Welk dorp in skigebied Wilder Kaiser

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Wij willen volgend jaar voor het eerst het skigebied Wilder Kaiser aandoen, voor ons nog geheel onbekend. Nu vraag ik me af in welk dorp we het beste kunnen zitten. In 1e instantie dacht ik aan Brixen im Thale, maar ik begreep dat daar de oefenweide niet in het dorp zelf, maar bij het bergstation ligt. We vinden het leuker als dat voor de niet-skiërs op loopafstand te doen is i.v.m. de kleinere kinderen.
Ellmau lijkt me ook leuk. Maar daar zie ik door alle liften het bos niet meer. Weet iemand waar ik het beste kan zitten met een appartement t.o.v. oefenweide. Klopt het dat de Hartkaiser “de” lift is die je naar het grote skigebied brengt ? En ligt die dan gunstig t.o.v. oefenweide.
Is er ook nog een beetje leuke apres-ski in Ellmau (ik hoef geen Westendorf-aanbod) en waar kan ik dit vinden ? Of misschien raadt iemand mij juist een heel ander dorp aan ??? Heel veel vragen dus. Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.

Vanaf de hartkaiserbahn kan je lopend naar de oefenweide, das ongeveer 10 min heuvelafwaarts lopen, met de auto is dit maar 2 minuten ongeveer, de oefenweide ligt niet direct tegen het skigebied aan maar alles eromheen is vooral restaurants, appartementen en hotelletjes.
Ben er zelf meerdere keren geweest en vond het een erg leuk skigebied vooral omdat je veel tochten kan maken op de ski’s.

Dank je Gerald. Ben er inmiddels achter dat de Hartkaiserbahn geen lift maar een treintje is ;-)
Ik vind het een beetje lastig om in te schatten waar je een beetje moet zitten met je appartement. Er zijn ervaren skiërs bij die meteen naar die Hartkaiserbahn gaan, jonge kinderen die voor het eerst gaan lessen en een peuter die zich waarschijnlijk in zo’n kinderland/oefenweitje wil vermaken met de niet-skiërs. Het is voor mij nog niet helemaal duidelijk waar dat kinderland nu ligt

Westendorf heeft de oefenweide en de skischool beneden in het dorp liggen, en het hele dorp is zo ongeveer op loopafstand van de oefenweide. Enige nadeel: als je naar Brixen wilt moet je 1) de bus nemen of 2) een behoorlijk zware rood-zwarte af of 3) de kabinebaan weer naar beneden nemen. De feestende jongeren heb ik eigenlijk nooit last van gehad.

Dank je Gerald. Ben er inmiddels achter dat de Hartkaiserbahn geen lift maar een treintje is ;-)
Ik vind het een beetje lastig om in te schatten waar je een beetje moet zitten met je appartement. Er zijn ervaren skiërs bij die meteen naar die Hartkaiserbahn gaan, jonge kinderen die voor het eerst gaan lessen en een peuter die zich waarschijnlijk in zo’n kinderland/oefenweitje wil vermaken met de niet-skiërs. Het is voor mij nog niet helemaal duidelijk waar dat kinderland nu ligt

Jacquelien op 26 mei 2015 16:28

De Hartkaiserbahn, deze winter inderdaad nog een treintje, wordt nu vervangen door een 10-persoons gondel.

❄️

Ik wou volgend seizoen er ook naartoe, ik had Ellmau in gedachten. Is hier ook apres ski te vinden in het laagseizoen (midden-eind Januari)?

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Dank je Robert ik zal Westendorf meenemen in mijn zoektocht. Vinden het wel fijn dat zo’n oefenweide beetje makkelijk vanuit het dorp bereikbaar is.

David…in februari 2016 dus geen treintje meer begrijp ik ?

Locatie Oefenweide/Kinderland in Ellmau is mij nog niet duidelijk helaas

Dank je Robert ik zal Westendorf meenemen in mijn zoektocht. Vinden het wel fijn dat zo’n oefenweide beetje makkelijk vanuit het dorp bereikbaar is.

David…in februari 2016 dus geen treintje meer begrijp ik ?

Locatie Oefenweide/Kinderland in Ellmau is mij nog niet duidelijk helaas

Jacquelien op 26 mei 2015 20:07

Nee, dan staat deze gondel (

null
) er.

❄️

Het kinderland van skischool Hartkaiser ligt aan de Kapellenweg (nummer 8), tussen het centrum van Ellmau en het dalstation van de Vötterstättlift (hier liggen ook enkele oefenliften). Kleine impressie (geplukt van hun Flickr): https://www.flickr.com/photos/skischule-ellmau/11025142294/…. Vanaf de Vötterstättlift kom je skiënd bij het dalstation van de Hartkaiserbahn.

