(Semi)live-verslag Kitzbüheler Alpen 19-02 t/m 26-02

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental, Kitzbühel - Kirchberg, Sankt Johann in Tirol - Oberndorf en Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau

Het is weer bijna zover, de voorjaarsvakantie! Net zoals in 1997, 1998, 1999, 2001, 2003, 2004… Je snapt het vast wel, net als bijna elk jaar (afgezien van 2002) vertrek ik samen met mijn ouders naar Brixen im Thale, wat gelegen is in het skigebied SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental. Daarom voor de derde keer in mijn reisverslagengeschiedenis een voorbeschouwing van mijn vakantie.

Kitzbüheler Alpen
Net als vorig jaar en in 2014 neem ik de Kitzbüheler Alpen AllStarCard, waarmee ik toegang heb tot meer dan 1000 pistekilometers en 350 liften, allemaal onderverdeeld in 10 skigebieden. Deze gebieden zijn…

- SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental (4/5)
- Ski Area Kitzbühel - Kirchberg (1/2)

  • Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang
  • Glacier Kitzsteinhorn - Kaprun
  • Schmittenhöhe in Zell am See
    - Ski Area St. Johann in Tirol / Oberndorf (1)
  • Ski Area Fieberbrunn
  • Ski Area Steinplatte - Waidring
  • Ski Area Buchensteinwand PillerseeTal
    - Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau (1)

Zoals je ziet zijn sommige gebieden dikgedrukt met getallen erachter. De dikgedrukte gebieden zal ik dit jaar bezoeken, het getal geeft dus logischerwijs aan hoeveel dagen ik daar te vinden. De datum daarvan is nog niet bekend. Voor de mensen die mijn verslag van vorig jaar gelezen hebben, is te zien dat ik dit jaar niet naar de Kitzsteinhorn Kaprun ga, maar naar het gebied van St. Johann in Tirol. Dit ligt aan de noordkant van de Kitzbüheler Horn.

null

De Hohe Salve gezien bij het bergstation van de Eibergbahnen I + II.

SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental
Dit gebied ligt vlak over de grens bij Kufstein en telt 280 kilometers aan pistes. Variërend van makkelijk tot zeer steile zwarte pistes vanaf de Hohe Salve. Sinds dit jaar zijn de Jochbahn, Hartkaiserbahn en Schernthannbahn tot een respectievelijke 8-persoonsstoeltjeslift, 10-persoonsgondel en 6-persoonsstoeltjeslift. Deze kunnen jullie dus verwachten bij een van de verslagen van deze vakantie. Daarnaast ben ik zelf ook te vinden in de PapalaPub, gelegen bij het dalstation van de Hochbrixen-gondelbahn. Kom daar gerust een drankje doen met mij, indien je aanwezig bent in de buurt!

null

Ski Area Kitzbühel – Kirchberg
Ook over dit gebied hoef ik weinig meer te vertellen. Alleen al de woorden Kirchberg en de Streif zeggen bij de meeste wintersporters wel genoeg. Kirchberg is natuurlijk een van de places to be voor een enorm geweldig avondje stappen en après-skiën! Ook is deze plaats bekend van het programma Oh Oh Tirol. De Streif is natuurlijk de wedstrijdbaan in Kitzbühel, gelegen aan de Hahnenkamm. Vandaar dat de wedstrijd daarop dus de Hahnenkammrennen zijn. Ik heb deze afdaling in 2014 gedaan met slechte omstandigheden. Toen was het aan het sneeuwen en en was erg mistig. Mijn tijd was toen ongeveer tien minuten. Toch nog redelijk. Daarnaast is het gebied erg groot en kan je tot in het Salzburgerland snowboarden en skiën, tot aan Pass Thurn! Daarnaast kan je ook nog terecht op de Kitzbüheler Horn, wat aan de andere kant van Kitzbühel ligt.

null

Ski Area St. Johann in Tirol / Oberstdorf
Dit is het enige nieuwe gebied voor mij deze vakantie. Dit gebied ligt aan de noordkant van de Kitzbüheler Horn, waardoor het redelijk sneeuwzeker is. Het is geen groot gebied, rond de 60 kilometers kan je daar vinden, waarvan iets meer dan de helft rood van kleur zijn.

