Bierprijzen!!!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Hallo,

Kan iemand mij een idee geven van de prijs voor een pintje / halve liter in Solden ?

Ik ga er dit jaar met Pasen naar toe en had graag een schatting willen maken naar het budget wat ik moet vrijmaken ;)

Thx!

Titel even aangepast, extra enters verwijderd en aan de juiste bestemming gehangen.

MAND!

5 maanden op voorhand wil je weten wat de bierprijs is het skigebied waar je naar toe gaat om je budget te kunnen regelen… Ok ik moet toegeven dat is een redelijke unieke vraag op een skiforum :-)
Maar ik kan je spijtig genoeg geen antwoord geven.
Maar stel dat een pint je 3 euro kost en je drinkt er 5 per dag = 15 euro * 7 = 105 euro, stel echter dat de pintjes je toch 4 euro kosten dan ben voor dezelfde hoeveelheid 140 euro kwijt ik kan me moeilijk inbeelden dat je je over 35 euro verschil op een hele week bier nu op voorhand al moet beginnen druk maken of beginnen sparen, of we spreken nog over andere hoeveelheden …

@Bruno : we spreken hier inderdaad over andere hoeveelheden ja :) Het zal eerder rond de 15 à 20 per dag zijn. Dan is het natuurlijk wel een groot verschil :) Maar het is niet echt om te besparen. Ik weet gewoon graag op voorhand hoeveel cash ik moet meepakken of voorzien… We zullen 1000€ voorzien voor eten en drinken. Dat zou toch moeten lukken ;)

@herrbiermeiser Als je echt goed wilt gaan apres-skiën in Sölden dan zul je voor 7/8 dagen zeker wel die €1000, - mee moeten nemen en misschien nog wel meer.

Helaas is het namelijk niet heel erg goedkoop daar (vergelijkbaar met Ischgl)…Zeker niet in vergelijking met veel andere Oostenrijkse plaatsen.

If you snooze, you loose!

15 a 20 pintjes per dag in je eentje?

15 a 20 pintjes per dag in je eentje?

maliviski op 2 dec. 2013 14:32

Dat verklaart wel meteen zijn forumnaam…;)

Tjah, wat kun je hier nu op zeggen…

When life gets too complicated.... SKI

Het zal eerder rond de 15 à 20 per dag zijn.

herrbiermeister op 2 dec. 2013 14:21

7,5 tot 10 liter per dag. Da’s toch niet veel?! Alleen al tijdens de lunch haal ik dat, en als de friet erg zout is een paar liter meer.

met 1000 euro zal je het wel kunnen redden hoor, je hebt geluk dat je maar voor 1 dag een skipas nodig hebt anders was je nog eens 200 duurder 20 pintjes pfffff

Het zal eerder rond de 15 à 20 per dag zijn.

herrbiermeister op 2 dec. 2013 14:21

7,5 tot 10 liter per dag. Da’s toch niet veel?! Alleen al tijdens de lunch haal ik dat, en als de friet erg zout is een paar liter meer.

Hansi op 2 dec. 2013 14:55

Haha

Ik maak me nooit zo druk om de bierprijs… it’s all in the game. Paar uurtjes après-ski hoort er nou eenmaal bij. Dat het een tientje of vier per dag kost… soit.

in november koste weisenbier op de gletsher ;euro;

sorry voor hierboven,ik was niet ingelogd.
in november koste een halve liter weisenbier op de gletsher 4.20 euro

ik zal achteraf laten weten wat het grapje gekost heeft :)
De skipas en het hotel zijn al betaald dus daar moeten we geen rekening meer mee houden.
Maar stel nog dat een pintje 5€ kost dan heb ik nog 300€ over voor te eten :)

Mja toch maar goed dat ik geen 5 keer per jaar ga boarden :)

O er gaat ook nog geboard worden naast al dat bier? Dolle boel.

Maar stel nog dat een pintje 5€ kost dan heb ik nog 300€ over voor te eten :)

herrbiermeister op 2 dec. 2013 15:51

Als je nu je rugzak met gekookte rijst aftopt kun je je 30 liter bier extra veroorloven. Ik zeg doen!

Mja toch maar goed dat ik geen 5 keer per jaar ga boarden :)

herrbiermeister op 2 dec. 2013 15:51

Andere vakantie gaat naar het Oktoberfest neem ik aan?

Wellicht kan iemand hier onze herrbierpens aan een exacte bierprijsindex van alle kroegen, hutten en restaurants aanleveren? Weet hij direct welke lift hij moet nemen voor de route naar de toko met het goedkoopste bier en hoeft hij niet met zijn snowboardskills de overige wintersporters in gevaar te brengen.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Leuk… Kom anders met Pasen ook naar daar @Thomas, dan kunnen we "gezellig" samen iets "drinken"…

Heerlijk die dreigementen. Altijd zo rustgevend…

Het ging over bier en prijzen heren. Jullie ski en snowboard vetes mogen worden uitgevochten op het schoolplein.

MAND!

Gaat over dronken mensen op de piste, @Yo-han. Wat mij betreft zijn in dat opzicht snowboarders en skiërs even erg.

– verwijderd, het is hier geen schoolplein –

Even a bad day skiing is better then a good day at work

De spanning loopt hoog op in het wintersporters forum.

Ik denk dat @Niels. het wel weet, hij is in november in Sölden geweest :P

Ik heb het gevonden:

null

Gang is alles

Ik heb nergens gezegd dat ik zat op de pistes ga… Ik ga op de eerste plaats nog altijd om te boarden…
Apres ski hoort er gewoon bij. Dus tis pinten pakken van 16u tot 21u en dan bed in om 's morgens weer als eerste aan de lift te staan!

Also… also… also Herren. @gigi dat zal allemaal best wel meevallen. Herrbiermeister lijk mij een kwestie en een grote mond en zijn …je showen. Dat hebben we allemaal toch wel eens gedaan.
@herrbiermeister, met een budget aan € 1000,- aan variabele kosten moet het vast gaan lukken. Anders neem je toch een creditcard mee.

You're stronger than the mountain!

Dan is het helemaal goed. En veel plezier in Sölden.

En als ik snel reken met 6 dagen * 20 kleine bier * 9 euro per stuk (zie bericht van Jesper), dan wordt het met € 1080 voor alleen het bier toch een kostbaar weekje. Geen eten dan maar? ;)

@gigi 1 bier is 2 bruine boterhammen toch :)

You're stronger than the mountain!

– stuur maar een privebericht als je klachten hebt. –

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Alé, Het zal geen goedkoop tripje worden dus :)

Thx

Ja de prijzen in Sölden, ik vond het dus ook niet leuk meer daar en ben nu een seizoen in het Zillertal waar ik wel even aan moest wennen maar het word met de dag leuker hier. Ik was vandaag op de Hörberg bij Hippach, super condities qua sneeuw en super skiweertje! En voor een Zipfer (flesje) betaalde ik hier slechts 2€. Daarnaast vond ik de prijzen voor het eten veel goedkoper dan in Sölden.

Skiën. What else.

Plaats een reactie