw.

Leuk verslag!

Sneeuw lijkt goed ondanks de hoeveelheid.

Okay… Ik ga er niet eens op in xD
Ik heb straks een feest en had het de afgelopen dagen druk met school en werk. Morgenavond als ik thuis ben van het voetbal zal ik het verslag van de laatste dag schrijven. Foto’s zijn in ieder geval al wel geüpload, maar ik laat nog niks zien evil laugh

@Skiwi Bedankt :) Als er maar genoeg sneeuw ligt voor leuke tochten :)

@Gast242 Bedankt :) De sneeuw was inderdaad erg goed dit seizoen, ook al was er niet zo veel

Carnas on Tour

Ook zo leuk dat het een Gast is die deze reactie plaatst haha

Gang is alles

don’t feed the dogs.

Leuk verslag. Ook heel herkenbaar allemaal.

Übung macht den meister!!!

Hmmm, ik moet eens stoppen met beloftes maken wanneer er een verslag komt. Ik had het afgelopen weekend drukker dan verwacht… A fijn!

SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental 21/02/2014
De laatste dag… Helaas, maar net zoals vorig jaar heb ik op deze dag de weekrecords gemaakt. Dit komt wel terug bij de statistieken van deze dag en van deze wintersportweek.

null

Deze dag begon vrij zonnig. Af en toe kwam er ineens een wolk voorbij vliegen, daar heb ik ook foto’s van.

null

Helaas heb ik de dalafdaling van Brixen (behalve de rode/zwarte 11) niet gedaan. Ondanks de sneeuwval van een paar dagen is die niet open gegaan of in staat gemaakt dat je er fatsoenlijk vanaf kan.

null

De laatste keer naar de lift deze vakantie. Jammer, maar helaas.

null

Bergbahn Kitzbühel, leuk gebied. Helaas niet overal poortjes…

null

Nog een van de oudere liften in het gebied. Dit is de Schernthannbahn, nummer 24.

null

Het begin van de Wilder Kaiser.

null

Heerlijke pistes!

null

En we zijn weer eens op de Höhe Salve. Hoe ik hierboven kwam was wel een grappig verhaal. Ik kwam vanaf een van de liften van Söll naar beneden en ik zag een skileraar op de piste lopen richting een restaurant. Dus ik rem af en ga er ruim omheen. Hij komt helemaal vloekend en tierend naar mij toe lopen. Na wat woordenwisselingen en hem in het gezicht uitlachen, pakte hij mij beet bij mijn keel. Net op tijd sprong er iemand tussen voordat ik hem uit reactie op zijn gezicht sloeg. Hij dreigde met mijn skipas af te nemen. Blablablablabla, ik lach hem uit en loop naar de lift toe. Ik vind het tijd om die Oostenrijkse skileraren (vooral die oudere) een les te leren en ervoor te zorgen dat ze zich minder God voelen in eigen land. Ik zie het namelijk steeds vaker gebeuren dat met name de Duitstalige wintersporters die wat ouder zijn denken dat ze alles mogen en als een debiel naar beneden komen sjeezen. A fijn…

null

Het punt onderaan de Höhe Salve waar de Kälbersalvebahn en de Foisching samen komen.

null

En daar ligt Scheffau en erachter nog helemaal Ellmau en Going.

null

Nadat ik lekker geluncht had in Brixen, ben ik snel naar Söll gegaan. Een wintersportvakantie in SkiWelt is niet compleet zonder deze lift (Siller-Keat) gedaan te hebben. Heerlijke piste met een snelle lift.

null

null

De bewolking begon toe te nemen, het begon harder te waaien en het werd flink kouder.

null

Zo, een wolk dacht leuk te zijn en kwam even voorbij vliegen.

null

Vanochtend had je nog een mooi uitzicht richting het zuid-oosten. Vanaf SkiWelt gezien liggen het Zillertal Arena, Kaprun – Zell am See en Skicurcus Saalbach Hinterglemm Leogang het dichtsbij.

null

Deze berg, de Kitzbüheler Horn, komt volgend jaar pas weer aan de beurt.

null

De bergtoppen zijn wit, maar verdwijnen langzaam in de bewolking.

null

De Südhangbahn van Scheffau.

null

De allerlaatste afdaling van dit seizoen… Camera in de hand en gewoon op het knopje blijven drukken van foto maken.

null

Waar kan je allemaal heen vanaf de Zinsberg? Nou, kijk naar het bord en je weet het!

null

De Zinsbergbahn, ook beter bekend als de Bubble express.

null

null

null

Miep miep!

null

De Kälbersalvenbahn.

null

Doeg Zinsberg!

null

Nog een keer helemaal knallen!

null

Even stoppen, wat mensen voor laten gaan en daarna knallen tussen de mögels door en dan laten lopen op het vlakke stuk.

null

Die skiester had ik uiteindelijk nog ingehaald. Rechts ligt er een snowboarden op de grond, jammer joh! Kwestie van hoog genoeg beginnen met laten lopen.

