Drukte in Oud& Nieuw week

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Ik lees in de meeste bronnen dat het in het dorp Sölden "gezellig druk" is. Dat zal in de week van Oud & Nieuw ook zeker wel zo zijn. Maar wat betekent dat precies? Eeuwig wachten bij de lift? Lallende Hollanders op straat? kortom: alomtegenwoordige ergernis als je niet van dat soort taferelen houdt en van die nare volksfeesten als bijvoorbeeld Koniginnedag mijdt?

En hoe zit het met Oud & Nieuw in Serfaus-Fiss-Ladis? Zelfde verhaal? Ik wil Oostenrijk graag een kans geven, maar dit lijken mij wel horrorverhalen.

Ik ben toch bang dat dit een van de zo niet de drukste week van het jaar gaat worden,… dan is de drukte dus niet meer echt gezellig

Dat vreesde ik al. Thanks.

Misschien moet je eens denken aan Italië als alternatief. Daar is het denk ik meer de sfeer die je zoekt.

dubbel, mag weg.

Ik ga al 8 jaar naar Fiss met kerst & oud en nieuw, het is er inderdaad druk. Maar niet vervelend, zeker niet in Fiss. Serfaus weet ik niet. 's Ochtends is het even aanschuiven bij de liften maar de rest van de dag heb je daar amper last meer van!

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Met kerst gaan we naar Italië. Ben de opties aan het bekijken voor verlenging van de trip… Een tweede week Italië ben ik ook niet vies van.

wij gaan al 10 jaar naar ischgl met kerst en nieuwjaar.
de drukte neemt toe vanaf de tweede kerstdag maar in dit gebied voel je dat eigenlijk nauwlijks aan de liften.
als je vroeg weg bent in de morgen in het dal dan heb je bijna nergens wachttijden door de hele dag boven.enkel de dalafdaling rond 4 uur is een hektische toestand.
voor mij met kerst en nieuwjaar ischgl perfect.

Het wordt toch Italië denk ik. Met Kerst zitten we in Selva di Val Gardena. Voor de week van Oud & Nieuw wordt het een ander gebied in de Dolomiti Superski-pas (lekker voordelig op de skipaskosten) of Madonna di Campiglio. Moeilijk moeilijk. Maar wel een heerlijk luxe-dilemma natuurlijk.

Als je de keuze hebt … Madonna di Campiglio.

Waarom? Je zit al een week op het centrale deel van de skipas. Je gaat ongetwijfeld makkelijk van daar tot aan Lagazuoi & Kreuzkofel geskied hebben. Een logische tweede week superski wil dan zeggen dat je in skigebieden komt waar je “op zich” een tweetal dagen aan’t verkennen bent en dan een stevigere verplaatsing moet voorzien voor nieuwe pists. Bvb Civetta (Alleghe) - San Pellegrino (Falcade) - Rolle (telkens een goed uur rijden nodig).

Madonna di Campliglio biedt dan even meer aaneensluitende vernieuwing denk’k.

Plaats een reactie