3de week januari

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

we gaan dit jaar voor de eerste keer naar solden in de 3de week van januari…

is het dan druk? genoeg te toen?

Druk met wat? Druk met mensen die in de weg skiën?

Druk met wat? Druk met mensen die in de weg skiën?

Drukte valt daar dan super mee… natuurlijk is het wat relatief: Sölden is op zich al goed bezocht. Je gaat m.a.w. altijd wel rustigere skigebieden vinden ;-).

Hoi,

Wij wonen in Niederthai, 20 minuten bij Sölden vandaan. Ik weet dat er in de winter altijd heel veel mensen in het dorp en op de pistes zijn. Gezellige apre ski ook. Dus als je van drukte houd ben je aan het goede adres.

Ik ben twee jaar geleden in Solden geweest (ook derde week). Wat toen opviel is dat het 's ochtends bij de lift aan het begin van het dorp een stuk drukker was dan die verderop in het dorp. We hebben toen vaak de skibus gepakt en verderop de gondel genomen.

ey bedankt voor de reacties we zullen het wel zien… beetje drukte kan nooit kwaad…

dat het smorgens druk is bij de liften in het begin van het dorp zal in 2011 wel anders zijn want dan zijn der aan het eind van het dorp de nieuwe liften en dat zal een grote verbetering zijn want die werden nu een beetje vermeden en hierdoor ook minder druk in dat gebied

Dit jaar zijn wij de 3e week januari in Solden geweest en dan is het echt niet druk, wel gezellige apresski maar op de de pistes heb je de ruimte

Vorig jaar in maart en een week voor de kerst in Soelden geweest. Met deze laatste was het niet druk. Maar wel heel koud, -23 op 3000m. 'S morgens is het wel druk bij de liften in het dorp, eenmaal in de bergen merk je er niets meer van. Groot gebied met zeer brede pistes, vooral gletjer gedeelte.

Ook in 2011 zijn we er weer bij. Vanaf 13 jan. 5 dagen!!
9 man sterk

@Ossi Sölden is prima in die tijd. Er zijn zat leuke dingen te doen op en naast de piste. Rond 9.15 uur is het bij de GigiJoch druk ja, om 8 uur 'sochtends niet. haha

Bij de gaislachkogel bahn (achter in het dorp) hangen reeds eitjes en gaat dus een nieuwe gondel draaien. Hier is het in de spits ook gewoon druk, (logisch toch).

Anyway, ook naast de piste zijn er tal leuke dingen te doen. Denk aan een kroegentocht, rodelavond, arrensleetocht, tiroler huttenavond of de spectaculaire skishow die elke woensdag georganiseerd wordt!

Leuke dingen dus, en ja op de piste is het goed te doen hoor, het skigebied is qua sneeuw dan iig super!

Groeten,

Bart

Peter,

Jij weet vast nog wel een leuk verblijfplaatsje?

Greetzz

Gaan al enkele jaren het derde weekend van januari naar Sölden. In 2011 zijn we weer van de partij! Het is er dan gezellig druk! Geen lange wachttijden aan de liften maar genoeg volk voor de aprés ski! Het wordt voor ons stilaan een traditie daar het derde weekend van januari te zijn!

hallo allemaal

ik ga nu al voor de vierde keer naar solden rond die tijd en moet zeggen dat het s morgens rond 9 bij de liften redelijk druk is maar niet echt overdreven . zodra je echter boven bent splitst de drukte zich alle kanten op en is het heerlijk rustig skien
heb daar vaker op pistes geskied dat ik 2-3 minuten niemand zag heerlijk is dat haha
en voor degene die nog een leuk adresje zoeken :
kijk eens bij bergheimat in langenfeld
daar verblijven wij een week in januari obv halfpension voor ongeveer 180 euro skibus stopt voor de deur . eten en kamers zijn goed en heel vriendelijke eigenaren.
mocht er iemand wat meer willen weten nog dan kunt u me mailen op mauriceenpeggy@home.nl

wens jullie allemaal een fijne vakantie en hals und beinbruch

Plaats een reactie