skien vanuit bach

Dit onderwerp gaat over de bestemming Warth - Schröcken

hallo
wij zoeken in de kerstvakantie naar oostenrijk te gaan naar bach, lechtal.
kan er iemand me zeggen of het vandaaruit goed te doen is om met de auto naar warth of lech te rijden om daar te gaan skien??

alvast bedankt

het is nogal tamalijk ver rijden naar warth. Als je de sneeuwkettingen tussen steeg en warth iedere dag moet leggen dan ben je flink gekloot, en als je de skibus moet pakken die zitten waarschijnlijk stampvol en ik geloof dat er maar twee skibussen rijden. Hoeveel uur ga je vroeger moeten opstaan ? Als ik je een andere topbestemming voor met kerstmis mag geven dan zeg ik Orcières 1850 in de Franse Hautes-alpes. Zuidgericht schitterende accomodaties (lloret in de alpen). is wel nog wat verder rijden maar je bent direct op piste. Ik weet natuurlijk ook niet waar je woont. als je nog meer informatie wil over orcieres of warth stel gerust maar een vraag. Nu over Lech: ben ik nog niet geweest maar de weg Warth-Lech is tijdens de winter gespert wegens lawinegevaar. Je moet dan omrijden via Reutte. Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ze volgend jaar of een jaar later een nieuwe lift gaan maken van warth naar Lech maar hieronder blijkt dat ze nog niet weten juist wanneer. Warth-Schröcken Dorfbahn Schröcken neu/new jaar??? gondel 8-er
Warth-Schröcken Ochsenkopf neu/new jaar??? zetellift 6 pers. met kap
Warth-Schröcken -><- Arlberg/Lech neu/new jaar??? denk een gondel maar nog niet beslist. Warth heeft natuurlijk het beste liftensysteem, is dit jaar alweer verkozen tot beste liftensysteem. Orcieres heeft 3 liften telemix. dat wil zeggen een zes-persoons stoeltjeslift met om de zeven bakjes een 8-er gondel. In Warth ben ik in december nog niet geweest maar het weer zal er zo goed niet zijn en je zult aan de liften nog veel moeten aanschuiven.

Hallo, Ik ben een geoefende en fanatieke skiër die al sinds mijn 6 de levensjaar op de latten sta. Ik heb ook 10 jaar skiles gegeven en vele skigebieden aangedaan in Europa. Toch ga ik elk jaar terug naar het lechtal. Het is inderdaad zo dat je per dag dikwijls dezelfde lift moet nemen maar ik kan je verzekeren dat een dagje skien in Warth heel uitdagend en vermoeiend kan zijn. De pistes bieden voldoende uitdagingen om een je een week te amuseren en je skistijl verder bij te schaven. Bovendien vind ik de overzichtelijkheid van een gebied juist een extra troef. Een bijkomend voordeel is dat er in het lechtal goedkope verblijfplaatsen te vinden zijn (zimmer, ferienwohnung) en je kan met de postbus vanuit het lechtal het skigebied bereiken in 20 minuten. Dat allemaal maakt het voor mij mogelijk om met mijn gezien voor 1000 euro, een week te gaan skiën in het hoogseizoen (incl appartement, skipas en brandstof auto (restaurantbezoekjes en dranjes niet inbegrepen). Zoek maar eens een goedkoper alternatief!

Wat leuk om en bericht te lezen van een skileraar die enthousiast is over het lechtal! Ik ben in de afgelopen 10 jaar ook regelmatig in het lechtal (Bach) geweest. Wat Vincent schrijft over de kosten, daar ben ik het helemaal mee eens. Het is daar, in vergelijking met andere Oostenrijkse gebieden echt niet duur! Warth is een leuk skigebied, waarschijnlijk niet uitgebreid genoeg voor de echt goede skiërs onder ons. Als het sneeuwt en dat doet het vaak daar, dan gaan we skiën op de Jochelspitze. Je kan dan wel maar kiezen uit twee lange pistes en veel off-piste mogelijkheden. Maar ja, je skiet dan wel tussen de bomen door en je hebt daardoor veel minder last van slecht zicht, waar je wel last van hebt bij Warth met sneeuwval!! Vaak zijn de pistes van de Jochelspitze behoorlijk uitgestorven. Dan geniet je echt van de natuur om je heen!!Ik ga er in de krokusweek weer naar toe. Het wordt voor mij de eerste keer in de krokusweek. Het schijnt er dan niet al te druk te zijn, want Nederlander gaan naar andere gebieden en de Duitsers en Belgen gaan vaak met de karnavalsvakantie. Ik verheug mij er nu al weer op.

