Eettentje aan de piste in Solden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Heeft iemand een aanbeveling voor een leuk eettentje aan de piste? We zoeken iets dat niet zo massaal is.

Alvast hartelijk dank!

Wij hebben altijd al lekker gegeten in de Löpple alm (aan de blauwe 2), Gampe Thaya (aan rode 11), de Hühnersteign (enkel bereikbaar via blauwe 30, als je terugkeert van de gletscher). Ook Eugen’s Obstlerhütte en de Panorama Alm (beide te bereiken via de dalafdaling aan de Gigijoch) zijn gezellig en lekker.

Ik kan restaurant Schwarzkogl tippen. Een zelfbedieningsrestaurant met veeeel ruimte. Maar toch is het er nooit echt druk, waarschijnlijk door zijn ligging. Het ligt niet op een knooppunt van pistes zoals veel andere restaurants maar halverwege de blauwe 24, op de terugweg vanaf de gletscher zeg maar. En dat is geen drukke route als mensen vooral de blauwe gletscherstrasse piste (30) terug nemen.
Verder kan ik gasthof Sonneck tippen, een bediend restaurant, niet groot maar wel rustig. Waarschijnlijk ook omdat het niet zo centraal ligt, onder aan een sleepliftje (gaislachalm) helemaal links op de pistekaart.

*bericht bewerkt door Hessel op 10 feb 2017 12:49

Uiteraard Eugen’s Obstlerhütte waar je heerlijk kunt zitten met bediening.

Weil Schifoan is des leiwaundste...

Gampe Thaya moet je zeker doen, maar vanwege de ligging en de goede naam stiekem wel massaal.
Daarnaast zitten er diverse leuke tenten in inner- ausserwald.

Je moet vooral de zelfbedieningshutten mijden, daar is prijs- kwaliteit in Sölden zeker minder als in de diverse almpjes…

Niet zo massaal en Solden zijn 2 verschillende dingen volgens mij.

Hierboven zijn al voldoende leuke hutjes genoemd. De obslerhutte was voor ons altijd een plek voor het avondeten en een lekker pilsje.
gezellig muziekje erbij en gaan. heerlijk :)

De heidealm langs de blauwe 2 vind ik super. Door de liging aan de rand van het gebied niet zo druk en je hebt er vanop het terras een prachtig zicht.

Bubis schi & almhutte onderaan piste 2 , en 8 naar het dal.Ik vind Gampe thaya tegenvallen wel mooi gelegen.

Stabele Alm aan het eind van de 30. Zodra je onder de Stabele lift doorbent ga je meteen na de schirmbar links.

Erg knus en gezellig restaurant met heerlijk eten en zeer vriendelijke bediening!

Plaats een reactie