opening regulier gebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Hoi, ik heb mijn best gedaan er iets over te vinden op de website maar helaas tevergeefs. Weet iemand wanneer het reguliere gebied van solden open gaat in geval van normale sneeuwcondities. (vorig jaar werd alles wat opgeschoven vanwege te weinig sneeuw)

wil graag niet alleen maar op de gletsjer skien.

alvast bedankt voor de antwoorden

Nu staat zaterdag 19.11.2016 als opening voor hele gebied op de planning.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Is wel onduidelijk er staat opening winter ski gebied 11 november maar staat bij 19/11 tot 16/12

Tegenstrijdige berichten voor Sölden, vorige week stond er op het gedeelte van de site waar je nu 11 November ziet staat nog gewoon “In November”, die info over 11 November is dus erg recent.

Echter, hun Facebookpagina heeft net iemand de vraag gesteld of er dit weekend meer pistes en liften open gaan, en daar komt dit antwoord:

"Dominik,

vielen Dank für deine Nachricht.

Das Winteropening findet am 26.11.2016 statt.

Die Giggijochbahn öffnet frühestens am 19.11.2016 je nach Schneelage.

Alle aktuelle Informationen findest du natürlich auf unsere Homepage oder auf unsere Facebookseite.

Winterliche Grüße aus Sölden,

Vanessa, Social Media Team"

Ik ga daar even verduidelijking vragen, want ik vertrek donderdagmiddag die kant uit voor 2 dagen skiplezier op 11 en 12 November.

Info vanop Alpinforum:

"Öffnung des Wintergebiets am Freitag 11.11. Über Gaislachkogl.

Geöffnet sind:
Gaislachkoglbahn 1
Stabele
Langegg
Seekogl
Einzeiger
Gletscherexpress

Pisten:
Von Gaislachkogl Mittelstation zur Langeggbahn, von der Stabele zur Mittelstation, die Pisten am Golden Gate und als Rückbringer das Rettenbachtal."

Ik kreeg zonet een e-mail met de volgende info in.
Hier staat dat Sölden op vrijdag 11/11 een deel van het winterskigebied opent en dat je met de lift vanuit het dorp naar de Gletsjer kunt.

https://www.soelden.com/up-to-date-ski-area-news

Helemaal sneeuwgek!

Hierbij de openingen in solden:

Op dit moment zijn al 9 liften en 34 kilometer piste open en daar komt dus op 11 november nog aardig wat bij. Per vrijdag zijn 15 liften en 46 kilometer piste beschikbaar voor de wintersporter. De komende pistes openen: 1a, 6 , 23, 24 en 30. Welke liften er nog meer open gaan? Deze:

8EUB Gaislachkogl I
6SK Stabele
6SK Langegg
4SB Seekogl
4SK Einzeiger
8EUB Gletscherexpress

En de nieuwe Giggijochbahn opent in het weekend van 18 en 19 November.

Born to Ride

@Matthias123 toch is ook die informatie niet helemaal duidelijk. Er staat bijvoorbeeld dat je naar de Gletscher kan met de winterskiliften. Piste 24 is wel open, maar 23 wordt niet genoemd. Mij lijkt het dat die ook wel open gaat, anders zijn die pistes in het winterskigebied wel erg versnipperd.

Op de Giggijoch zijn ze ook druk bezig. Pistebullys rijden rond en er ligt een mooi laagje. Heel lang zal het dus niet meer duren, maar volgende week lijkt mij met de weersvoorspelling het meest realistisch.

Ik snap wel dat de informatie nog niet erg duidelijk is, want de eerste dump viel veel minder zwaar uit en voor een goede opening is een extra laag eigenlijk wel gewenst.

Dubbele reactie

*bericht bewerkt door ThomJ op 08 nov 2016 22:01

bedankt voor jullie reakties, ik ben vorig jaar geweest van 20-11 tot 25-11. toen alleen de gletsjers open wegen te weinig sneeuw. uiteindelijk de 25e nog 1 dagje op de giggijoch kunnen skien en de gaislachkogelbahn was open. Hochgurgl-obergurl was wel 90% open toen. denk dat ik dit jaar een weekje later ga. meer keuze

Plaats een reactie