Niveau andere skiers

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hallo!

WIj gaan volgende week naar Wilder Kaiser, en ben wel benieud naar het niveau van de skliers op de piste?

Groet

42

Expert, vooral die skieers met zwarte broeken en skijacks aan.

niet roetsjen maar skieen

Maar zolang je links aanhoudt valt het mee hoor!

Ik was gewoon erg benieuwd of er op de pistes een beetje gang in zit, en niet constant hopen mensen die de hele tijd stilstaan…

Ik zal het wel zien!

Groet

Zal wel meevallen hoor, het zal wel druk zijn komende week, het ligt er ook aan in welke plaats je gaat skieen!

Ja Jan een beetje flauwe antwoorden, maar het was dan ook geen hele sterke vraag :)

Maar volgende week zal het, vanwege de vakantieperiode, inderdaad vrij druk zijn op de piste. Daarnaast heb je in deze week veel mensen die 1 keer per jaar gaan skien en dit zijn vaak niet de beste skiers. Maar gewoon een beetje uitkijken op de piste en buiten de piste de lawines ontwijken, dan komt het vast goed.
Veel plezier!

Er zullen beginners zijn, half-gevorderden, gevorderden en als je geluk hebt zal je ook wat cracks zien.

Op de zwarte pistes ga je meer gevorderden zien dan op blauwe pistes. Aan de oefenliften zal je veel beginners zien.

Wij zijn net terug, en inderdaad… het ligt er maar net aan welke piste je neemt. Over het algemeen zijn de pistes breed genoeg om ongestoord je eigen baan te kunnen skiën. Blauwe pistes uitgezonderd. Deze zijn over het algemeen vrij smal in het gebied. Oja, afdaling 1c is een leuke! Blauw, maar met toch aardig snelle stukken erin. Goed om ongestoord en lang te knallen :) En de afdaling naar Scheffau mag je ook niet missen :) Deze is wel iets drukker.

Goan mit d'n kroam

Dank voor jullie reacties op mijn redelijk open vraag… Maar wij gaan pas de derde, dus al wel iets rustiger. Richard thanx voor je tips, wij zitten in Brixen en ons appartment ligt aan het einde van piste 1c… dus zal wel goed komen! Nu nog lekker een kougolf met zon en gaan!

Er zullen beginners zijn, half-gevorderden, gevorderden en als je geluk hebt zal je ook wat cracks zien.

Op de zwarte pistes ga je meer gevorderden zien dan op blauwe pistes. Aan de oefenliften zal je veel beginners zien.

Mathijs op 24 feb. 2012 18:56

hahaha +1 voor Mathijs :-)

euh... doen!?

Daar zat ons appartement ook. Maar mocht je weer terug willen naar de lift vanaf 1c, dan moet je de bus pakken. Kortom, 1c is prima om je dag mee te eindigen ;)

Goan mit d'n kroam

Wij zijn net terug, en inderdaad… het ligt er maar net aan welke piste je neemt. Over het algemeen zijn de pistes breed genoeg om ongestoord je eigen baan te kunnen skiën. Blauwe pistes uitgezonderd. Deze zijn over het algemeen vrij smal in het gebied. Oja, afdaling 1c is een leuke! Blauw, maar met toch aardig snelle stukken erin. Goed om ongestoord en lang te knallen :) En de afdaling naar Scheffau mag je ook niet missen :) Deze is wel iets drukker.

Richard op 24 feb. 2012 18:57

Het is jaren geleden dat de 1c open was. Ik hoop, gezien de weersomstandigheden, dat de 1c nog een tijdje open blijft. Vaak is deze als eerste dicht vanwege de zon die de hele dag op deze piste staat te branden…
In januari was hij super!!!

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

42

op 24 feb. 2012 16:22

Het antwoord is inderdaad ‘42’… :-)

Qua niveau, dit is heel wisselen. Blauwe pistes, vooral bij de grotere gondels, is altijd oppassen. Veel kamikazepiloten daar. Op de skiroutes en de meeste rood/zwarte is niks aan de hand.

De 1c is de afgelopen jaren altijd open geweest hoor. Alleen de ‘gewone’ 1 zat de voorgaande jaren dicht, dit is de zwarte dalafvaart. Ik heb die piste dit jaar voor het eerst kunnen doen. Erg mooie piste, alleen is het onderin een stukje klunen… Ook zijn de weggetjes onderin zijn goed opletten. Een skileraar van Active heeft daar twee weken geleden zijn nek gebroken.

Expert, vooral die skieers met zwarte broeken en skijacks aan.

Ron op 24 feb. 2012 17:36

Niet dus… :-P De rode jassen heb ik betere ervaring mee…

Andere mooie afdalingen zijn de dalafvaart naar Itter (piste 30 dacht ik), en de dalafvaart van Westerdorf naar Brixen (mits niet te ijzig).

Steffen , hoe kom je aan dat bericht wat betreft dat ongeluk met die skileraar van active.

Aan de paraplubar bij hoog-Brixen boven tussen wat skileraren van Active en Brixen… is 3 weken terug alweer nu.

“…”
Het antwoord is inderdaad ‘42’… :-)

Qua niveau, dit is heel wisselen. Blauwe pistes, vooral bij de grotere gondels, is altijd oppassen. Veel kamikazepiloten daar. Op de skiroutes en de meeste rood/zwarte is niks aan de hand.

De 1c is de afgelopen jaren altijd open geweest hoor. Alleen de ‘gewone’ 1 zat de voorgaande jaren dicht, dit is de zwarte dalafvaart. Ik heb die piste dit jaar voor het eerst kunnen doen. Erg mooie piste, alleen is het onderin een stukje klunen… Ook zijn de weggetjes onderin zijn goed opletten. Een skileraar van Active heeft daar twee weken geleden zijn nek gebroken.
“…”
Niet dus… :-P De rode jassen heb ik betere ervaring mee…

Andere mooie afdalingen zijn de dalafvaart naar Itter (piste 30 dacht ik), en de dalafvaart van Westerdorf naar Brixen (mits niet te ijzig).

