BEWintersport is ook beschikbaar op wintersport.be
sluiten
Ervaring Itter / Skiwelt SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Ervaring Itter / Skiwelt

Dit onderwerp gaat over de bestemming Itter

• HvD 23-03-20 21:59
    HvD 23 maart 2020 · 21:59
    Weet iemand ieys over de skischool en apresski in Itter (Skiwelt)? Ik lees dat Itter heel klein em rustig is. Wrl een skischool uit Hofpgarten. Is dat zo en goed? En onderaan de Salvistabaan zou 1 tentje zitten waar ook wst apresski is, Salvista Standl. Is het dar eeb beetje gezellig met muziek, wat mensen en een biertje zo tussen 5 en 6? Hey dak hoeft er niet af, maar een beetje gezelligheid is wel leuk.
    Ten slotte, ik kon via google maps geen supermarktje vinden ...
    Verder tips over Itter? Of tips om beter naar een ander dorp te gaan?
  • Elly3 23-03-20 22:05
    Elly3 23 maart 2020 · 22:05
    Itter is een klein dorp met ongeveer 1100 inwoners, zie vlgd link
    https://www.wintersport.nl/dorpen/itter
    Dienten Die Alte schule
  • Rider_Dune 24-03-20 08:57
    Rider_Dune 24 maart 2020 · 08:57
    Het 1e wat ik vind op google maps is Dorfadl Itter.
    Geen grote supermarktketen maar lijkt wel een kleine buurtsuper te zijn waar ze van alles wat hebben.

• ruudsan 24-03-20 12:05
    ruudsan 24 maart 2020 · 12:05
    Er is hier een kleine Spar winkel. Itter heeft vind ik wel 1 van de mooiste dal afdalingen van Skiwelt . Voor de rest stelt het niks voor ,Wel wordt komend seizoen de Salvistabahn vernieuwd wat verbetering is. De oude was wel erg oud. Nadeel het zal wel drukker worden,
  • Daffie 24-03-20 16:16
    Daffie 24 maart 2020 · 16:16
    Er is hier een kleine Spar winkel. Itter heeft vind ik wel 1 van de mooiste dal afdalingen van Skiwelt . Voor de rest stelt het niks voor ,Wel wordt komend seizoen de Salvistabahn vernieuwd wat verbetering is. De oude was wel erg oud. Nadeel het zal wel drukker worden, ruudsan op 24 mrt 2020 12:05

Er zijn problemen met de bouw; dus of ie komende december al draait is nog niet bekend.

Het is inderdaad een rustig dorp zonder apres ski. Er staat een paraplu barretje bij het dalstation; dus een biertje kun je er wel drinken; maar verwacht geen polonaise 😃
  • Stanro 24-03-20 16:57
    Stanro 24 maart 2020 · 16:57
    Er is hier een kleine Spar winkel. Itter heeft vind ik wel 1 van de mooiste dal afdalingen van Skiwelt . Voor de rest stelt het niks voor ,Wel wordt komend seizoen de Salvistabahn vernieuwd wat verbetering is. De oude was wel erg oud. Nadeel het zal wel drukker worden, ruudsan op 24 mrt 2020 12:05

Drukker is niet bepaald een nadeel hier. Er was een oude 4-persoonsgondel en hier was nooit iets te doen, kon je altijd direct instappen. De nieuwe 10-persoons brengt je ook hoger, dus is een welkome upgrade.

De Salvista Stadel is wel meer dan een paraplu barretje, het is een hele mooie hut. Wel klein, en ook niet helemaal vollebak. Misschien komt dat ook met de 10-persoonsgondel. Ik heb me daar altijd goed vermaakt in ieder geval. Eigenlijk is dat de ideale plek om op te stappen in SkiWelt, het is er nooit druk en je kunt van daaruit het hele skigebied rond. De dalafdaling is ook mijn favoriet van SkiWelt. Voor iets meer après ski zou je ook een dag naar Westendorf kunnen gaan (of Ellmau, maar dat is wel ver).
  • HvD 5-04-20 12:41
    HvD 5 april 2020 · 12:41
    Dank voor jullie tips. De opmerking dat de nieuwe Salvistabahn niet op tijd klaar is doet mij twijfelen om niet een jaartje te wachten. Hoe komt u aan die informatie? Via google kwam ik uit op de site van bergbahnen Hopfgarten/Itter en daar kon ik niet iets vinden dat op vertraging duidt.
  • HvD 5-04-20 12:42
    HvD 5 april 2020 · 12:42
  • FORZAM 5-04-20 13:37
    FORZAM 5 april 2020 · 13:37
    Met zulke info gaan de gebieden zelf niet erg snel naar buiten komen.

Alpinforum is de plek voor zulk nieuws: https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=5155&start=3825...
    https://www.tt.com/artikel/16773913/bergbahn-itter-droht-bei-salvista-...
  • HvD 8-04-20 18:43
    HvD 8 april 2020 · 18:43
    Dank. Ter info: Navraag bij de Bergbahn levert het volgende antwoord op:

Herzlichen Dank für Ihre Nachricht die uns über den Tourismusverband Kitzbüheler Alpen - Hohe Salve erreicht hat.

Wir haben gerade die Informationen erhalten, dass die Bauarbeiten an der neuen Salvistabahn, trotz aller Widrigkeiten, wie geplant durchgeführt werden können.

Somit dürfen wir uns im nächsten Winter auf eine neue hochmoderne Gondelbahn freuen die Sie direkt von Itter ins Herz des Skigebiets der SkiWelt Wilder Kaiser-Brixental bringt.

Wir freuen uns Sie in Itter begrüßen zu dürfen und würden uns freuen wenn Sie mit uns die neue Salvistabahn genießen.

In der Zwischenzeit viele Grüße und g´sund bleim!

Xxx

und das SkiWelt Marketing Team

• Daffie 9-04-20 10:05
    Daffie 9 april 2020 · 10:05
    Tja, wat is dat waard; je krijgt echt je geld niet terug als die oude lift er nog staat; aan de andere kant; de capaciteit is prima en je doet 'm normaal gesproken toch maar 1 of maximaal 2x per dag.
  • HvD 11-04-20 09:55
    HvD 11 april 2020 · 09:55
    Is ook geen probleem hoor. Had het even gevraagd en antwoord even gedeeld met de forumlezers i.p.v. voornamelijk info 'ophalen'.
    Maar goed, het appartement dat wij op het oog hadden is inmiddels volgeboekt. Dus we zoeken weer vrolijk verder 😃

Plaats een reactie

Om te posten op dit forum heb je een account nodig. Login of maak een account aan.