Herst in Sölden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

We hebben 25 jaar geleden in de herfst op de gletsjer geskied. We moesten toen steeds met de auto omhoog naar de Rettenbach. Is dat nu mogelijk vanuit het dal met de Gaislach en dan naar de Rettenbach of vanuit het dal met de Giggijoch en dan naar de Rettenbach?

Radmer, je zal tot 18 november met de auto/bus naar boven moeten rijden via de Gletscherstrasse. Op 19 november opent de Giggijoch area en kan je met de lift van beneden tot aan de gletscher geraken (via de Gletscherexpress lift)

Je kan tijdens de herfst wel een skibus nemen die je naar boven brengt, kost je 4 euro aan een busrit.

De verbinding van de Gaislach rechtstreeks naar de gletscher is momenteel een lopend project, de maquettes zijn er klaar voor en er wordt verwacht dat men in 2013 hiermee van start zal gaan.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

@ Kristof: Dat klinkt goed, direct van Gaislach naar de gletsjer. Wist niet dat ze daar mee bezig waren. Nu is Solden ook absoluut niet mijn favoriete gebied, vind het een beetje overrated. Giggijoch is een best wel simpele bowl, overcrowded en de dalafdalingen zijn zoals overal. Gaislachkogel is wel een leuke berg met goede hoogtemeters alleen te weinig kilometers voor mij. Dan heb je natuurlijk nog de gletsjers. Zijn wel leuk, vrij klein en vooral een hele tocht met veel ski’s uit ernaartoe.
Ik hoop dat de verbinding er komt, dan wil ik nog wel eens terugkeren.

Momenteel is er tijdens het seizoen een enorme drukte beneden in het Rettenbachtal, bij de kruising van Langegg en Stabele. Dat probleem willen ze aanpakken de komende jaren door van het bergstation op 3000m een verbinding te trekken naar de Tiefenbach.

De gletschers zijn vooral leuk als je er 's morgens als eerste toekomt. Zo maken wij er vaak een race van om als allereerste de skitunnel te nemen naar de Tiefenbach kant. Als je die als eerste kan afknallen van randje tot randje, in een heerlijk ochtendzonnetje, dan ben je blij dat je zo vroeg opgestaan bent :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

@Martijn, daarom is het ook leuk om een dag of 2 naar Obergurgl te gaan en daar lekker te skien, iets meer variatie.

@ Tim: Klopt, volgende keer eens proberen en dat maakt het dan ook inderdaad meer afwisselend. Ook Oetz moet best leuk zijn voor een dagje.
Ik was afgelopen maart in Solden en na vele positieve reacties onder andere hier, vond ik het eigenlijk wel mee vallen (heb ik ook bij Serfaus Fiss Ladis). Ischgl, St. Anton/Lech, en Sportwelt Amade genieten dan toch mijn voorkeur.

@Martijnski:
Oetz/Hochoetz is leuk voor een dag, maar dan ook één dag. Het is niet bepaald superuitdagend te noemen maar kan wel een leuke ontspannende invuller zijn voor een rustige skidag. Meestal is er niet veel volk dat zich mooi verspreid over het gebiedje en de hutten.

Off-piste is er niet veel te zoeken alhoewel de toevoeging van de Wetterkreuzbahn daar iets aan zou kunnen veranderen.

Ikzelf steek het liefst in het gebied in vanaf Ochsengarten, kwestie van 's avonds nog een langere afdaling te kunnen maken en tussendoor te genieten van een ouder stukje gondelbaan ;-).

Ideaal is het te combineren met Kühtai (maar dan zit je met een 2-daagse combipas).

Plaats een reactie