Wat leuk om en bericht te lezen van een skileraar die enthousiast is over het lechtal! Ik ben in de afgelopen 10 jaar ook regelmatig in het lechtal (Bach) geweest. Wat Vincent schrijft over de kosten, daar ben ik het helemaal mee eens. Het is daar, in vergelijking met andere Oostenrijkse gebieden echt niet duur! Warth is een leuk skigebied, waarschijnlijk niet uitgebreid genoeg voor de echt goede skiërs onder ons. Als het sneeuwt en dat doet het vaak daar, dan gaan we skiën op de Jochelspitze. Je kan dan wel maar kiezen uit twee lange pistes en veel off-piste mogelijkheden. Maar ja, je skiet dan wel tussen de bomen door en je hebt daardoor veel minder last van slecht zicht, waar je wel last van hebt bij Warth met sneeuwval!! Vaak zijn de pistes van de Jochelspitze behoorlijk uitgestorven. Dan geniet je echt van de natuur om je heen!!Ik ga er in de krokusweek weer naar toe. Het wordt voor mij de eerste keer in de krokusweek. Het schijnt er dan niet al te druk te zijn, want Nederlander gaan naar andere gebieden en de Duitsers en Belgen gaan vaak met de karnavalsvakantie. Ik verheug mij er nu al weer op.

Toch even een vraagje aan Joost.
Ik ga na 22 jaar weer skiën en dus denk ik dat het gebied voor mij voldoende uitdaging biedt. Maar als je een skipas hebt van Warth Schrocken kun je dan met dezelfde pas ook op de Jochelspitze skiën?

Hallo Frank,
Met de drei taler skipas kun je zowel in Warth als op de Jochelspitze skiën. Met die pas heb je, geloof ik, meer dan 120 km aan pistes. Je kunt dan bijvoorbeeld ook naar Au en Damuls. Veel plezier daar. Hoe krijg ik die dit is niet ok trouwens weg? Want het is namelijk juist wel ok!

Hallo Frank,
Per ongeluk staat jouw naam nu op mijn reactie op jou. Mijn excuses.
groet Joost

@Joost: de "dit is niet ok": zie de laatste regel van de forum regels

mama on a mission in the snow

Hallo Rachel,
Stom van mij maar ik zie de laatste regel van forum regels maar niet.

Dit jaar met de kerst in Warth geweest. Veel sneeuw, maar ook vaak dichte pistes. En voor de rest was het erg druk. Wel lange wachtrijen, maar wel alleen onderaan in het dal. Boven viel het wel mee. Wel druk op de piste. Leuk skigebied. Met wel algauw veel sneeuwophoping door de snowboarders. De eethuisjes op de piste zaten ook altijd vol.Beetje jammer.

@Hilda: Uit veel gebieden hoor je over de drukte tijdens de afgelopen Kerst. Dit werd veroorzaakt door de ongunstige dagen van kerst/oud en nieuw. Normaliter spreidt deze periode zich uit over twee weken, maar nu zat iedereen in één week.

@Hilda @Langerzug Mijn ervaring afgelopen Kerst was dat het, tot mijn verbazing, eerder opvallend ‘rustig’ was. Ik ben Eerste Kerstdag aangekomen in St Anton en Nieuwjaarsdag weer vertrokken. Nergens wachten bij de liften, alleen vijf minuten bij de gondels vanuit het dal. Pistes waren gezellig bezet, tafel vinden bij de lunch geen probleem. Het werd pas druk op Oudjaarsdag (zaterdag). Kan verkeren blijkbaar.

vroeger ook 4 j geweest in Warth , dacht ook nooit nergens anders naartoe te gaan
tot ik met vrienden andere gebieden ging ontdekken , zoals in ELLMAU zeker de moeite en supper groot skigebied enig mooie hotels hebben er ee nieuw gevonden !, makkelijk om naartoe te rijden
voor is de keuze snel gemaakt ieder jaar nu

Ik ben nu in Warth-Schröcken: tijdens deze week had ik het gevoel dat het mijn berg was, er waren zeer weinig mensen. Misschien druk met kerst, begin januari is het errug rustig. Het weer zat natuurlijk ook niet mee (het was berekoud deze week met veel sneeuw), veel mensen bleven lekker binnen.