null

SkiJuwel Alpbachtal Wildschönau
Vorig jaar ben ik voor het eerst in dit gebied geweest. Ik had toen wat verwachtingen dankzij @HenriS, gelukkig zijn die allemaal uitgekomen! Wat een gebied was dit zeg. Ik raad dit gebied echt aan als je van rust houdt, want dat vind je hier zeker! Ook dankzij de verbindingsgondel kan je een dagtocht maken, van het ene eindpunt naar het andere eindpunt. Zeer terecht dus dat ik hier weer terugkeer :)

null

Helaas was dit maar een korte voorbeschouwing, maar ik maak dit goed met de verslagen van de echte reis. Ik vertrek straks rond 02:00 uur en zal morgen meteen de eerste pistedag hebben. Volgens de huidige berichten zal het dan rond de min vijf liggen qua temperatuur met sneeuwval. Een heerlijke poederdag dus! We zullen het meemaken over iets minder dan twaalf uur. Er rest mij dus nog maar één ding en dat is bis Morgen!

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 05 jan 2021 11:54

Carnas on Tour

Nice @Svennoo, ik ben benieuwd naar de nieuwe brunn lift in kirchberg en de daarbij behorende nieuwe afdalingen! Ik lees het wel als je er bent geweest…:-)

Veel plezier alvast!

LA NORMA😍☃️

@Piefke Ik ben daar ook benieuwd naar, ik zal ook in plaats van de Pengelstein II de Brunn nemen richting de 3S-bahn als ik via Westendorf en de Ki-West naar het gebied van Kitzbühel - Kirchberg ga :)

Carnas on Tour

@Svennoo, dat gaat niet! Althans niet volgens de piste kaart…
Je zal eerst omhoog moeten met pengelstein 2 om vanaf daar richting brunn te kunnen:-)

LA NORMA😍☃️

Brunn is echt een comfortabele lift. Vorige week nog ingezeten. Aangezien het niet druk is tussen Pengelstein en de Maierbahn kun je daar prima skien. Ook de pistes vielen me totaal niet tegen. Ik blijf de talabfahrt naar de Maierbahn vanaf de Jochbahn erg leuk vinden. Vooral in de morgen tot half 10, lekker rustig en echt knallend naar beneden te skien.

Ben benieuwd! Ik zit over dit gebied te denken voor volgend jaar dus kom maar op met die foto’s ;)

Zo, dag één in bijna ten einde. Tijd voor het verslag van vandaag! Rond 11:10 kwamen wij aan, nadat wij waren vertrokken rond 2:15 afgelopen vannacht. Ik heb zelfs zo diep geslapen dat ik niet eens wakker ben geworden bij het vliegveld van Frankfurt am Main! Normaal wordt ik hier altijd wakker. De laatste 100 kilometer heb ik gereden. Stipt 13:00 stapte ik de Hochbrixen-gondelbahn in om te gaan snowboarden.

Vandaag was het een bewolkte dag, met bijna de gehele tijd sneeuw. Dit leidde tot een heeeeeeerrrlijke poederdag! Sneeuwwolken die over jezelf heen gaan, gedesoriënteerd worden door soms zeer dichte mist en het enorm naar je zin hebben op sommige pistes. Na een pauze van ongeveer 45 minuten in de Skiwelt Hütte bij Hochbrixen ben ik nog een beetje op de Zinsberg en de Jochbahn gebleven. De dalafdaling van Brixen heb ik twee keer gedaan, net als de vernieuwde Jochbahn. Daarnaast heb ik nog twee keer de Aualmbahn gedaan en drie keer de Zinsbergbahn. Volgens Skiline heb ik 17 kilometer gesnowboard sinds 13:00 uur. Tijd voor de foto’s dus!

null

Aankomst lag rond tien over elf in de ochtend.

null

Net als elk jaar zie ik weer de SkiWeltbahn vanuit het pension.

null

De Hohe Salve.

null

Zoom richting de vernieuwde Jochbahn.

null

Mijn kamer, met eigen douche en balkon. Voorlopig is hij nog schoon en netjes. Nog wel…

null

Bij Skischule Aktiv heb ik leren skiën.

null

De Poldanger met rechts de Zinsbergbahn.

