Welke plaats in Wilderkaiser

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Welk plaatsje is het leukste en meest praktisch met een kind van 3 en van 6? Voor die van 3 zoek ik een beetje spelenderwijs skiles met opvang en voor de 6 jarige gewoon fatsoenlijk les.
Welk dorp is het leukste, zonder dat er heeeeel veel nederlanders zitten in januari ergens.

Hallo Kas,

Tja, in skiwelt zitten over het algemeen veel nederlands, aangezien je in Januari wilt gaan buiten de vakanties om (neem ik aan) is Westendorf toch wel een leuke plek om heen te gaan.

Mooie grote oefenweide met een goede skischool (de Reds) waar uw zoon kan genieten van de skiles. Alles ligt mooi gelegen midden in het centrum van Westendorf, dus je hoeft niet ver te lopen.

De andere plaatsen zijn in mijn ogen toch wel het minst geschikt voor welke eisen u hebt.

westendorf is de beste optie voor wat jij aangeeft.

in oostenrijk kun je geen nederlanders vermijden.

in westendorf zitten over het algemeen veel nederlanders. probeer de andere kant van het gebied, ellmau heeft een leuke vlakke piste
met aansluitingen op het gehele gebied en verschillende skischolen en er is zat te doen daar in een week.
ski bus verbinden zijn ok,hotels,app,pensions op loop afstand, ligt er aan wat je wilt uitgeven natuurlijk…

Hoi Kas,

ik ga zelf dit jaar ook voor het eerst naar skiwelt wilder kaisertal.

Wij hebben gekozen voor Westendorf, omdat hier de appartementen wat mooier gelegen leken. Namelijk op loop afstand van centrum en piste. Voor andere dorpen kreeg ik de indruk dat de mooie appartementen telkens wel in het centrum, maar vrij ver van de pistes lagen.

Procrastinating

We zijn in januari in Ellmau geweest. Leuk dorp, en prima oefenweide voor de kinderen en van daaruit kun je het hele skigebied bereiken.
Veel plezier

Ok bedankt voor jullie reactie’s.

Ik wil eind januari met een stel vrienden een dag of 3/4 skieen in Wilde Kaiser. Reistijd naar Wilde Kaiser en de korte duur van de vakantie staan perfect in verhouding met elkaar.

Klopt het dat Westendorf de meest ‘mondaine’ plaats is in Wilde Kaiser (voor zover je daarover kunt spreken). Ik hoef echt niet zo te hossen zoals in Solden, maar kun je na het skieen gezellig een pilsje pakken en zijn er genoeg restaurants? Als er voldoende restaurants zijn, dan kunnen we voor een appartement gaan (gaat de voorkeur naar uit).

@CY325i

Prima te doen, er liggen een aantal goede restaurants in het centrum maar ook 1 die 5min buiten het centrum ligt, namelijk de Reiterstubl, een erg netjes restaurant met appartementen daarboven waat je voor minimaal 8 a 10 euro erg goed kunt eten (ook de hoeveelheid is netjes).

Over de apresski gesproken, er zit 1 tent aan de oefenweide Gerry’s Inn waar echt gehosselt wordt, maar er zitten ook 2 tentjes waar het gewone gezellige apresski is zonder dat iedereen op de tafels staan te dansen…

Welk plaatsje is het leukste en meest praktisch met een kind van 3 en van 6? Voor die van 3 zoek ik een beetje spelenderwijs skiles met opvang en voor de 6 jarige gewoon fatsoenlijk les. Welk dorp is het leukste, zonder dat er heeeeel veel nederlanders zitten in januari ergens.

Kas op 14 okt. 2011 15:21

Wij hebben goede ervaringen met St. Ulrich am Pillersee. Hotel Pillerseehof.
Erg leuke kinderklassen voor de aller kleinsten (Bobo’s kinderpark) en verder inderdaad fatsoenlijke skiles. Kleinschalig maar erg leuk
Geen après ski maar wel een gemoedelijk restaurantje onder aan de oefenweide.
Aardig skigebiedje om zelf te skieen, tussen het brengen en ophalen van de kinderen uit de les.
Relatief onbekend desondanks ook daar Nederlanders

Ellmau, mooie (oefen)pistes voor de kinderen, met de skibus (of gewoon zelf met de auto) kun je je gebied makkelijk vergroten.
Gezellig dorpje!

Brixen, heeft een prima aparte oefenweide bij het dorp.

Elke plaats in het wilderkaiser gebied heeft mooie oefenweides voor je kinderen maar ik zou kiezen voor Ellmau aangezien ik daar de skischool (TOP) erg goed vind!
Verder zitten er niet (te) veel Nederlanders en kan je vanuit de Hartkaiserbahn elke kant op skieen, er zijn goede restaurants (mijn voorkeur gaat uit naar Gasthof Lobewein, erg goed eten voor een zeer betaalbare prijs en goede service!)

@Berd
St Ulrich am Pillersee is toch wel van een heel andere orde dan Skiwelt. Die Buchsteinwand stelt qua skigebied heel weinig voor.
Westendorf is nu de beste plek, met een cetrale ligging in het bijna 500 km grote skigebied van Skiwelt-Kitzbühel

Wij gaan met onze kinderen van 3 en 4 op wintersport naar de Wilderkaiser. Ons huisje staat tussen Brixen en Westendorf in. Waar kunnen we de kids het beste op skiles doen??

Vr Gr

Harold

Wij gaan met onze kinderen van 3 en 4 op wintersport naar de Wilderkaiser. Ons huisje staat tussen Brixen en Westendorf in. Waar kunnen we de kids het beste op skiles doen??

Vr Gr

Harold

Wij gaan met onze kinderen van 3 en 4 op wintersport naar de Wilderkaiser. Ons huisje staat tussen Brixen en Westendorf in. Waar kunnen we de kids het beste op skiles doen?? Vr Gr Harold

Gast654 op 3 dec. 2012 08:44

Ik ga al jaren naar Brixen im Thale en ik heb persoonlijk goede ervaring met Skischool “actief” mooi boven aan de gondel met oefenweide en kinderspeelplaats, dus ook gemakkelijk voor Mams en Paps.
http://www.skischuleaktiv.at

niet roetsjen maar skieen

Plaats een reactie