Skileraren in Ellmau!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ellmau

Hoi,

Ik wil aankomende seizoen (2016-2017) naar Ellmau toe om daar skiles te gaan geven. Ik kom er namelijk al vanaf mijn 4de (en ben nu 24).

Aankomende zomer (10 juli tm 20 juli) hoop ik mijn anwarter te behalen bij Snowsport Nederland in Hintertux.

Zijn er hier meer skileraren die les gegeven hebben in Ellmau, en welke van de 3 skischolen? En hoe bevalt het leven verder in Ellmau? (accomodatie etc.)

Wij waren afgelopen winter klant van Ellmau-Hartkaiser,

Ik zou er niet graag werken, kan niet zeggen of andere scholen in Ellmau beter zijn, maar hopelijk wel.

Heb (in Sölden) wel het idee dat daar men beter was voor het personeel dan ellmau-hartkaiser was …

Ik zou zowiezo een Oostenrijkse opleiding in Oostenrijk gaan doen.Is veel leuker.Dan ben je meteen 1 van hun. En niet een Nederlandse opleiding.Moet je achteraf weer veel gaan uitleggen aan die Oostenrijkers waarom je het in Nederland gedeeltelijk gedaan hebt en niet in zijn geheel in Oostenrijk.De echte freaks in Oostenrijk nemen je Nederlandse diploma toch niet serieus.En dat kan schelen bij het vinden van werk.Oostenrijkse diploma’s hebben nou eenmaal de voorkeur.Hou in je achterhoofd dat Oostenrijkers helemaal niet van buitenlanders houden.Maar met leraren moeten ze wel omdat ze de scholen anders niet draaiende kunnen houden.Omdat steeds meer Oostenrijkers geen skileraar meer willen zijn.Maar goed dat was de vraag niet.

Skischool in Ellmau.Er zijn betere skischolen te vinden.

En het is nog waar ook wat Lawine schrijft.

@Lawine waar komt bij jou de gedachte vandaan dat de Anwärter-opleiding niet in Oostenrijk gevolgd gaat worden? De topic-starter geeft duidelijk aan dit op de Hintertux Gletsjer te gaan doen. Sterker nog, bij mijn weten kan je in Nederland niet eens dat diploma halen, omdat dat wordt uitgegeven door een van de Oostenrijkse Skiverbanden. Nederlandse organisaties die zo’n opleiding aanbieden, werken dan ook altijd samen met zo’n verband en op locatie in Oostenrijk.

Inderdaad @gigi de opleiding is volledig in Oostenrijk, dus in het duits en je hebt baangarantie, dus het hele seizoen werk. Ik weet niet wat jullie voor negatieve ervaringen hebben meegemaakt? @lawine en @hooykaas

Mijn opmerking “En het is nog waar ook wat Lawine schrijft” sloeg hoofdzakelijk op de tekst vanaf "Hou in je achterhoofd dat Oostenrijkers …

Begrijpend lezen is ook een kunst

[quote]Begrijpend lezen is ook een kunst

ja, natuurlijk is het een Oostenrijkse opleiding…?? Ik heb het idee dat de SN aardig commercieel is! Wanneer je op de site van Snowsport Nederland kijkt en naar de prijzen van de opleidingen begin ik ernstig te twijfelen hoor. Even heel snel gekeken en snel wat vergelijkingen gemaakt. Anwärter bij de Salzburger kost je € 656,- en bij SN € 1499,-… Vertel mij het verschil?? Baangarantie?? Bij de SBSSV moet je eerst een aangenomen zijn bij een skischool voordat je deze opleiding mag doen. Bij de Tiroler kost deze opleiding afhankelijk welke “categorie” je kist van € 642,- tot € 1411,- Landes 1 bij SN kost € 1399,- en bij de Snowsports Academy € 1150,-. Ik vermoed dat de SN een samenwerking heeft met de Tiroler omdat het examen wordt afgenomen in Hintertux. Baangarantie is een leuke aandacht tricker… Met een diploma kun je overal in Oostenrijk terecht en dan heb je de skischolen voor het uitkiezen die jij wil en niet andersom. Ik zou nog een keer goed rondkijken op internet…