null

De vernieuwde Jochbahn met het oude dalstation van de Holzalmlift.

null

Het oude dalstation van de Jochbahn.

null

Een mistige maar heerlijke poederdag was het!

null

Dalstation van de nieuwe Jochbahn. Het dorp op de achtergrond is Westendorf.

null

Tot nu toe heb ik overal vernieuwde borden gezien.

null

Inmiddels zat ik weer in de vernieuwde Jochbahn.

null

En toen werd ik gedesoriënteerd bij de Aualmbahn.

null

Eenmaal onder de bewolking had ik perfect zicht en was het heerlijk snowboarden!

null

Het onderste deel van de Südhangbahn.

null

Zoom richting Hochsöll.

null

Dalstations van Hochbrixen en de SkiWeltbahn.

null

Nogmaals Westendorf.

null

POEDER!

En dat was dan dag één. Morgen ga ik natuurlijk veel meer snowboarden. Ik denk dat ik langs de vernieuwde Schnerrthangbahn ga, in Hopfgarten. Maar dat is voor mij natuurlijk ook niet een verrassing, dus blijf dit verslag volgen! Er rest mij dus nog maar een ding om te zeggen voor jullie, en dat is bis Morgen!

Carnas on Tour

Poeder. Meer kan ik er niet van maken. De dag begon zonnig, maar eindigde in een flinke sneeuwbui die nog steeds bezig is! Heerlijke poeder aan het einde de dag zorgde voor veel plezier. Het was een dag van flink knallen en poederen, maar ook van opschieten om de laatste lift te halen. We kwamen de laatste piste nog af voor de gondel naar beneden, toen we de eerste pistebully al tegenkwamen, zo laat heb ik nog nooit op de piste gestaan in SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental. Al met al was het dus een geweldige dag die ik niet ga vergeten!

Rond tien uur ’s ochtends stond ik weer op de piste. Ik begon met een tocht richting Hopfgarten, met tussendoor een aantal keer de Foischingpiste genomen te hebben. Daarna ben ik vanuit het dal van Hopfgarten naar de Hohe Salve gegaan, om via de Rigibahn en de Hexen6er naar het dal van Söll te gaan. Via daar weer over de Foisching richting het dalstation van de Jochbahn. Vanaf daar ben ik met Marcus, Pauline en een ander persoon, ik dacht dat zijn naar Ivan was, naar Ellmau gegaan. Ondertussen de dalafdaling van Scheffau gemaakt, toen het al aan het sneeuwen was, hebben wij vanaf de Schmiedalm naar Hochbrixen geskied en gesnowboard, wat wij heel keurig binnen anderhalf uur gedaan hebben. Het was dus een drukke, maar zeer geweldige dag! Snel tijd voor de foto’s dus.

null

De dag begon heerlijk met een lekker zonnetje en super uitzicht.

null

Er lag iets meer sneeuw dan gisteren.

null

Aan het einde van de dag lag er minstens vijftien (!) keer zoveel sneeuw meer als in de ochtend.

null

De Kitzbüheler Horn lag er lekker zonnig bij.

null

Op naar de Hohe Salve!

null

In de verte hingen al sneeuwwolken, zoals voorspeld was.

null

Zoom richting de Kitzsteinhorn, gelegen bij Kaprun.

null

Zoom richting de Wiedersbergerhorn van het skigebied SkiJuwel Alpbachtal Wildschönau.

null

De Foisching lag er vandaag heeeeerlijk bij!

null

De vernieuwde Schernthannbahn.

null

Het dorp van Hopfgarten.

null

Het skigebied van Kelchsau, ook onderdeel van SkiWelt.

null

Poeder tussen Söll en Itter in!

null

Het was vooral in Söll en Scheffau druk met bussen uit Duitsland.

null

Mooi board, hé.

null

Mierenhoop op de rode 5.

null

Sneeuwval!

null

Heerlijk al dat vliegende poeder.

null

Welkom in Scheffau.

null

Prutser (buiten de foto) viel en verloor zijn ski die twintig meter lager lag.

null

De Schmiedalm, heerlijke piste!

null

Nog meer poeder!

null

De rest van de week zal de temperatuur rond de zes graden liggen.

null

Vernieuwde bergstation van de Hartkaiserbahn. Deze zal ik van de week nog eens bezoeken.

null

Bij Hochbrixen was de pistebully al aan het werk, zo laat was het al!

null

Op naar beneden, heerlijk die sneeuwval!

