uitstel seizoensopening skiwelt

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

@Nancy; wij vertrekken de 23e en gaan de 8e weer terug naar huis.

Waar verblijf jij?

Ik zag vandaag op de cams dat ze al aardig aan het prepareren zijn en de kanonnen hebben ook flink kunnen werken vandaag.

T-E; dat dikke pak sneeuw is meer dan welkom. Heerlijk een witte kerst ;-)

@T-E

thanks voor je reactie, gelukkig maar dat er nu wat sneeuw ligt ik kom morgen aan rond 8 uur in de avond. in westendorf. wat is jou verblijfs locatie?? en wat doe jij precies in skiwelt?? ik ga zondag ochtend gelijk de choralpe nemen maar is best ver omhoog lopen volgens mij ofniet?? en weet jij ook of er een mogelijkheid is om te heli boarden in tirol??

misschien kom ik je nog tegen ;-) groetjes

null

Er wordt geskied :)
en boven de wolken nog wel :)

Je kan vandaag alleen skien in Scheffau…maar dat zal je vast zelf wel ontdekt hebben!

Simone… jij hebt lekker 2 weken!
Wij gaan van 31e tot de 7e dacht ik ( zaterdag) Wij verblijven ehm… Schnablhof, vlak bij de Harkaiserbahn.
Sinds gisteren word er volop geskied in Scheffau.
En jij???

Nancy, wij staan op de camping in Brixen im Thale (bijna vier jaar nu) en dat bevalt ons meer dan prima.

We skien ook altijd graag in de buurt van Ellmau ;-)

Groetjes

@minitraveler Heli kan alleen OP de wilde kaiser ter hoogte van Ellmau/Going in een speciale inham maar dat gebeurd niet of nauwelijks.

Lopen naar boven hoef je niet want alle liften zijn vanaf morgen wel open denk ik, vanaf gisteren al een hoop pistes klaar en open, ziet er allemaal weer top uit.

Zit in Ellmau al jaren o.a werk etc, karatbar ga je werken? via toon wouters werkeninoostenrijk.nl?

Simone…
kamperen! Mijn schoonzus en zwager gaan ook al jaaaren naar Soll met de camper, meestal zijn ze er ook bijna 2 weken.
Alleen staan ze meestal op de parkeerplaats bij de lift, elk jaar bijna hetzelfde clubje.
Veel plezier, en de vooruitzichten zijn goed!
We hebben er zin in!

Wij gaan met kerst skien in Söll…! Heel veel zin in. We komen de 24e aan. Weet iemand tot hoe laat de supermarkt in Söll open is op zaterdag 24/12?

MT, ga uit van 14.00 max in verband met kerstavond. Heel veel plezier!

@Nancy, wij hebben een vaste jaarplaats op de camping. In de caravan en vooral voortrent hebben we eigenlijk alles, tis net een appartement. Jullie ook heeeel veel plezier!!

Groetjes

dinsdag helaas alweer teruggekomen…het was heerlijk! Vooral de vrij, za en zondag lege piste’s en heerlijke sneeuw!
Helaas wel mijn ski’s daar achter moeten laten, omdat een veer in mijn binding gesprongen was, wat resulteerde in een nare klap op de verse sneeuw.

Tweede keer Skiwelt voor mij, en nog steeds enthousiast !

Hopelijk ligt er rond 15 december wel voldoende sneeuw … Het zie er nog nog treurig uit :-(

@. maar Frau Holle mag van mij uit haar zomerslaapje komen ;-)

Simone op 28 nov. 2011 21:25

Het wordt tijd dat Frau Holle haar kussens weer gaat schudden !!!
Afgelopen januari hadden wij supersneeuw in Brixen. Zelfs de afdaling naar de bus (weet even het pistenummer niet) was open. En dat is in de jaren daarvoor meer niet dan wel geweest. We komen nu al meer dan 20 jaar in Brixen en we hebben ooit 1 jaar moeten uitwijken naar de gletscher van Kaprun omdat het groen was in Brixen. In Hoogbrixen waren de pistes wel met kunstsneeuw maar niet echt van goeie kwaliteit.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

ik kom ondertussen ookal weer 10 jaar in de Kitzbuhler alpen, en pas een keer meegemaakt dat er slechte omstandigheden waren (in het dal, berg viel nog wel mee). over het algemeen ‘scoren’ de Kitzbuhler alpen bij Nordstau altijd erg goed, maarja dan moet er wel van een nordstau spraken zijn… Maar ik heb nog het volle vertrouwen! (ik ga ook met kerst) en ondertussen verlekker ik mezelf maarvast met een kerstmuziekplaylist…

de familie abfahrt jacqueline.

de familie abfahrt jacqueline.

Gast177 op 22 nov. 2012 14:27

Ja idd gast177, dat is hem…

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Ze zijn nu aan het opspuiten :)
Gokken er denk ik op dat het koud blijft, of komende week sneeuw komt …

de familie abfahrt was inderdaad open het afgelopen seizoen. Mooie afdaling, maar op sommige plekken wel slecht qua steentjes. Mijn man wil hem daarom eigenlijk niet meer doen. De zwarte 1 dalafdaling was ook geopend. Ook wel leuk om af en toe te pakken. Alleen het einde is een flink stuk lopen/schaatsen terug naar de gondel. Met kids (die zelf niet vooruit komen) best zwaar.

Ben benieuwd wanneer Frau Holle weer in actie komt ;-)

Het kleurt al langzaam wit… nu hopen dat dat het voor de 15e van december alles gereed is…

Wij zijn eind januari in Brixen geweest en toen was de familie abfahrt super!!! Hopenlijk in januari weer!!!

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Aan de sneeuw te zien en de lage temperaturen komende periode zullen ze dit jaar vast de normale opening wel halen!

Plaats een reactie