bergrestaurants

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Wij gaan tussen kerst en oud & nieuw skieen in Skiwelt Wilder Kaiser. Wie weet wat gezellige (kleine) restaurantjes op de berg met degelijk betaalbaar eten? Wij houden namelijk niet van die massa vreetschuren. Graag horen wij van jullie, alvast bedankt!

De rubezahlalm, halverwege de hartkaiser. Is een zeer gezellige tent!

Weil Schifoan is des leiwaundste...

Alpenrose, ligt een beetje verscholen links van de piste. Ik weet alleen niet goed hoe ik moet uitleggen hoe je er komt ;-) maar ik zal het proberen; als je voor Talkaser staat ga je rechts erlangs naar beneden. Pad en piste blijven volgen. Bij de overgang van ene pist naar andere piste zie je links een alpenhutje liggen met leuk terras en nog ouderwets Oostenrijke muziek!

ik had daar ook een tentje gevonden dat heeeeerlijk gebak had! heerlijk na de eerste paar afdalingen volgens mij hut nr 20.
groet en tot volgende week ;-)

Wij gaan tussen kerst en oud & nieuw skieen in Skiwelt Wilder Kaiser. Wie weet wat gezellige (kleine) restaurantjes op de berg met degelijk betaalbaar eten? Wij houden namelijk niet van die massa vreetschuren. Graag horen wij van jullie, alvast bedankt!

Gast557 op 16 dec. 2012 15:13

Ik kom al 13 jaar in dit skigebied en helaas moet ik toegeven dat het eten op de berg steeds meer op elkaar is gaan lijken. De spaghetti saus en de goulashsoep smaakt op de meeste plaatsen het zelfde,voor maar eens een voorbeeld te noemen. Waarschijnlijk kopen ze bij dezelfde groothandel in. Toch zijn er restaurants die een verschil maken en meer hun eigen keuken en recepten hebben, dit zijn meestal de restaurants of hutten waar er nog een persoonlijke bediening is en niet bestaan uit een zelfbedieningsbuffet achtige formule. Dus gewoon daar gaan eten waar er bediening is. Ik heb toch nog enkele tips waar ik in het verleden vaker gegeten heb en goede ervaring heb opgedaan. Tip 1. http://gasthaus-leitenhof.at/ deze is bij afdaling 1b naar Brixen, hier kun je altijd rustig eten blijkbaar was het er te rustig want het vorige seizoen was deze zaak gesloten , via internet heb ik in de plaatselijke krant gelezen dat de zaak dit seizoen weer open gaat. Waarschijnlijk nieuwe eigenaren dus dit is weer afwachten wat het wordt , maar je kunt er in elk geval rustig eten en het eten zal ook wel weer goed zijn. Tip 2. http://www.nieding.at/ deze berggasthof ligt ook langs de afdaling 1b naar Brixen alleen enkele honderden meters hoger, bij het glazen/plastic koepelbarretje eventjes 60 -70 meter linksaf van de piste.Tip 3. http://kandleralm.at/ Hele mooie hut sinds de nieuwe gondel van Brixen naar Westendorf is deze hut gerestaureerd en nieuw leven ingeblazen , langs afdalingnr:11 van Westendorf naar Brixen. Tip 4. http://www.berggasthaus-sonnalm.at/home.html deze bevindt zich langs de afdaling 110 in Westendorf , ook bereikbaar via zwarte afdaling 112 deze gaat over in de rode 110. Tip 5. Restaurant Fisherstadl (helaas geen internetsite) Dit is de beste tip maar ook het lastigst te vinden maar deze loont echt de moeite zeker als je een vis liefhebber bent. Afdaling 11 van Westendorf naar Brixen nemen en als deze helemaal is afgedaald en je gaat een klein bruggetje over ( de meeste mensen moeten van hieraf al klunen) dan moet je gelijk achter het bruggetje naar links (100 meter) daar ligt het restaurant. Heerlijk gegeten ik bestel altijd zonder de kaart te bekijken en vraag gewoon aan de ober wat hij voor deze dag aanbeveelt

niet roetsjen maar skieen

Als je afdaalt van Going naar Ellmau kom je rechts een super mooi gezellig restaurant tegen!
Wij vertrekken dit weekend en het is het eerste plaatsje waar we gaan eten :-)

Als je afdaalt van Going naar Ellmau kom je rechts een super mooi gezellig restaurant tegen!
Wij vertrekken dit weekend en het is het eerste plaatsje waar we gaan eten :-)

Bruno op 17 dec. 2012 20:40

en ook te voet bereikbaar, met eerst de astbergbahn te nemen, en dan het pad rechts volgen
en inderdaad supermooi restaurant pracht ligging…

erik

De eerdergenoemde Rubenzahl is super!
De wat kleinere Frankalm is voor ons de beste, het is volgens mij een vannde kleinste gezelligste hutjes van het gebied. Frankalm ligt halverwege de hohe zalve richting brixen, ik meen net voor lift nr 70? .
Veel plezier en doe Georg de groeten in de Frankalm.

Ja, nr. 20 mijn favoriet, heerlijk zelfgemaakte pizza!!

Deze hut ga ik zeker opzoeken dit seizoen.Bedankt voor de tip.

niet roetsjen maar skieen

Vlak boven het dalstation van de Ki-West lift heb je ook een restaurantje waar je erg lekker kunt eten. Heerlijke Käsespätzle

Eigenlijk zou ik deze hut niet moeten bekent maken maar waarschijnlijk is het toch alleen maar interresant voor de "echte liefhebber" . Deze keuken is een simpele oostenrijkse keuken , gewoon eten wat de pot schaft, niet geschikt voor "macdrek liefhebbers". Hier kookt " die Oma".

null

niet roetsjen maar skieen

Moio die Ron,

waar is dit precies? welke piste naar beneden?
7-7a-51a-51b?
Ski hier al een jaar of 6, maar nog nooit gezien.
Gaan wij ook wel heeeeel erg snel.

Moio die Ron,
waar is dit precies? welke piste naar beneden?
7-7a-51a-51b?
Ski hier al een jaar of 6, maar nog nooit gezien.
Gaan wij ook wel heeeeel erg snel.

Gast118 op 19 dec. 2012 14:42

Als je vanuit Soll komt is het de rode 7a, de verbinding tussen lift 51 (Siller-Keat) en lift 7 (Filzbodenbahn) Het bord dat op de foto staat (waarop rechts de bedoelde hut) staat tegenover de Frankalm hut (hutnr: 14) De "Oma" hut is bereikbaar via een klein skipaadje naar beneden en de ingang bevindt zich aan de achterzijde. Er zijn ongeveer een 20 tal zitplaatsen en het is gewoon aanschuiven. In feite is het een grote keuken met een fornuis waarop "Oma" kookt. De menukeuze is beperkt maar ik heb er altijd eenvoudig en lekker gegeten. Ik vond het steeds een apparte ervaring, ook het ontvangst en de "einheimische interesse". Ik kom al 13 jaar in dit skigebied en door een tip van een skileraar heb ik deze hut ontdekt. Niet teveel van verwachten maar het is een heel apparte beleving.
Via Brixen is deze hut bereikbaar door lift 2 (Kalbersalve) te nemen en dan via route 51a , deze overkruist de 7a, dan rechts richting lift 7 (Filzbodenbahn)

niet roetsjen maar skieen

Bedankt Ron.

Plaats een reactie