1 ste maal naar solden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Wij gaan voor de eerste maal naar solden. Zijn wel al 3 maal naar kleinere gebieden geweest. Is dit gebied aan te raden? Wij verblijven op de wintercamping in solden kort tegen de kogelbaanlift als ik niet mis ben. mvg

Moderator: Even hoofdletters en leesteken toegevoegd om deze vraag leesbaar te maken.

Nee beter wegblijven daar. Het is er duur, druk en het loopt er vol met Oost Europese maffia.

Grapje natuurlijk, het is best een leuk gebied. Wel wat prijzig voor liftpassen en onderdak, maar als dat geen probleem vormt ga je er een leuke tijd hebben.

Sölden is idd een super gebied, naargelang het weer of de drukte kan je kiezen waar je naar toe gaat.
Wintercamping is ook toppie, wij waren er al ettelijke malen, nog 2 weken vorig seizoen, zo’n 200m van de Gaislachkoglbahn en 100m van de bakker.
Wij nemen ook onze fietsen mee om 's avonds gaan te zwemmen naar de freizeit arena aan de andere kant van het dorp maar dit kan je ook met de bus of te voet doen hoor. (ps: korting via camping)

Top gebied met veel mogelijkheden

Sölden is fantastisch!

Heerlijke pistes voor elk niveau en sneeuwzeker. Nadeel is het feit dat je relatief lang onderweg bent naar de gletsjer, maar dan heb je ook wat! Eerste meters vanaf de gondels op de Gaislachkogl vallen ook niet altijd mee, maar 't uitzicht maakt veel goed! Dalafdaling via het Rettenbach Tal is leuk en de pistes op de Tiefenbach mijn inziens een van de fijnste van de Alpen!

Nadeel van het dorp Sölden is de doorgaande weg, waardoor een beetje gezellig centrum ontbreekt. Binnen in de vele apresski-bars wordt dit gebrek aan authentieke sfeer overigens behoorlijk gecompenseerd!

Wij gaan (pas) in februari, maar kunnen eigelijk niet wachten!

Sölden is geweldig
Bij slecht weer wil de lift over de Rettenbach nog wel eens dicht zitten waardoor het achterste gedeelte niet te bereiken is.
Hierdoor is het op de Giggijoch wel wat drukker
Maar verder een top gebied

TIp doe de Big 3, een leuke tocht die goed te doen is op 1 dag

@ Dr Dre, je hebt gelijk, de skipassen in Sölden zijn wat aan de hoge prijs maar per km valt het dan wel weer mee als je het vergelijkt met andere skigebieden zoals Ramsau of Seefeld. Zie de website http://www.skipasvergelijken.nl

Ik had gisteren een Rus mee op de berg…Aardige vent hoor maar wel wat je zegt…

Maar de algehele atmosfeer, de skihutten, de apres ski… dat is het dan weer dubbel en dwars waard. Toch?

Skiën. What else.

Nee, ik vond Sölden wat tegenvallen. De Gaislachkogel is een geweldige skiberg, Giggijoch vond ik erg tegenvallen. Saai zelfs, wat liften en pistes naast elkaar. Allemaal samenkomend op 1 punt. De gletsjer is leuk maar naar mijn mening meer ook niet. Wel een erg mooi uitzicht daarboven. Ik was er na 3 dagen wel uitgekeken.

Maar je kiest een gebied uit om naar toe te gaan, en gaat daarna je afvragen of het was is?

Ik vind Solden qua skieeen te druk. Half januari om 09.00 uur 45 minuten (rond 08.30 uur 20-25 minuten) in de rij te moeten staan om uberhaubt boven te komen (Gigijoch) is niet mijn idee van een fijne wintersport. Dit seizoen hebben ze zelfs liften verwijderd (onbegrijpelijk!). Ondanks de geniale apres-ski (Almrausch) kom ik hier niet meer voordat er een nieuwe gondel vanuit het dorp geplaatst is.

Ben je eenmaal boven, dan gaat het wel, al is het nog steeds erg druk bij veel liften.

Giggijoch moet je inderdaad vroeg staan (beste is voordat de eerste bussen aankomen).
Wachtijd kan je dan terugbrengen naar 5 minuten
Anders kan je meer dan 3 kwartier wachten voordat je in de gondel zit

Zit je dan rond de Gaislachkoglbahn beter qua wachttijden? Wij gaan in maart en zitten aan de piste richting de hiervoor genoemde lift.

De Gaislach gaat inderdaad een stuk sneller, wij gaan altijd via deze weg en hebben nog nooit langer dan 5 min. Moeten wachten

Hoge bomen........lange latten!

Vanaf half maart is over het algemeen niet zo druk als januari en februari maar dat hangt dan weer af van de vakanties, waar en wanneer die zijn. Ik weet niet waar je precies zit maar je kan eventueel ook bij Rauthalm naar het middelstation van de Gaiuslachkogl met de stoeltjeslift.

Skiën. What else.

Wij gaan ook voor het eerst naar Solden. Na vele jaren Hinterglemm maar eens wat anders. We gaan begin februari heen, dus nog voor de vakanties aan, is het dan een beetje goed vertoeven in Solden? We slapen in Hotel Tyrol.

Heb er in elk geval zin aan en ben zeker benieuwd naar het voor ons nieuwe gebied. Jullie nog aanraders om te zien / doen / routes?

Dream. Explore. Discover.

Ik ben afgelopen jaar voor het eerst naar Solden geweest en het was me een genot. Waarschijnlijk ook omdat de weersomstandigheden perfect ('s nachts sneeuw, overdag zon) waren. Wij waren 's ochtends voor 8.30 bij de Gigijoch zodat we zo door konden lopen. In de tijd dat wij er waren startte de Gigijoch om 08.00 en de Gaislach om 8.30 geloof ik. Dus als je vroeg gaat kun je gerust de Gigijoch nemen, anders raadt ik ook de Gaislachkogel aan.

Solden biedt veel mogelijkheden, vooral het gebied rond Gigijoch is wat makkelijk met blauwe en een enkele rode piste. Wanneer je de Gaislachkogel opzoekt wordt het wat uitdagender en dat maakt, vind ik althans, dit skigebied zo leuk!

De gletsjer is eenvoudig te bereiken, maar kost wel wat tijd. De pistes daar zijn lekker breed, maar niet erg uitdagend.

Ik ga dit seizoen terug om een paar maanden te werken in een kroeg in het centrum. Wellicht tot daar!

Als je in Sölden bent en je kan redelijk doorskiën, doe dan de BIG3 eens een dagje. Verder zijn aanraders o.a. Löple-alm voor je lunch en Corso om lekker 'savonds te gaan eten. Hotel Tyrol is precies in het centrum, je kan met de gratis skibus (3 minutten) naar de Giggijoch- of naar de Gaislachkogl liften.

Skiën. What else.

aanrader; een dag naar hochgurl. Iets meer betalen voor je skipas en 30 min met de bus. Een leuk hoog gelegen skidorp. Ideaal voor een dag en leuke afwisseling

Plaats een reactie