Westendorf

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Na eerder bezoeken aan Sölden en Gerlos, dit jaar voor het eerst voor een mini-ski trip naar Westendorf van 19 tot 23 Januari. Iemand goeie insider tips over dit dorp / skigebied? Waar te zijn voor mooiste pistes, waar te zijn voor gezelligste Aprés Ski?

Ik weet dat het een vrij brede vraag is, maar brede reacties zijn ook welkom :)

Ontzettende volhardende amateur

Voor de apres ski moet je bij Gerry´s inn zijn!

Alle pistes in het gebied Westendorf/Brixen zijn mooi. De Kantleralm, om in Brixen te komen en daar dan weer in de gondel omhoog te gaan. In Brixen zijn veel mooie pistes, eigenlijk te veel om op te noemen. Ik zou zeggen, geniet zo veel mogelijk van die paar dagen dat je er bent!!!
Voor wat betreft de apres ski moet ik gast 109 gelijk geven. Gerry’s inn is the place to be, maar ook de moskitobar is gezellig. Als je uiteten wilt voor weinig en je vind het niet erg om snel te eten moet je bij Berger gaan eten.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Ben niet in westendorf geweest, wel in het gebied. Enorm mooi!! Heel groot, en vele mogelijkheden. Je bent snel bij verschillende liften enz enz. Nadeel is wel dat het erg druk kan zijn in het gebied vind ik

Ik ben dit jaar in Westendorf geweest, lruk gebied. Ik vond de lange blauwe afdaling terug naar het dorp leuk in te doen. De afdaling van ki-west vond ik ook een aardige…apres skieen doe je bij gerry inn geweldige tent en goede sfeer, deze zit bij de oefenweide aan de linkerkant!

Dit jaar naar Solden na eerder in Flaine en Gerlos te zijn geweest.
Veel plezier!

Bedankt voor de reacties, ga er zeker iets mee doen :)

Ontzettende volhardende amateur

De Karat bar is ook gezellig!

Je kunt van Westendorf helemaal skiën tot aan Ellmau en Hopfgarten. Maar zoals Jacqueline al aan gaf het hele gebied is mooi.

Veel plezier!

Wat zijn de huidige condities van de piste in westendorf en gehele skiwelt? Zijn dal afdalingen nog mogelijk?
Zaterdag die kant op hopen dat het meevalt.
Het gaat weer kouder worden volgens de berichten.

Kom al een aantal jaren in Westendorf. Je kunt met de standaard skipas inderdaad in de gehele SkiWelt terecht.

Als je sochtends op tijd bent is de afdaling van het funpark naar de Ki-West gondel een heerlijke afdaling. Inderdaad is ook de dalafdaling goed te doen en op verschillende manieren te nemen.

Dit zijn afdalingen bij Westendorf zelf maar het loont zeker een aantal keer de oversteek richting brixen/ellmau etc. te maken. Echter moet er dan wel genoeg sneeuw liggen om het lage stuk van Westendorf naar brixen te overbruggen.

Kortom het gebied is lekker groot met voor ieder wat wils.

Ow jah, qua apres ski vindt ik de Moskito verreweg het leukst. Echter heeft de vaste huis DJ van de zomer via Facebook laten weten deze winter niet in de Moskito te staan, dus dit jaar is even afwachten.

Hallo,
Hoe liggen de pistes erbij? Als ik de livecams zie lijkt het bovenop de bergen overal wel goed. Maar in de dalen dan? Ik zit do avond in Gerrys Inn dacht ik. En dan 4 dagen knallen!

Gerry’s In is zeker weten het leukste. Moskito vonden wij wat tegen vallen (groep tussen 25 jr en 35 jr). het gebied is fantastisch om door te cruisen en vrijwel nergens wachttijden bij de liften - althans, buiten de traditionele vakanties. Wij gaan dit jaar weer terug.
Appartementen Reiterhof en Oberhauser zijn aan te bevelen in Westendorf!

Ik ga al een aantal jaren naar westendorf. Ik vind de moskito bar altijd fantastisch. Het is altijd stampvol maar wel gezellig. Iedereen trekt met elkaar op. Als je er alleen komt heb je binnen 10 minuten vrienden gemaakt. Er hangt gewoon een gemoedelijke sfeer. Ik vind zelf de afdaling richting ki-west heel mooi. Ook de nieuwe gondel + afdaling richting brixen is zeker de moeite waard. Alleen het laatste stukje is rot voor snowboarders, omdat het redelijk vlak is.

Wat een geweldig gebied is dit. Je hebt echt heel veel mogelijkheden. Westendorf heb je vooral lange en mooie afdalingen. Ki west heerlijk blauwe afdaling.dal afdaling in brixen, was ijzig met veel bulten. Verder de afdaling 61 volgens mij richting scheffau is ook lekker, met het treintje omhoog ook een leuke ervaring. Qua Apresski vind ik gerrys Inn toch wel het vermelden waard. Moskito zaten in onze week erg veel ouderen. Ben na 4 jaar valtho toch weer erg positief over oostenrijk, de Apresski maakt de vakantie helemaal af.

Plaats een reactie