Skischool

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Heeft iemand ervaring met skischool Yellowpower? Waar beginnen de lessen, tijden zie ik wel op de website maar kan niet vinden waar ze beginnen. En natuurlijk ervaringen zijn zeer welkom. Vorig jaar hebben mijn kinderen gelest bij Skischule Solden, deze begint bij de Gigijoch maar heb daar eigenlijk Yellowpower niet gezien. Mijn zoon was niet echt te spreken over de snowboard lessen dus zit er nu over na te denken om hem te laten lessen bij Yellowpower.

Zit yellowpower niet bij de andere lift?
Ikzelf heb zeer goede ervaring gehad met Vacancia skischule(rode) in solden: Nederlandse snowboardleraar!

@an32, bij welke lift start die skischool?

Boven de gigijoch!

De yellow power skischool zit bij de Giggijoch en heeft Nederlandse skileraren. Het hoofdkantoor zit in dorfstrasse.

Bedankt Ruud, de taal maakt niet zo veel uit, het gaat meer om de positieve/negatieve ervaringen.

YellowPower zit als je de Giggijoch lift uit komt rechts in het gebouw, evt met de (normale!!) lift in het gebouw omhoog.

YellowPower is vooral een club die mikt op jongeren, zeker geen kleine school. zelf geen ervaringen mee. Volgens mij ook redelijk wat snowboard inderdaad.

Zelf wel ervaring met de "rode"school, altijd goede prijzen en prima les gehad, http://www.vacancia.at/nl/skischule-soelden-tirol-oetztal0.h…

Veel appartementen hebben afspraken met scholen in Solden, dus soms loont het om te vragen bij het appartement !

Skischool Solden-Hochsolden (de blauwe, die je dus had) is een wat ouderwetse club, heb ik 1 jaar les gehad, daarna rood (ivm appartementskorting, maar beviel wel beter).

Alternatief is nog http://www.ski-oetztal.at/nl.html, de groene jongens, is een club ontstaan uit berggidsen, niveau is daar volgens mij wel hoog (van de leraren dus), wederom zelf geen ervaring mee.

Alle scholen starten direct bij of naar de giggijoch lift, allemaal met 15 minuten verschil van elkaar. Dus voor vroege vogels en/of uitslapers loont het om te kijken waar je les wilt nemen ivm starttijden.

Veel scholen hebben trouwens ook andere locaties om te starten (innerwald bijv).

Onze kinderen en mijn vrouw hebben tijdens kerst les gehad bij Vancia (de rode school). Voordeel van deze skischool was voor ons dat ze een half uur eerder beginnen dan de rest, ofwel je moet eerder naar boven met de lift en dus minder drukte bij de Giggijoch baan. Wij namen zo rond 8:30 - 8:45 de eitjes bij het dalstation in de kerstdrukte en waren dan zo rond 09:00 boven en om 09:15 verzamelen.

De kinderen en vrouw zijn prima tevreden over de lessen. Kinderen hadden les van Nederlandse / Nederlands sprekende skileraren, en kleine groepen van max. 8 kinderen. Alhoewel de kinderen uiteindelijk in groepjes van 4 kinderen terechtkwamen, bijna privéles zeg maar :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Plaats een reactie