Al met al was het vandaag dus een geweldige dag, met veel sneeuw. Ik kan nu al niet wachten tot morgen. Daar zal ik zeer waarschijnlijk naar het skigebied van Kitzbüheler – Kirchberg gaan, maar nog geen idee welk gedeelte. Dat is voor jullie en dus ook voor mij een verrassing. Dus zeg ik maar bis Morgen!

Carnas on Tour

@Svennoo, wat dacht je van brunn;-)

LA NORMA😍☃️

Vandaag was het tegenovergestelde van gisteren. Gisteren begon de dag met zon, vandaag met regen. Gisteren eindigde de dag met zwarte sneeuwval en nu met enigszins zon die door de bewolking brak. Een heerlijke dag was het dus! Uiteindelijk ben ik vanuit Brixen im Thale (SkiWelt) naar Kitzbühel gesnowboard en ook weer terug, met sommige pistes dubbel.

Een paar van die pistes die ik dubbel genomen had waren de 27a en 27c bij de Brunn in Kirchberg en de 111 in Westendorf (SkiWelt). Zelf ben ik toch verbaasd dat ik tot helemaal in Kitzbühel heb kunnen snowboarden, op de terugweg in de Rohrerstadl in Kirchberg een drankje heb kunnen drinken en nog in Westendorf meerdere pistes heb kunnen nemen. Ook was de Streif, de wereldberoemde wedstrijdbaan in Kitzbühel, redelijk goed te doen. Mijn tijd was ongeveer twaalf minuten, een verbetering van drie minuten in vergelijking met 2014, waarin het toen mistig was en en veel sneeuw viel. Een geweldige dag dus, zo zou ik ze graag vaker zien. Snel nagenieten dus van deze dag met foto’s.

null

De dag begon regenachtig, helaas.

null

Toch was de bergkant die als eerste groen is, nog vol met sneeuw.

null

Regen…

null

Donkere wolken om en over de Wilder Kaiser heen.

null

Hier ben ik dadelijk! Op de helling zie je van links naar rechts: Brunn, Pengelstein II, Hieslegg.

null

De Gampenkogel gezien vanaf de Fleiding.

null

De Grosser Rettenstein gezien vanaf de Gampenkogel.

null

Kleiner Rettenstein, Schwarzkogel, Grosser Rettenstein.

null

De Fleckalmbahn eindigt op de Ehrenbachhöhe, alleen was deze gondel niet in bedrijf.

null

Daar zijn we weer!

null

Pengelstein I gaat boven Pengelstein II langs.

null

Zoom richting de nieuwe Brunn-lift.

null

Zeer mooi Leitnerspul!

null

Erhenbachhöhe en de Kitzbüheler Horn.

null

De 27c was echt een heerlijke piste!

null

Heeeerlijke stoelen heeft deze Brunn-lift.

null

De Hohe Salve, het drie na hoogste punt van SkiWelt.

null

En toen was het tijd voor Der Streif!

null

Helaas was het onderste deel, net als in 2014, gesloten.

null

Kitzbühel is een mooie stad. Ik heb er in 2014 door heen moeten lopen vanaf het dalstation van de Hornbahn, toen ik net de bus gemist had.

null

We did dit!

null

Downtown Kitzbühel. Het tennisstadion waar het ATP-toernooi van Kitzbühel gehouden wordt staat buiten de stad.

null

Boven op de Hahnenkamm had je een mooi uitzicht richting Jochberg. Verder in het dal vind je Pass Thurn.

null

Op naar de Steinbergkogel!

null

Zoom richting het zuiden. In deze foto zie je ook het skigebied van Saalbach, Hinterglemm, Leogang en Fieberbrunn, maar wel even goed zoeken!

null

De Pengelstein met bijbehorende 3S-Bahn.

null

En toen waren we weer terug in SkiWelt.

null

Het gezicht van iemand die van Brixen tot Kitzbühel en weer terug is gesnowboard, inclusief de zeer vermoeiende Streif erbij!

null

En toen brak de zon even door!

null

Dat u het weet. Deze piste is vaak heel erg lekker!

null

Die Alpe Seite, top piste!

null

Ondertussen in de Alpenrosebahn.

null

De Hohe Salve.

null

Je ziet hier de Brunn-lift kijken. Wel goed kijken!

null

In het Brixental scheen de zon vol, tijd voor een après-ski dus!

null

FEESTJE!