Ik ga al van mijn 17 jaar naar Warth - Schröcken skiëen met Pasen. In het begin deden we de blauwe pistes; soms liggen die er gevaarlijk bij (zeker als de snowboarders alles bijeenhopen en de sneeuw wak begint te worden bij een late Pasen). Nu hebben we voldoende met rode & zwarte pistes. We laten de tante-kes achter op de “plage” om te zonnen en starten bij salober en skieën de ganse morgen van salober naar jägeralp, vandaar naar Steffisalp en helemaal terug om op tijd te zijn voor het middageten. In de namiddag kan je aan de rechterkant beginnen.
De kinderen kunnen les volgen (er is een kleinere lift); de gevorderde kinderen gaan na 2 dagen al mee op de grote lift. We moeten enkel 's maandagsmorgens aanschuiven aan de lift, nadien lijkt het volk zich te verspreiden over het ganse gebied.
Voor een skileraar voor de kleine kindjes is het soms aan te raden om op voorhand online te reserveren. Als de vakantie van de Belgen samenvalt met de Duitsers kan het zijn dat de kinderen pas na 2 dagen (als er kindjes afhaken) kunt les volgen.
Soms denken we wel eens nu is het genoeg geweest na zoveel jaren, maar als ik telkens mijn budget bereken op een ander, dan keer ik liefst hier weer terug. Onze basis bevindt zich in Elbigenalp (lechtal); we genieten telkens van de rit en omgeving heen en weer (25 minuten).
Nu ik eraan denk; jaar na jaar mindert het aantal snowboarders in dit skigebied. Die gaan hun geluk elders opzoeken denk ik.

Twee dagen heerlijk geskiet in Warth-Schroecken. Morgen op de Jochelspitze. Als je op de Jochelspitze skiet dan ga je daar vanwege de rust, het uitzicht en de sfeer. Is daar vooral heerlijk als het bij Warth mistig, de pistes lopen tussen de bomen. Echt momenten daar meegemaakt, dat er sneeuw valt, de zon er ook doorkomt, uitzicht over het Lechtal en roofvogels die boven je hoofd vliegen. Voor mij zijn dar de ultieme wintersport ervaringen. Ik kom nu 10 jaar in Bach en als het aan mij ligt nog vele jaren…

Tijdens de week van 2 t/m 9 februari 2013 heb ik op de Jöchelspitze geskied, de sneeuw was fenomenaal en er waren praktisch geen andere skiërs op de piste. Dus geen lange wachttijden of duw en trekwerk toestanden. :)
Het sneeuwde dagelijks, behalve op woensdag toen scheen de zon, dus het was echt poeder skiën op de piste.
In principe gaan wij naar Warth skiën maar doordat de piste te Bach er zo uitstekend bij lag hebben wij ons daar een hele week flink geamuseerd.
Het oprijden naar de piste was bij momenten best spannend vanwege de hevige sneeuwval maar met een stel goede winterbanden kom je aardig uit de voeten.
Tot slot nog een foto die ik als bureaublad achtergrond op beide pc’s (desktop en notebook) heb ingesteld :)

null

Liefhebbers kunnen mijn uitgebreid verslag lezen op; http://seventiesphotography.blogspot.be
Foto’s kunnen jullie bekijken op: http://www.flickr.com/photos/seventiesphotography/sets/72157…

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Oei Kirsten wat een hele mooie foto’s!! Mijn hart gaat weer volledig open!! Zo herkenbaar zoals ik het daar ook al vaak heb meegemaakt. Ik zie weer echt uit naar volgend jaar.

Oei Kirsten wat een hele mooie foto’s!! Mijn hart gaat weer volledig open!! Zo herkenbaar zoals ik het daar ook al vaak heb meegemaakt. Ik zie weer echt uit naar volgend jaar.

Gast293 op 8 mrt. 2013 16:27

Dank je voor jou leuke en positieve reactie! :)

Heb jij mijn foto’s op Flickr of mijn blog bekeken, of beide?

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Beide (nu vanaf andere computer). Alle herinneringen komen weer boven door de foto’s.

Ben ik de enige snowboarder hier ?:x
Vanuit Bach is het zeker te doen om naar Warth te gaan, ik denk dat de bus de best optie is.

Gang is alles

Plaats een reactie