Ervaring met Sonnenkopf (tijdens paasvakantie) ?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sonnenkopf

Hallo,
komende week gaan we weer een week richting Vorarlberg.
Onze vaste stek is Tschagguns, in het gebied Montafon.

We plannen om op zaterdag 31 maart toe te komen. Op zondag kunnen we dan nog het Saisonsende in Brandnertal meemaken.
Brandnertal zit in zelfde skipas als Montafon vervat.

Echter, we zouden deze vakantie ook overwegen om eens een dag kennis te maken met het Sonnenkopf gebied.

Vraagje, hebben jullie ervaring met dit gebied. Ook tijdens de paasvakantie, ttz de 1e week van april ?
Hebben jullie tips?
Doorgaans zijn we eerder pisteskiërs, maar we gaan ook wel eens buiten de piste als we dit veilig vinden.

Alvast bedankt voor jullie tips !

S

Zou je dan niet liever even doorrijden naar Lech? Als je toch in de buurt bent…

Denk dat je je er voor de dag niet kan vervelen, staan ook nog wel wat bomen, wat helpt bij slecht zicht.

Ik heb vele jaren van mijn jeugd geskied in dit compacte gebied in het Vorarlberg. Vorig jaar na lange tijd, vanuit St. Anton, weer eens een dagje wezen kijken: Alles nog hetzelfde (op de vervanging van een sleeplift en een nieuw pisterestaurant na). Het gebied heeft erg leuke piste- maar ook offpiste-mogelijkheden (daarvoor wordt het ook zeker aangeprezen). Qua niveau kun je op alle vlakken uit de voeten. Het gebied is rustig (ook in de vakanties valt het erg mee) en ik heb nooit het idee gehad dat de ‘alpengeldmachine’ hier heel hard draait. Je vindt er nog twee niet koppelbare tweepersoonsstoeltjesliften uit de jaren 80 die je, ook al is het niet snel, naar het mooiste deel van het skigebied brengen. Het prijsniveau is ook nog eens gunstig. Ik zou het zeker doen!

poedermeneer

Plaats een reactie