Dat was weer een heeeeerlijke dag op de piste! Nu ga ik maar eens kijken waar ik morgen heen ga. Genoeg keuze in ieder geval met die Kitzbüheler Alpen AllStarCard. Voor ongeveer €50 p.p. meer heb je voor 8 dagen veeeeeel meer te doen, dan wanneer je voor 8 dagen een pas haalt voor alleen SkiWelt. Dus stay tuned voor, want ik zelfs voor mij is het een verrassing wat morgen gaat brengen. Dus zeg ik maar weer bis Morgen!

Carnas on Tour

Jammer van het begin van de dag Svennoo met regen, maar idd lekker veel kunnen snowboarden!
Je hebt er iig weer een volle dag van gemaakt.
Top dat je de brunn hebt meegepakt! Eigenlijk kun je nu weer naar huis…;-)
Bedenk me net dat ik de streiff nog nooit heb gedaan:-( Maar altijd de 22 links ervan afgegaan ben!
Heb je trouwens de 27b niet gedaan? die nieuwe rode.

En morgen weer knallen!!!

LA NORMA😍☃️

Regen heeft zo te zien maar weinig schade aangericht en dan zit je noch hoog, noch inneralpien. Drukte was zo te zien ook verwaarloosbaar? Ziet er weer goed uit in ieder geval, top verslag! :)

❄️

@svennoo

Kan je ff se sneeuwhoogte meten in kirchberg

@Piefke Zeker veel kunnen snowboarden. De 27b was zeker een heerlijke piste, net als de 27c, wat eindigt aan de 27a. En vandaag heb ik zeker geknald!
@David23 De regen heeft gelukkig niks verpest! Drukte was zeker inderdaad verwaarloosbaar. Dankjewel :)
@Eisbeer Ja, precies. Ik kan er echt niet tegen als mensen zo kunnen liegen, terwijl er genoeg mensen (waaronder ik) in de buurt van dat gebied zitten!

Carnas on Tour

Wij noteren tweeëntwintig februari 2016. De dag dat Sven Carnas van Brixen im Thale naar Hollersbach en terug heeft gesnowboard. Een dag vol zon en gezelligheid met veel pistekilometers. Ook het feestje in de PapalaPub, met Heinrich en Heinrich uit Gorichem, was zeeeeer gezellig! En zoals het hoort heb ik meegeholpen met de confetti op te ruimen. Want waar je ook een feestje vier, je hoort (een groot deel) meehelpen op te ruimen. Maar dat ter zijde, snel over tot de orde van de dag.

Vandaag was ik begonnen rond negen uur in de ochtend. Ik had verwacht dat ik langer onderweg was, maar uiteindelijk was ik om twee uur al terug op de Pengelstein! Mijn mening over het gedeelte bij de Zweitausender, Resterhöhe, etc. is zeer positief! Je hebt een fenomenaal uitzicht op de Wildkogel Arena van de Bramberg. Daarnaast zie je de Grossglockner en de Grossvenediger erg duidelijk. Dit zijn de twee hoogste bergen van Oostenrijk. De pistes waren zeer goed. Helaas waren de pistes des te dichterbij Brixen meer papperig, waardoor het harder werken was. Toch was het een enorme super dag, met veel gesprekken en een gezellige après-ski. Snel over tot de foto’s dus, want wie wilt nou niet nagenieten van deze top dag?!

null

De dag begon enigszins bewolkt.

null

Toch werd het al snel zonnig.

null

Snel richting KitzSki!

null

De laatste lift tot aan de skibus naar de Pengelstein!

null

Heerlijk zicht op onder andere de Kl. Rettenstein, Schwarzkogel en de Gr. Rettenstein.

null

In de verte zag je de hoogste berg van Oostenrijk, de Grossglockner.

null

Zoom richting Sankt Johann im Tirol.

null

Flinke afstand tussen de 3S en de afgrond.

