Vanaf solden naar de gletscher

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Ik zag op de pistekaart dat de Gletscher van solden niet direct bereikbaar is vanaf solden met een lift. Dus hoe werkt dit. Ga je met de skibus langs de weg bij piste 30 naar gletscher stadion, lijkt me nogal een eind? En iemand enig idee hoe lang dit duurt in de praktijk (dus geen google maps) ongeveer vanaf solden centrum (dorfstrasse bijv.)?

Is in eigen auto 15-20 minuten rijden tot aan de Rettenbach Gletsjer. Hoe lang de bus er over doet weet ik niet, maar ik gok ook zo iets (eenmaal de afslag naar de gletsjer genomen zullen er niet meer zo veel stops zijn denk ik).

oke bedankt, dat valt dan inderdaad mee

Ik weet niet wanneer je daar naar toe wil maar in de winter is de Gletscherstrasse gesloten.
De bus doet er vanuit het dorp ongeveer een half uur over.
Auto inderdaad 20 minuten.

Ergens begin december of eind november denk ik. Maar als het ‘echt’ winter is en die straat gesloten is, neem ik aan dat het normale skigebied open is en je dus zo erbij kan komen.

Ja, vanaf de Gigijochbahn.

bij veel sneeuwval gaat de gletcher weg dicht maar dan kun je ook via de gigijoch dan de silberbrunnl, seekogl, einzeiger en de gletcher express om er te komen veel liftwerk. Terug gaat bij voldoende sneeuw sneller. Ik weet niet of de bus begin december nog naar de gletcher gaat maar in de zomer duurt het ongeveer 25 minuten vanuit het centrum.

Ergens begin december of eind november denk ik. Maar als het ‘echt’ winter is en die straat gesloten is, neem ik aan dat het normale skigebied open is en je dus zo erbij kan komen.

Walter2 op 2 nov 2015 06:10

Dit zal echt van de situatie op het moment afhangen. Ik ben er nu diverse malen in het voorseizoen (oktober / november) geweest en afhankelijk van de condities moet je de bus / auto nemen naar de gletsjer.
Sölden kiest er wel voor, zodra er genoeg sneeuw ligt, om z.s.m. de liftverbinding vanuit het dal open te gooien. Ik denk zelf omdat dit goede PR oplevert dat het al vanaf het dal te bereiken is. Maar misschien is het ook wel goedkoper om de liften te draaien i.p.v. de weg telkens open te moeten houden.

If you snooze, you loose!

Plaats een reactie