❄️

Heel erg bedankt David. Zowel gondel als het Kinderland zien er goed uit. Dan weet ik een beetje waar ik een appartement moet zien te vinden. Super !!
Hoewel Westendorf me nu ook wel trekt ;-)

Vervolg op mijn vorige bericht @Jacquelien

Skischool Top zit aan het dalstation van de Kirchbichllift tussen centrum en dalstation Hartkaiser. ook vanaf deze lift kom je skiënd naar de Hartkaiserbahn. Zie de plattegrond

null

❄️

En de 1. ellmauer skischule zit vlakbij het dalstation van de Vötterstättlift, dichterbij dan Hartkaiser. Zie de plattegrond

null

❄️

Geweldig David !! Er zijn dus 2 van die oefen/speelweiden ?! Maakt het weer een stuk makkelijker. Nu nog leuk appartement vinden. Tot nu toe alleen reacties terug dat ze al vol zitten of te weinig slaapkamers voor onze groep. Maar…we hebben nog even

Met hoeveel personen gaat u en wat is ± uw budget en nog belangrijker welke periode gaat uw voorkeur naar uit?

Weinig apres ski, hoewel je uiteraard wel wat kan drinken in het dorp, Itter.

in het dorp volgens mij alleen maar oefenweiden, vanaf het dorp was altijd te skien naar de gondel naar het gebied.

[quote]Geweldig David !! Er zijn dus 2 van die oefen/speelweiden ?! Maakt het weer een stuk makkelijker. Nu nog leuk appartement vinden. Tot nu toe alleen reacties terug dat ze al vol zitten of te weinig slaapkamers voor onze groep. Maar…we hebben nog even

❄️

dank je jr, wij hoeven ook geen hele uitgebreide apres-ski tot laat in de uurtjes. Wat drinken na het skiën is prima en dat kan bij dat Fabels wat ik begrijp. En David…voldoende oefenplezier aanwezig dus !!!

@gerald88 Wij zijn met 2 gezinnen van totaal 8 personen. 1 Gezin bestaat uit 2 ouders en 3 kinderen van 2, 5 en 8 jaar waarvan die van 2 op de slaapkamer van de ouders zou kunnen slapen. Het andere gezin bestaat uit 2 ouders en een zoon van bijna 18. We hebben 1 groot appartement nodig met 4 slaapkamers of 2 aparte appartementen (liefst dan wel in hetzelfde gebouw) met elk 2 slaapkamers. Wij willen dus geen uitklapbed in de woonkamer als slaapgelegenheid. Het gaat om de geliefde periode 20-27 februari en het totale budget is zo’n 2.300 euro (bij echt perfecte ligging en omstandigheden max. 2.500 euro) De zoon van 18 zou eventueel in een aparte 1-persoonskamer in hetzelfde gebouw kunnen slapen indien aanwezig.

Heb tot nu toe nog geen succes gehad.

Ik bedoel dat je ook bij het dorp Itter kan kijken, is ook onderdeel van het gebied.

Ik denk dat westendorf en elmau het best aan je wensen zullen voldoen, voldoende apres ski, alle ski mogelijkheden bij de hand voor beginner en gevorderde skiër .

Maar ook brixen voldoet bijna, al moet je altijd met de lift omhoog voor het kinderland/oefenweide, het ligt wel super centraal in het gebied, en het is een leuk dorpje met wat apres ski , maar niet al te druk, al je begrijpt wat ik bedoel…

Een betaalbaar appartement, of hotel, moet toch wel te doen zijn in deze plaatsen lijkt me, ook al is het een drukke periode…

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Oh bedoel je het zo jr. Ik zal eens in Itter kijken.

Nog geen succes gehad in Ellmau of Westendorf. Ik vind de prijzen momenteel echt niet meer normaal. Voorheen toch altijd een leuk app met 2 slaapkamers, dichtbij liften/centrum kunnen vinden voor 1.000-1.200. Maar nu betaal je daar al snel 1.500-1.600 voor…en dan heb je echt niets bijzonders

Voor dat geld zal je inderdaad niet snel iets kunnen vinden ben ik bang, of je moet genoegen nemen met iets meer afstand tot de liften, heb nog even navraag gedaan bij een goede kennis van mij ter plekke in Ellmau maar voor die periode vraagt ze voor een woning (grote woonkamer, parkeergarage voor 2 grote auto’s, 5 slaapkamers waaronder 2 hele grote met 2 persoonsbedden, 2 badkamers, en een grote keuken) 600 per nacht dus dat is in uw geval geen optie helaas.

Misschien dat appartementenhuis Bodner voor die periode nog iets in de verhuur heeft maar ben bang van niet, het is een gebied waar veel mensen bij vertrek alweer boeken voor het volgende jaar.

Misschien anders eens kijken bij huizen verhuur, ik weet dat dit erg veel gedaan word in Ellmau, Soll (dorpje ernaast) is misschien ook het overwegen waard, prijzen liggen naar mijn weten iets lager dan in Ellmau terwijl je in hetzelfde gebied skied

@gerald88 hartelijk dank voor je informatie. Ik dacht dat je voor 1.250,- per appartement toch wel een eind moest kunnen komen. Vorig jaar in Sölden (toch ook een populair en groot skigebied) betaalde ik voor een groot appartement met 2 slaapkamers, midden in het centrum, op 50 meter van de Giggijochlift 1.200,-

Maar goed…de tijden veranderen ;-) Ik heb inmiddels app. Bodner een mailtje gestuurd. Fingers crossed !!

Ga ook nog in Söll kijken of anders uitwijken naar een ander skigebied.

Nogmaals bedankt voor het meedenken !!

Wij hebben vorige winter toch ook al 1755 euro betaald voor een appartement met 2 slaapkamers op een 400m van de lift in Lermoos,en dat is dan maar een klein skigebied.

Zoooo dat is helemaal een berg geld zeg voor zo’n klein skigebied. In Lermoos betaalden wij 850 euro voor een reuzengroot appartement met 2 slaapkamers op 200 meter van de lift ;-)

Ik heb nu inderdaad een aanbod gehad van app. Bodner @gerald88 maar uit eerdere ervaringen van mensen heb ik begrepen dat dat aan een ontzettend steile weg naar boven ligt. Voor de niet-skiërs waarvan er 1 met een kinderwagen rondloopt, is dat niet erg handig. Misschien ben ik ook wel te veeleisend, maar de vorige jaren is het toch wel steeds gelukt om iets naar mijn wensen te vinden. Maar ik denk dat de koek nu echt op is ;-)

Als er geen sneeuw ligt kunt u hier prima naar boven lopen hoor, zodra er sneeuw ligt dient u wel met sneeuwkettingen naar boven te gaan(als u met de auto gaat), vanaf het kerkje (te zien op de foto) is het maar ±200 meter en pas na Bodner word het stijl, zelfs in de sneeuw kan je nog tot aan Bodner met de auto komen alleen is het zonder kettingen verboden…

null

Ellmau en omgeving, misschien iets via de vlgd link wat jullie leuk vinden?!

http://www.wilderkaiser.info/de/unterkuenfte-wilder-kaiser.h…

Dienten Die Alte schule

Dank je @Elly3…heb ik inmiddels gedaan, maar kreeg maar 3 mogelijkheden. Daarvan 2 echt een heel eind uit de buurt van gondel en 1 lag perfect maar dan ook meteen 1.800 euro voor een appartement met 2 slaapkamers. Dat vind ik te gortig.

Maar bedankt voor de tip in ieder geval.

Omdat ik in Ellmau niet kon slagen voor een betaalbaar appartement dat ook nog een beetje gunstig ligt, zijn we uitgeweken naar Fiss. Zijn daar 12 jaar geleden ook eens geweest en daarna nog een paar keer in Serfaus en is ook een mooi, groot skigebied.

Ik denk dat we echt mazzel hebben gehad, want Fiss staat nu niet bekend om z’n voordelige accommodaties. We hebben nu een appartement met 4 aparte slaapkamers met elk een eigen badkamer, middenin het dorp, op 5 minuutjes lopen naar de liften voor… € 2.366,-

Het kan dus wel voor een redelijk bedrag, maar je moet goed zoeken en veel geluk hebben ;-)

Hi Jacquelien, welk appartement hebben jullie in Fiss geboekt. Wij zoeken daar ook nog een betaalbare accomodatie. Hartelijke groeten Jolanda

Hi Jacquelien, welk appartement hebben jullie in Fiss geboekt. Wij zoeken daar ook nog een betaalbare accomodatie. Hartelijke groeten Jolanda

JH2015 op 16 aug 2015 18:14

Denk dat het verstandiger is een eigen topic te openen?

❄️

Plaats een reactie