null

Bijna onderaan de voet van de Kl. Rettenstein.

null

De hoogste berg van Oostenrijk, de Grossglockner, in het midden.

null

Een deel van de Alpenhoofdkam.

null

Overal sneeuw!

null

We zijn bijna aan het einde van het gebied!

null

Hierna nog één piste tot het einde!

null

Ook hier top spul van Leitner!

null

Wat een geweldig uitzicht!

null

Nu snap ik waarom dit de Panoramabahn heet.

null

Onderaan de voet van de Kleiner Rettenstein.

null

Vervelende sleeplift, de Gauxjoch…

null

Heerlijke racebaan vanaf de Bärenbadkogel!

null

Het hoogste punt van de 3S-bahn.

null

Bijna terug in SkiWelt! De zon was inmiddels bijna verdwenen.

null

De Hohe Salve. Inmiddels was ik bijna ‘thuis’.

null

Na afloop van de après-ski lag er overal confetti. Zelf vind ik dat je na een feestje altijd moet helpen opruimen. Daarom heb ik Chris en Talita, van de PapalaPub, geholpen om een groot deel van de snippers op te vegen. Ze waren hier erg dankbaar voor. En daarmee sluit ik ook dit verslag af. Morgen ga ik of naar SkiJuwel, of naar Sankt Johann im Tirol, dit bepaal ik vanavond.

Dit was dan het verslag van vandaag. Ik heb mij vandaag enorm vermaakt, met veel gesprekken met Duitsers, Oostenrijkers en Nederlanders. Ook veel gesnowboard en gefeest. Dat is voor mij de wintersport. Van alles wat, het genieten van jezelf en van andere mensen. Daarom kan ik niet wachten tot morgen. Dus goede avond allemaal en bis Morgen!

Carnas on Tour

Wow, heerlijke beelden om in wintersport stemming te geraken. Pistes rond de Bärenbadkogel zijn id. geweldig. Heb je de zwarte piste daar ook gedaan? Daar konden wij nooit genoeg van krijgen. Overigens vind ik de afdaling bij de panoramabahn ook altijd super, of was die erg papperig vandaag?

A.s. zaterdag begint het voor mij weer bij SkiJuwel, dus ik ben benieuwd naar je keuze voor morgen!

Heerlijk skien aan de kant van Hollersbach. En die gauxjoch is herkenbaar haha… vorig jaar met storm moeten nemen terwijl eigenlijk alles dicht was. Mocht mee (kon geen kant meer op) maar heeft 5x stilgestaan en klein halfuur geduurd. Bij die zwarte piste op de barendkogel kan je bij de onderste heuvel ook even ‘vliegen’, erna plaats zat om te remmen :)

Overduidelijk heerlijk aan het genieten @Svennoo ! Leuk verslag zo!

mama on a mission in the snow

Lekker dagje! Ziet er goed uit!

Waarom is de Gauxjoch sleeplift vervelend? Ziet er gewoon uit als een prima sleepliftje, niet steil toch?

Je hebt je vandaag weer niet ingehouden:-)
Goed om te lezen dat je er van geniet, want GENIETEN is wat je moet doen in z’n landschap!!!

@HenriS, dat is omdat die zo lang en traag is in verhouding met alle andere liften! Dit is ook de enigste sleeplift in het gebied, die MOET je nemen om van de zweitausender naar de 3s baan te komen!!!

Bij pengelstein heb je ook nog een kort sleepliftje, maar die is wel te omzeilen!

LA NORMA😍☃️

@Atomic- Wauw, ik kan die problemen zeer goed begrijpen hoe vervelend dat is geweest!
@Rachel-P Dankje! Het was echt genieten, ja.
@HenriS Het is erg lang en traag. Ook erg vlak en met een snowboard is dat erg vervelend. Het uitzicht daarentegen was echt super!
@Piefke Ik heb mij inderdaad niet ingehouden :)

Carnas on Tour

Sankt Johann in Tirol, dat was mijn bestemming van vandaag. Ik had vooraf geen hoge verwachtingen van dit gebied, en die zijn ook uitgekomen. Ik heb dus ook weinig tijd op de piste doorgebracht. Ik heb heerlijk bij de Hochfeldalm gegeten. De sneeuw was van slechte kwaliteit en er was een relatief hoog beginners en kakkers-gehalte. Enige pluspunt van dit gebied is de snelle bereikbaarheid per trein en het geweldige uitzicht. Een mindere dag, maar ik heb in ieder geval wel weer een gebied op mijn lijstje kunnen schrijven.

