welke skischool

Dit onderwerp gaat over de bestemming Westendorf

Wij hebben 3 kindjes (4,7 & 9). De 2 oudsten hebben al wat les gehad,maar zijn nog geen helden, de jongste gaat nu beginnen. Welke skischool raden jullie aan?

Ik denk dat de REDS wel de ideaaltje skischool is, veel nederlanders en ik zelf heb er goede ervaring mee!

The Reds vonden wij zelf iets te massaal (grote groepen ed), daarom hebben wij voor skischool Top gekozen, ook een prima skischool!

The Reds is de grootste, heeft altijd NLDse instr. Bij Top kan dit nog wel eens anders zijn.

In welke plaats zoek je een skischool??

Lezen is ook een vak: westendorf dus.

Ik zou informeren of ze bij Top NL’s skileraren hebben in die week. Hebben ze die niet, dan kun je altijd nog naar de Reds.

Ik ga deze winter ski les geven bij Snow&Co, dus als je een goede leraar wilt… ghehe, nee geintje. ik kende het nog niet, maar van wat ik nu hoor (buitenaf en binnenuit) lijkt het me een hele goede skischool!
http://www.skischoolwestendorf.nl/

Ski good, or eat wood!

Ik ga deze winter ski les geven bij Snow&Co, dus als je een goede leraar wilt… ghehe, nee geintje. ik kende het nog niet, maar van wat ik nu hoor (buitenaf en binnenuit) lijkt het me een hele goede skischool! http://www.skischoolwestendorf.nl/

Bart op 17 nov. 2011 16:30

@ Bart Welke week/weken ben jij er?? Of eerst nog Anwarter?
gr

@Lin
Ik ga 5 december mijn anwärter halen in Kirchberg. Daarna als ik het haal(ga ik vanuit) meteen lesgeven, het hele winter seizoen. ;)

Ski good, or eat wood!

@ Bart
Wordt beetje off tropic.
Veel plezier tijdens de cursus. Is leuk!!! De 14de is Anwarterfeest in de Eisbar. Ook dit jaar ga ik weer vieren dat ik 'm heb :D IS altijd een leuk feestje :D:D
(Zorg dat je zsm een AT nummer hebt, er is een beperkte oplage die maar 5euro kost, scheeld heel wat, gewoon bij postkantoor te krijgen.)
GrLin

@linda
wat is een AT nummer? Is het gek dat ik dat niet weet? Wat is je Email? dan kan het topic blijven bestaan waarvoor het bedoeld is. :)

Ski good, or eat wood!

@ Bart
Atnr is oostenrijks nummer.
lmschaap at hotmail dot com ;)
Tropic kan weer trocpic blijven :D

Voor de mensen op de tropic, ik wens jullie een hele fijne vakantie toe en misschien zien we elkaar in Westendorf :D
grLin

TOP natuurlijk. Klein zeer kindvriendelijk en de oostenrijkse skileraren spreken echt wel een beetje nederlands. Onze kinderen vinden het er helemaal TOP !!

Je hebt ook nog Snow & Co , zelf geen ervaring met hun lessen. Wel heeft de eigenaar van deze toko me teruggeholpen aan mijn gestolen skies.
http://www.skischoolwestendorf.nl/

Wij hebben al een paar seizoenen ski’s en boards gehuurd (via internet) bij snow % co, en ook skilessen genomen.
Het zijn bijna allemaal nederlanders en zijn heel soepel, toen de kids les hadden vonden we het naar een paar dagen wel genoeg, en een van de leraren stelde voor om 1 dag te gaan toeren, ze zijn de hele dag weg geweest en hebben super genoten.
M.a.w. ze zijn heel soepel in omgang, als het toelaat kan er heel veel b.v. ski’s omruilen in twintips of board.
Wij zijn al jaren super tevreden met hun goede service en kwaliteit.

Klopt, Snow en co daar werk ik nu. Heel gezellig, en alleen maar nederlandse leraren. Je kan er al je spullen huren enn waxen en slijpen. Als je vragen hebt kan je mij een berichtje sturen!

Ski good, or eat wood!

Klopt, Snow en co daar werk ik nu. Heel gezellig, en alleen maar nederlandse leraren. Je kan er al je spullen huren enn waxen en slijpen. Als je vragen hebt kan je mij een berichtje sturen!

Bart op 27 dec. 2011 20:34

geef je ook priveles

@Angelo

Ja geef ik ook!

Ski good, or eat wood!

@Angelo Ja geef ik ook!