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Het klopt inderdaad dat het een heel stuk duurder is, maar hier zit wel bijna alles in!
-Opleidingskosten
-10 nachten hotel met half pension (ontbijt en diner)
-Skipas gedurende de opleiding
-Handboek en CD
-Baangarantie
-Begeleiding tijdens de opleiding
-Didactische cursus

Weet je toevallig ook wat er bij die €656 in zit? Ik vind een stukje begeleiding namelijk ook wel fijn, vooral het eerste jaar als een skischool je bijv niet bevalt kun je zo ergens anders geplaatst worden. Of als je in het ziekenhuis komt te liggen etc.

kijk ook even in het topic “alle in en outs om skileraar te worden” . Verder hier een link voor alle SkiVerbande in Oostenrijk. Ieder Bundesland (provincie) regelt zijn eigen lerarenopleiding…
http://www.snowsportaustria.at/oessv/landesverbaende/…

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Of als je in het ziekenhuis komt te liggen etc.

Jooliieen op 3 mei 2016 07:46

Wat is dat nu voor een reden…

Als je in het ziekenhuis komt te liggen geef je gewoon de gegevens van je verzekering en luister je flink naar de dokters.

In die 656 euro zit de cursus en de skipas (afhankelijk van het gebied en de periode bieden ze de cursus aan met of zonder skipas, moet je maar eens bekijken op hun website). Dan moet je dus inderdaad nog even kijken voor verblijf en eten enz. Ze bieden zelf normaal ook altijd een formule aan voor half pension in de accommodatie waar ze hun lessen geven. Dan zal je wellicht aan een 1100 à 1200 euro komen.

@Jooliieen “Of als je in het ziekenhuis komt te liggen”
Ben je dat van plan dan!
Als je dat toch al van te voren weet kan je beter niet gaan

Hahaha ik wist dat jullie op die zin moesten reageren! :p

@jooliieen,

Afgelopen januari in ellmau geweest in hotel hochfilzer. Daar zat elke morgen groepje skileraren aan tafel. Weet zo niet van welke school. Verder zit in dorp gezellig koffietentje waar t einde van de dag gezellig borrelen was met aantal skileraren.

Maar je zegt dat je t dorp zelf ook kent.

Verder is kwaliteit van skischool vooral afhankelijk van de kwaliteit van de individuele leraar, nouja en de groepsgrootte. Ik heb wel eens les gehad bij goed bekendstaande skischool met bagger leraar en omgekeerd.

@rmgb
Die ervaring is bekend.De skischolen sorry dat ik het zeg steken alleen het lesgeld in hun zak en de rest is niet belangrijk.Volgende week weer andere slachtoffers. Je moet het als leraar wel heel bond maken wil je de laan/het dal uitgestuurd worden.

Zoals de leraar die met de leerlingen s’morgens met de ging om bij een piste te komen.
Terwijl hij ook de gondel kon gebruiken om daar sneller te komen.

Zoals de leraar die met beginners (2 dagen op de ski’s ) een rode piste nam waar niemand vanaf durfte en daardoor een halve dag duurde.Een leerling gevallen is en haar arm gebroken had.
En dat niet melde aan de skischool en geen ongevallen rapport had ingevuld.

Moet zijn met de bus ging.

Jolien, ben jij nog naar de infodag van Snowsport geweest? Zo ja, dan hoop ik dat je een duidelijk beeld hebt gekregen over hoe en wat, en dan kun je ook zien waarom je meer betaald bij Snowsport Nederland dan direct bij een Oostenrijkse organisatie.
Om even terug te komen bij eerdere reacties, uiteraard is het goedkoper om direct bij Snowsport Tirol of een andere Oostenrijkse skiverbond je Anwarter te doen. Maar bij Snowsport Nederland word echt letterlijk alles geregeld: de reis onderdak skipas begeleiding etc. Tevens word er word er een goede werkgever voor je gevonden(verhalen genoeg over uitbuiting van skischolen t.o.v. skileraren). Wat er eerder werd geschreven betreft de SBSSV, de enige reden voor hun dat je al werk moet hebben, is om de simpele reden dat ze geen leraren voor Tirol willen opleiden, je moet dus zelf werk zien te vinden bij een skischool die is aangesloten bij de SBSSV.

Plaats een reactie