null

Verdammt! Daar heb je die skiester weer…

null

Bergstation Hochbrixen, hmmm. Het is weer zo ver…

null

Doei Höhe Salve!

null

null

Doei Choralpe!

null

En het einde nadert…

null

Doei Kitzbühel!

null

Doei SkiWelt!

null

De laatste shot van de Höhe Salve.

null

De allerlaatste foto van Hochbrixen van dit seizoen…

null

Tot volgend jaar!

null

Doei Westendorf!

null

Deze jongen heeft mooi werk geleverd dit seizoen, zelfs de Streif overleefd!

null

Tijd voor de laatste keer dit seizoen! Tot volgend jaar PapalaPub!

Statistieken Skiline 21/02/2014

null

Ik heb deze dag 8475 verticale meters gemaakt, 49km gesnowboard en 26 liften genomen. Dit is dus het weekrecord. Ik heb ook het aantal kilometers dit siezoen overtroffen. Zie het volgende stukje.

Statistieken Skiline Kitzbüheler Alpen 02/2014

null

Deze vakantie, heb ik volgens Skiline, 246 kilometer gesnowboard, 46206 verticale meters gemaakt en 137 liften genomen. Dit klopt alleen niet, want niet elke lift in Kitzbühel wordt geregistreerd. Het is wel een record. Het aantal kilometers is met 2km verbroken (244km 02-2013), het aantal liften met 10 (127 02-2013) en het verticale meters ook (44584 02-2013). Het dagrecord is helaas niet verbroken. Die staat nog steeds vast op 56km op 01-03-2013 in SkiWelt.

Statistieken seizoen 2013/2014

null

Dit seizoen heb ik ruim het record van vorig seizoen verbroken. Dit jaar heb ik 62226 verticale meters gemaakt (59696 in ’13-’14), 179 liften genomen (166 in ’13-’14) en 337,2 km gesnowboard (312,2 in ’13-’14).

Iedereen bedankt voor het lezen van dit reisverslag. Ik hoop dat jullie genoten hebben ervan en weer iets meer weten over de Kitzbüheler Alpen qua wat er te beleven is. Hoogstwaarschijnlijk is het volgende verslag in seizoen ’14-’15 (pfff… 2015 alweer), maar misschien nog een aantal keer een indoorhal. Tot het volgende verslag!

Carnas on Tour

Ik heb echt genoten van je mooie (foto)verslag Sven! Lekker om te lezen en fijne plaatjes om naar te kijken en zo herkenbaar ;-) Jammer dat ik geen selfie heb gezien ;-) Dan hadden we je misschien herkend op de piste of in de Papalapub hihi.

@Simone Selfie? Wil je die graag hebben dan? Hahaha, nou daar komt 'ie dan!

null

null

Heerlijk weer dus toppie :P

Carnas on Tour

wat een belachelijke sjaal :( dat je je daarin durft te vertonen!!!
Ook van deze dag heb je weer iets leuks gemaakt! mooie plaatjes en originele bijschriften

Certified ski-boy, glijbewijs

wat een belachelijke sjaal :( dat je je daarin durft te vertonen!!!
Ook van deze dag heb je weer iets leuks gemaakt! mooie plaatjes en originele bijschriften

Jorian op 4 mrt. 2014 15:40

Nog altijd beter dan een ajax sjaal :)

Leuk verslag weer, was weer een genot om te lezen :D

Gang is alles

Huh, de foto’s zijn onderste boven xD Iedereen bedankt voor de leuke reacties :)

Carnas on Tour

Huh, de foto’s zijn onderste boven xD Iedereen bedankt voor de leuke reacties :)

Svennoo op 4 mrt. 2014 21:19

HEB JE MIJN VERSLAG NOU AL GELEZEN SVEN???

Gang is alles

Jaa rustig, ongeduldige. Kijk nu eens, @Jesper

Carnas on Tour

Jij was degene doe 'm beloofd had… de selfie ;-) ;-) ;-)

Leuk einde:p
Je hebt goed je best gedaan dit seizoen! Zowel op de piste als naast de piste:)
Ga je niet rond Pasen weg ofzo?:p Bijna altijd mooi weer dan:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@Simone Hahaha,en. Ben ik bekend met die jas e.d. afgelopen vakantie?
@SnowJan Nee helaas… Was het maar zo’n feest, het zou wel top zijn!

Carnas on Tour

Veel bekende plaatjes :)

Hoe vond je de oversteek naar KItz per ski ? Ik pak hem eigenlijk liever met de auto, vind het een behoorlijk gedoe (en dan verblijf ik altijd in Westendorf)

@Ivo. Was zeker goed te doen! Ik was er redelijk snel (in een uurtje). De bus was ook gewoon redelijk goed te doen. Met een klein half uurtje zat ik in Kitzbühel :)

Carnas on Tour

Plaats een reactie