Rookbeleid

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Hoe is eigenlijk het rookbelied in Solden
Mag overal roken of…

afgelopen jaar weinig van een "beleid" gezien…

naja behalve in de liften dan :-)

Gewoon thuis even inroken.

spijtig genoeg mag je nog overal roken in oostenrijk :(

Ben blij dat er op de meeste plaatsen daar gewoon binnen gerookt mag worden,als alle rokers buiten staan word het binnen niet gezelliger.Groetjes een niet roker.

Regels worden langzamerhand wat strenger, maar in de meeste bars mag je roken,in bijna alle apres-skitenten ook. Buiten roken is i.v.m. de temperaturen na 16.00 uur immers geen alternatief dat wenselijk is. In de meeste hotels een aparte ruimte voor rokers, niet in de eetzalen. Meeste appartementen zijn rookvrij, dus op balkon is alternatief. Inderdaad is het waar de rokers zijn meestal gezellig. Een roker!

Dikke zever :)
In england en frankrijk mag je nergens binnen roken!
Binnen is het veel gezelliger… Je went er gewoon aan, en gaat vanzelf minder roken!

over het algemeen zo is de wet dat kleinere bars onder 50 vierkante meter de eigenaar mag bepalen of het rokers of niet rokers is, als het groter is moet er een eigen afgesloten ruimte zijn. natuurlijk zijn er altijd nog genoeg mensen die dat ignoreren, maar een rokerswet is er dus wel. denk echter dat veel après ski hutten onder de 50 vierkante meter vallen.

Ook daar hangt er een bordje of er binnen gerookt word of niet… maar helaas hebben veel rokers daar maling aan en vallen anderen maar al te graag lastig met die nare gewoonte van ze.

In Ischgl dit weekend werd overal gerookt en niet zo’n beetje. Als je NL gewend bent is het een behoorlijke omschakeling.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Dat er in de uitgaansgelegenheden gerookt word, snap ik nog wel(gelukkig ben ik daar bijna niet), dat is hier ook steeds meer en meer. Maar er wordt ook volop in restaurants gerookt en dat blijf ik echt een groot nadeel vinden, zeker omdat mijn kinderen er ook altijd bij zitten.

In Oostenrijk rookt men nog.
Het zou enkel een mooi voorbeeld zijn om niet binnen te gaan zitten de lucht te verpesten.
Zeker niet als je buurman//-vrouw aan het eten is!!!

Zelf nog maar pas in Solden geweest en in restaurants viel me het niet op. In de apres-ski bars uiteraard wel, maar dat hoort er beetje bij. Alm Rausch was weer een behoorlijk ‘doempkot’ zoals we dat in Belgie zo mooi zeggen :)

Onder het eten vind ik roken ook heel smerig en hoort men naar mijn mening lekker buiten of in speciale ruimte te gaan staan of zitten. Met apresski lekker binnen roken en flink feesten.

Een tevreden roker, is geen onruststoker.
Een niet roker.

Plaats een reactie