Sneeuwkanonnen al aan in Westendorf?!!

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Ik zie dat de sneeuwkannonen al aan staan in Westendorf!! Is dit niet een beetje vroeg als ze pas openen op 15 Dec. ? Of willen ze misschien eerder openen als de condities het toelaten?

Ik heb het al gezien op meerdere plaatsen, in de Alpen maar ook in Zweden / Noorwegen…;

Go with the snow!

in waidring/steinplatte stonden ook aan zag ik eind van de middag! ik weet dat skigebieden ze vaak ‘testen’ voor het seizoen, maar er zijn ook al plekken waar ze blijkbaar al 24uur aan staan, lijkt me toch veel voor een test?

De temperaturen blijven op lange termijn onder nul. In bijna ieder gebied staan de sneeuwkanonnen te blazen, zodat er een flinke onderlaag ligt die het hele seizoen meekan.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Vind het prima! Zit de 16e december in Westendorf om de boel vast op te warmen :)

@ Pim Bressers, ik dacht ook eerst dat het een testrun was, echter als ze zo lang blijven draaien, geen idee…

Go with the snow!

In Saalbach-Hinterglemm draaien ze ook. Wanneer het weer koud genoeg is draaien ze. Gedachten hierachter is simpel: gewoon sneeuw draaien voor het seizoen. Nu maar hopen dat het koud blijft en de voorrad behouden voor het seizoen.

Depotbesneeuwing. Absoluut geen test. Vrijwel alle gebieden zijn met de besneeuwing begonnen. Btw Planai is vandaag het seizoen begonnen.

Het gaat waarschijnlijk een mooi en erg lang ski/board seizoen worden! Hier in Sölden geen sneeuwkannonnen maar een flink pak verse sneeuw en er komt nog flink wat bij deze week.

Skiën. What else.

staan alweer uit!

Overdag is het te warm om te besneeuwen, vanavond/straks zullen ze wel weer aangaan ;)

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Nee hoor het is -2, dus dat zal de reden niet zijn. Ze kunnen geloof ik bij +1 a 0 graden nog opspuiten!

Het hangt o.a. ook af van de luchtvochtigheid. Daarnaast geldt dat bij koudere temperatuur betere sneeuw geproduceerd wordt. Aangezien het vannacht kouder wordt, zullen ze ze dan aanzetten.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Plaats een reactie