Bart op 30 dec. 2011 21:28

voor iemand waar een beetje angst weggenomen moet worden(mijn vrouw) wij zitten week 5 in westendorf
kan verder al aardig skieen maar heeft het eerste jaar angst opgebouwd door een verkeerde skileraar in kaprun dit word het 4de jaar

TOP perfecte skileraren die mij van de "angst" hebben afgeholpen. welke taal je spreekt maakt niet uit. o ja nog een aanrader: priveles. wel wat duurder maar geen gewacht in een grote groep. vooral in de vakantie. de grote van de groep maakt bij geen enkele skischool uit. de groepen zijn b.v. bij snow en co echt niet kleiner weten we uit ervaring.
Top heeft zeer ervaren skileraren. gewoon TOP

Ik ben in week 3 in Westendorf geweest. Mijn kinderen gaan al drie jaar op les bij Top Skischule. Mijn dochter zat in een groepje van in totaal 6 kinderen, mijn zoontje 4 kinderen. Echt opgesplitst op niveau.
Ik zag een klasje van Snow en Co van wel 11 kinderen in karavaan. Zeker weten doe ik het niet maar ik had de indruk dat ze daar alle aangemelde kinderen van alle niveaus bij elkaar hadden gezet.

Mijn kleindochter van 4 en zoon van 16 jaar hebben afgelopen week bij TOP SKISCHULE les gekregen …
Dit werd ons door een aantal Westendorp inwoners geadviserd omdat 1 bij reds de kinderen veel te lang moesten wachten ivm te groot aantal groepen dus duurde het eindeloos voor ze aandacht kregen.
Bij mijn zoon van 16 zagen ze bij TOP gelijk dat remmen het probleem was en er werd gelijk een leraar apart op gezet zodat hij na een half uurtje weer met de groep mee kon skien.
En alle 2 de kids hadden op dag 3 al zoveel geleerd dat ze die dag met de gondel al helemaal naar boven gingen dus ik zou zeggen kies voor TOP !!! En ze hebben zeker ook nederlands sprekende leraren of nog gewoon nederlandse leraren en niet zoals LIN zegt soms … volgend jaar zeker weer naar TOP

The reds goeie skischool voor de hele kleintjes. Vanaf jaar of 6/7 zal ik zeker voor Snow&Co kiezen aangezien ze hier met maximaal 6 kinderen per groep werken en tevens een goed punt zijn om materiaal te huren. Top heb ik zelf weinig ervaring, maar zal er zelf geen lessen nemen dit alleen al door de uitstralling van de leraren.

Wij gaan dit jaar ook heen, Ze zijn 4 en 7 jaar jong, allebei geen skiervaring komen ze wel bij elkaar in de klas??.

Ja bij TOP wel geef dat ook aan …erg prettig een klein schooltje ik zou zeggen kijk eerst eens rond en kijk hoe ze om gaan met de kinderen ook hoe ze doen met ze als ze naar toillet moeten … Bij TOP gaan gelijk de dames mee en hoeven de kinderen niet te wachten tot er meerdere moeten… Dat was wat me vorig jaar opviel … Maar waar jullie ook voor kiezen wens jullie een fijne veilige vakantie toe

Bedankt voor je reactie! Maar ze gaan bij snow en co. Vanwege de nederlandse leraren.

Volgens mij heb je in Westendorf bij nagenoeg elke skischool wel Nederlandse leraren…

Thank God summer is over!

Oke! Maar zijn er ook mensen met ervaringen met jonge kinderen bij snow&co??

Kan iemand mij vertellen waar beide skischolen beginnen. Bij welke lift is het verzamelen?

Alle skischolen in westendorf hebben Nederlandse leraren, onze kinderen hebben bij alle 3 les gehad.
Wat me opviel ( in de krokusvakantie)
dat er bij snow en Co nog steeds les werd gegeven uitsluitend door echte skileraren en bij de andere 2 veel jonge Nederlandse leraren werden ingezet die zoals ze het zelf zeiden, even voor de fun een paar weekjes naar Westendorf kwamen en daar kreeg ik geen goede indruk van.

Bij snow en co zitten juist alleen maar de jongere skileraren …Ook bij TOPS hebben ze idd jongere dat is voor de hele kleintjes juist fijn weet ik uit eigen ervaring kleindochter was toen 5 jaar …maar mijn zoon van 16 had een leraar bij TOP van 53 niet echt een jonkie dus!!!
Maar er is niks mis mee want juist de jongere leraren hebben meer moderne techniek in zich.
Terwijl de oudere leraren daar tegenover weer meer ervaring hebben dan de jongere dus met beide is niks verkeerds.
Dan even over welke lift?? TOPS heeft voor beginners een oefen weide met sleepliften alleen voor die skischool !!!oefenen geen andere skischolen dus niks last hebben van de drukte op de piste wat wij als heerlijk hebben ervaren en daar starten alleen de beginners van TOP een geweldige iets.
Want toen onze 2 kids 16 en 5 naar de stoeltjes lift mochten bij reds en snow en co was dat even schrikken omdat daar iedereen naar beneden komt skiën niet alleen die les krijgen maar ook de vrij skiërs
Zodra ze de techniek echt onder de knie hebben gaan ze met de gondel echt omhoog op een andere locatie.

Plaats een reactie