Steffen op 6 mrt. 2012 12:25

Steffen, het bericht van 6 mrt (anoniem) is ook van mij , toen was ik ter plaatse in Brixen en kon ik niet inloggen met mijn smart-telefoon. Ik wil even enkele dingen duidelijk maken en op een rijtje zetten. Toen ik de opmerking maakte over de skiërs met zwarte broeken en ski-jacks ,toen bedoelde ik als grap mijzelf en niet het personeel van skischool Active. Ik vond de vraag waarmee deze topic begon eigenlijk een beetje onnozel en daarom dat ik er een beetje de draak mee stak. Of de Rode jassen (skischool Brixen im Thale) beter zijn dan de zwarte jassen (skischool Active) wil ik het hier niet over hebben, ik ken ze beiden heel goed (bij de rode denk ik 50 skidagen les gehad) Toen ik bij de "rote" twee jaar na elkaar,na het "voor skiën" niet naar tevredenheid werdt ingedeeld heb ik besloten priveles te gaan nemen en ben toen over gestapt naar skischool Active.Daar heb ik nu een 6 tal skiuren priveles gehad.
Toen ik jou bericht las over het ongeluk met de skileraar van skischool Active was ik net terug in mijn hotel en had ik een uur geleden, voor de volgende dag twee uur priveles besproken bij skischool Active.Ik hoopte les te krijgen van dezelfde skileraar die ik ook in januari had gehad. Blijkt dus dat deze leraar inderdaad op afdaling (nr1) de zwarte piste afdaling naar Brixen, zeer zwaar gevallen is. Mijn ervaring met deze skileraar, welke ik opgedaan had bij het lessen in januari,is dat deze leraar bij de beste, zo niet de beste leraar hoort, welke ik ooit gehad heb,en ik kan vergelijkingen maken met een stuk of 20 leraren. Ik heb uiteraard geinformeerd hoe het een en ander kon gebeuren.Peter de bewuste skileraar is een zeer goed opgeleide skiër,hij was een jeugd talent welke in Tirol de skischool-accademie opleiding heeft gevolgd om in de toekomst wedstrijd skiër te worden. De lat ligt zeer hoog bij deze opleidingen en Peter heeft deze selectie dan ook net niet gehaald. Peter is op dit moment 25 jaar en clubkampioen van de plaatselijke skiclub in Brixen im Thale. Op de dag van het ongeluk heeft Peter de piste uitgezet voor de wekelijkse trainingen en wedstrijden van de Skiclub Brixen. Deze oefen piste ligt in het verlengde van de (zwarte 1).Hij was toen het ongeluk gebeurde niet werkzaam als skileraar. Hij had deze dag verlof genomen om de piste uit te zetten. Nadat hij klaar was met deze werkzaamheden heeft hij de afdaling naar Brixen genomen,en als getraind wedstrijdskiër gaat dit natuurlijk iets sneller dan de gemiddelde skiër dit normaal doet. Bij een oversteek van een bergweggetje is hem een binding van de ski open gesprongen en heeft hij een zeer zware val gemaakt. Op het eerste moment werd gedacht aan een totale verlamming maar zoals ik heb vernomen is Peter nu alweer uit het ziekenhuis en is hij ook al in de plaatselijke Apreskibar geweest, maar het totale herstel gaat nog heel lang duren. Ik hoop hem in het volgend jaar weer als skileraar te mogen meemaken want hij is een topper.

niet roetsjen maar skieen

@Ron, 50 lesdagen?

@Ron, 50 lesdagen?

Jeroen op 12 mrt. 2012 08:51

Ja, dat klopt.

@Ron, das veel!

Hey Ron,
Over de discussie rode/zwarte jassen: die discussie probeerde ik ook niet aan te zwengelen hoor. Ik heb de laatste 3 jaar goede ervaringen met één specifieke leraar bij Brixen. Daarvoor 1 jaar snowboardles gehad bij Active, en daar was ik niet zo tevreden over. Wij zijn het jaar erop ‘per ongeluk’ bij Brixen terecht gekomen, de kleuren van de leskaartjes waren dat jaar gelijk… :-)

Ben blij om te horen dat het relatief goed met hem gaat. Op die betreffende dag was er geen verdere status bekend. Enkel dat hij waarschijnlijk (te) hard naar beneden is gegaan, en dat er iets vreemds is gebeurd, men dacht toen dat hij een stukje asfalt op een van de weggetjes had geraakt, of gewoon te hard gelanceerd was op een van de heuveltjes.

Even terug ON-Topic… Ik ski al sinds mn 6e (nu 26) ieder jaar minstens 1 week in Ellmau (skiwelt).
Had het er met een vriend over dat dit jaar wel extreem veel “beginners” (type, “ik heb geen les nodig, ik doe dat wel even” ) op de piste waren.
Ben met de Krokus geweest, dus dan is het zoiezo al drukker, maar als je dan bij iedere stoeltjeslift mensen voor- of achter je hebt die zelf moeite hebben met zo’n lift…

Heb me serieus een paar keer zitten ergeren over het niveau, en dan heb ik het niet over snelheid, maar simpele beginselen als een lift in- of uitstappen…

Ik vind Roland (rode pakken) echt een topper! En Anita is ook zeer ervaren en goed. Active heb ik geen ervaring mee, maar zij hebben ongetwijfeld ook hele goede leraren.

Plaats een reactie