Skiroute SkiWelt

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hi!

Volgende week ga ik genieten van een heerlijke week in Brixen im Thale.

Ik ben hier al 12 jaar niet meer geweest en las dat ze iets ‘nieuws’ hebben. De SkiWelt tour. Volgens de website zou dit een route van 90 km zijn.

Hebben we het dan over 90 pistekilometers, net zoals de challenge in het Skicircus of is dit inclusief liften?

null
Ik heb hem afgelopen vrijdag gedaan kon hem net niet helemaal afmaken maar kwam op 64 km uit. Ben vanuit söll rechtstreeks terug gegaan naar Ellmau. Gestart in Going. Vond het zeker de moeite waard alleen was dit wel mijn eerste skitour via de offeciele weg

*bericht bewerkt door rvkasper op 19 jan 2020 21:20

Dat zijn best wel korte liftjes, zo te zien. Gemiddeld maar 373 per ‘ritje’ omhoog.
Komt dat doordat je zo te zien vooral bovenin het gebied gebleven bent?
Wel leuk zo’n lange ronde.

Peter Pos

null
Ik heb hem afgelopen vrijdag gedaan kon hem net niet helemaal afmaken maar kwam op 64 km uit. Ben vanuit söll rechtstreeks terug gegaan naar Ellmau. Gestart in Going. Vond het zeker de moeite waard alleen was dit wel mijn eerste skitour via de offeciele weg

rvkasper op 19 jan 2020 21:19

Aah top dank je wel! nu nog hopen dat alle afdalingen open zijn!

Het zijn eigenlijk twee routes: met de klok mee (groen) en tegen de klok in (oranje). Wanneer veel mensen dit doen is dit gunstig voor de wachttijden bij de liften.

Het zijn eigenlijk twee routes: met de klok mee (groen) en tegen de klok in (oranje). Wanneer veel mensen dit doen is dit gunstig voor de wachttijden bij de liften.

boarder op 20 jan 2020 20:29

ja had ik gezien inderdaad. De tocht zal ook zeker met die reden zo uitgezet zijn. Ik was alleen verrast door het aantal kilometers omdat het SkiCircus nog steeds adverteert met de grootste tocht…

Dat zijn best wel korte liftjes, zo te zien. Gemiddeld maar 373 per ‘ritje’ omhoog.
Komt dat doordat je zo te zien vooral bovenin het gebied gebleven bent?
Wel leuk zo’n lange ronde.

peterpos op 19 jan 2020 21:30

Je hebt vrij veel korte liftjes, zeker in “de kom” die daar een beetje ligt, als je veel lager gaat heb je toch al snel wat slechtere condities, vandaar dat ze die route zo uitgezet hebben denk ik.

Plaats een reactie