Vandaag was de bedoeling dat ik met de bus en de trein naar St. Johann i.T. zou gaan. Alles ging ook goed, alleen had ik verkeerd gekeken en begreep ik dat om 09:04 de bus naar St. Johann zou gaan, maar dit bleek de trein. Dus ben ik teruggegaan naar het dalstation van Brixen im Thale. Daar even gewacht, een uur, tot de bus naar het treinstation van Brixen kwam. Daarna ongeveer 20 minuutjes met de trein naar St. Johann en vervolgens nog tien tot vijftien minuten lopen. Zoals eerder gezegd een paar pistes gedaan en gegeten. Het uitzicht was wel fenomenaal, je kon echt ver kijken en verschillende gebieden zien. Ook de locatie tegen de Kitzbüheler Horn aan was geweldig! Rond kwart voor twee ben ik naar het ziekenhuis van St. Johann gegaan voor een bezoek aan een goede vriendin van ons. Ze was totaal verrast dat ik ineens de kamer kwam binnenlopen. Enorme waardering was het, want we komen al jaren elke avond bij haar restaurant eten als we in Brixen im Thale zijn. Een slechte dag, met een leuk einde. Tijd snel voor de foto’s en daarna een feestje in Kirchberg of in Westendorf!

null

Het was vandaag aan het begin zonnig.

null

Top bar!

null

Kijkt u mee, NS!

null

Daar ga ik vandaag heen.

null

De Wilder Kaiser in de wolken.

null

Bovenop had je een fantastisch uitzicht.

null

De top van de Kitzbüheler Horn.

null

Deze piste was eerder een rode piste.

null

De stad Sankt Johann in Tirol.

null

Heerlijk uitzicht tijdens de lunch.

null

De Horn uit de wolken.

null

Tijd om terug te gaan.

Vandaag was dus een slechte dag. Morgen blijf ik in SkiWelt, want ik ga straks lekker stappen in Kirchberg of in Westendorf. Flink feesten hier. Iedereen een fijne avond en dus bis Morgen!

Carnas on Tour

Dit verslag is gisteravond geschreven. Door de verjaardag van een van onze vrienden die wij afgelopen avond hebben gevierd in een bar zet ik nu het verslag van 24-02 online. Zodadelijk komt het verslag van vandaag online. Veel leesplezier!

Vandaag ben ik in SkiWelt gebleven, omdat een vriend van ons jarig was en omdat mijn moeder en een vriendin gingen shoppen in Wörgl en Sankt Johann. Ja, de Sankt Johann wat mij niet goed bevallen was. Gelukkig werkte het weer mee en heb ik heeeerlijk kunnen snowboarden, afgezien van Hopfgarten. Daar was de sneeuw van een mindere kwaliteit, door zeer slecht geprepareerde pistes.

Rond tien uur waren wij bovenop de berg. Samen met Henk (de jarige) en mijn vader ben ik richting Hopfgarten en Itter gegaan. Helaas kreeg mijn pa problemen met zijn ski. En bleek uiteindelijk een centimeter (!) speling tussen zijn schoen en binding te zitten. Oorzaak: zijn binding bleek gewoon op te zijn. Aangezien een van de zoons van de pensionhoudster, waar wij al sinds de jaren tachtig, en ik dan sinds 1997, komen werkt bij een Intersport in het dal heeft hij voor €140 een nieuw paar ski’s van Völkl van december 2015 (!) gekocht. Inclusief bindingen! Het zijn echt top ski’s en het ging meteen weer veel beter. Nadat Henk en mijn vader in Itter gestopt zijn om terug te keren naar Brixen voor die ski’s ben ik verder gegaan naar Söll om daar te gaan lunchen. Uiteindelijk heb ik daar een uur gezeten, want het was enorm lekker weer. Daarna ben ik terug gegaan richting Brixen, met nog zes keer de Siller-Keat afdaling gedaan te hebben. