Lunchen/chillen voor de niet skiërs met hondje

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ellmau

Hallo wintersporters,

Wij gaan half januari een weekje naar Ellmau, mijn moeder die niet skiet en een hondje heeft, zouden we graag s middags gezellig met elkaar willen lunchen en dat ze van het mooie uitzicht kan genieten boven in de bergen, heeft iemand goede tips voor bergrestaurant met hondje??
Bedankt!!

Met de (nieuwe) Hartkaiserbahn omhoog, binnendoor naar het restaurant. Kan niet makkelijker.

@ascheepstra je bent blijkbaar niet zo heel bekent in dit gebied. Zoals Fret hier boven schrijft wordt het inderdaad niet makkelijker dan dat. De Hartkaiser is namelijk een treintje waar je vanaf het centrum zo heen kan lopen.

U only live ones

Treintje is alleen vervangen door een nieuwe gondel…

Is dat sinds dit jaar? Ik ben er jaren achter elkaar geweest maar de laatste 3 jaar niet.

U only live ones

Even ouder topic schoppen, maar zijn er ook plekken waar je met de auto en of lopend kan komen, waar skiërs ook langs komen? mag ook in naburige dorpen zijn…

Een lift betalen om te kunnen lunchen is ook niet elke dag nodig. (en wij hebben zelfde “probleem”, niet iedereen wil op lange latten…)

null

U only live ones

Bij de Hartkaiserbahn een stukje omhoog lopen kom je bij Hausleitenstub’n.
Deze ligt zoals je ziet aan de blauwe afdaling en daar is altijd wel wat reuring.
Op de tekening het rode restaurant.

U only live ones

Het is ook de moeite om eens een stukje te rijden en bij Soll tot het middenstation omhoog te gaan. Volgens mij een stuk goedkoper dan Ellmau. Of er een wandelpad weet ik niet maar het is niet steil dus dat zou me niet verbazen.
Daar zit je in een soort kom waar een hoop naar beneden komt en de rodelbaan start er, dus een hoop te zien.

@Draak Dat is inderdaad ook een goed idee. Meerdere restaurants en een hoop te zien volgens mij ook een mooie wandeling omhoog.

U only live ones

Net Terug Uit Skiwelt Soll) Bij het midden station van Soll zijn 2 leuke restaurants waar je op de piste kijkt ook kan je naar het top restaurant. Terug kun je ook met de rodel erg leuke lange baan. Bij Schefffau zit bij de dal afdaling een restaurant. Ook bij de nieuwe Hartkaiser in Elmau zit een nieuw restaurant.

Is oud topic, maar wellicht handig om voor mensen met hond te weten dat ze in ellmau bij de bus en lift een “snuitje” eisen. Anders mag de hond niet mee.

Hallo @rmgb

De meesten kunnen niet lezen tussen de regels,
En zag ook dat het geplaast is in 27 nov 2015.

Ik zit met het zelfde ik heb een hulphond en zit ook te kijken waar is zij welkom of niet,
Of wat de verplichting is in het buitenland en sommige landen is zelfs muilkorf verplicht,

En @ascheepstra is ff naar dierenarts gaan en vragen voor vakantiegids voor honden,kattenen fretten.
Hoop dat ik wat info heb gegeven

Gr Renée

*bericht bewerkt door Renée63 op 19 okt 2016 01:17

Positive additude to live,with Respect

Plaats een reactie