komt ie weer... welke skischool Ellmau??

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ellmau

Ik vind er toch wel prijsverschil in zitten, wie heeft er ervaring met een skischool in Ellmau?

klopt ik zie het ook en vind het lastig een keuze te maken. Bij Top zie ik wel dat de groepen tot 8 mensen zijn. Wie heeft ervaring met de skischolen in Ellmau ??

Mijn kinderen hebben vorig jaar les gehad bij de ellmauer-ski-u-snowboardschule en dat is ons goed bevalen

Jaren les gehad bij de 1ste ellmauer-ski-u-snowboardschule (van Friedl Fuchs), en altijd super tevreden geweest!!!

Top Schi schule is niks mis mee, 1 Ellmauer Schi schule ook niet. Hartkaiser schi schule zou ik laten voor wat het is, lage prijzen grote klassen en beroerd personeel in verpauperde kleding.

Ik heb mijn zoon bij de 1ste ellmauer skischool op les gedaan, helemaal niks te klagen, leuke klasjes en super juffies en meesters, doen het heel goed. Wij gaan in febr weer en hij gaat daar dan ook weer op les.

Hoi, we gaan komend weekend naar Ellmau. Wij, twee volwassenen en twee kinderen van 13 en 15 zijn allen ervaren skiërs. Onze jongste zoon van dik 13 wil graag les krijgen in freestyle skieen. Is er iemand die een skischool kent die hier les in geeft.
Groetjes, Jan.

Wij zijn net terug uit Ellmau en aan de hand van de ervaringen gekozen voor top skischule. Wat een foute keus. Mijn dochter (van 5 jaar) alleen achter gelaten op de piste terwijl ze zou mee lunchen met de leraren. Ze had een tientje in haar tasje. Bij het afskieen hadden we de verkeerde tijd doorgekregen 1400 ipv 1100. We hebben dus niet haar kunnen aanmoedigen en voor haar kunnen klappen. En maximaal 8 per klasje…vraagtekens. Dochter in klas van 13; vriendinnetje in klas van 10 en vriendje in klas van zelfs 14 kindjes!!!

@Isabella de Jonge, tja in de voorjaarsvakantie kan het wel eens druk zijn he, dat ze je dochter alleen achter hebben gelaten en dat ze de verkeerde tijd hebben doorgegeven is natuurlijk een schande, maar dat er 13 of 14 personen in een klasje zitten is normaal in de voorjaarsvakantie!

Beste Jeroen,
De school maakt reclame met maximaal 8 kinderen per leraar! Maar daar kan ik in de krokus idd nog wel overheen komen. Maar een kind van 5 alleen achterlaten vind ik echt niet kunnen!!!

@Isabella, helemaal mee eens, zouden ze bij mijn kleine meid ook niet moeten doen!

Maar wat was de reden dat ze haar hadden achter gelaten?

@Jeroen.
Er was keurig 's morgens aan de leraar doorgegeven dat ze zou mee eten en dat er een 10-tje in haar tasje met de leskaart zit. De leraar zou zelf misschien ook mee gaan eten dus dat kwam goed uit.
Eerst kregen we om 12.05uur een telefoontje van de leraar van een vriendje: of het de bedoeling was dat hij ook mee zou eten (ook dit was heel duidelijk doorgegeven), maar goed die leraar belt nog even. Ik kreeg om 12.30 uur een telefoontje (van een moeder nb!!!) dat zij mijn dochter huilend en alleen heeft aangetroffen op de verzamelplaats van de skischool. Zij had ondertussen mijn dochter al weten te kalmeren en een broodje van haar zelf gegeven. In het mapje met de leskaart had ze mijn telefoonnummer gevonden en een tientje, toen voelde ze hem al aankomen. Ze had ook al iemand van de school aangesproken en ze was al op een sneeuwscooter naar het restaurant gebracht (dit vond ze overigens wel heeeeeel leuk).
Ik kan je melden dat je op dat moment niet lekker zit aan de andere kant van de berg. Ik heb ook de skileraar erop aangesproken, maar kreeg het antwoord: Ach heb ik dat zeker verkeerd begrepen of ben ik het vergeten. Ze zei zelf dat ze met jullie zou eten. Nogal een slap antwoord dus.
Zelf vraag ik me af in hoeverre je een kind van 5 kunt vertrouwen. En dan nog al zou ze met ons eten dan laat je haar toch niet alleen staan!! Het lijkt mij dat je bij je leerlingen blijft totdat ze allemaal zijn opgehaald.
Ik moet wel toegeven dat het bij mijn zoontje (3jaar) wel heel goed is gegaan. Kleine groepjes hele zorgzame, lieve juf gehad die alles onder controle en in de smiezen had.

Net een week terug uit Ellmau. Eerst wilden we voor Topschischule gaan, maar op advies van een local toch gekozen voor HARTKAISER. Daar hebben we absoluut geen spijt van! Onze kinderen (4+5) hebben het er super gehad. Goede skilerares (Birvit), kleine groep, en na 1 dag al de babyweide verlaten. Alles was mogelijk en ging in goed overleg. Het was professioneel en zeker een aanrader. Volgend jaar weer!

Ik vind er toch wel prijsverschil in zitten, wie heeft er ervaring met een skischool in Ellmau?

simone op 5 nov. 2011 09:02

Er zijn 3 skischolen in Ellmau. Top heeft een mooi kinderland, maar weinig Nederlandse leraren. De Hartkaiser skischool wil alleen maar goedkoop zijn en heeft veel verloop onder de leraren. Hun kinderland is erg klein en kneuterig. De 1Ellmauer (Fuchs) wil de beste skischool van het dorp zijn. Er wordt veel gedaan aan kwaliteit en heeft de meeste gediplomeerde leraren op alle zijn goed georganiseerd en hun kinderland is mooi. Op woensdag middag wordt er voor de gasten een skileraarbal gehouden, zo kan je de andere mensen uit je klasje en de leraar ook op een andere manier leren kennen. Op Maandag avond wordt er een demo show gegeven door de leraren van de 1Ellmauer ski school.
Mijn advies is absoluut de 1Ellmauer skischool/Fuchs

Plaats een reactie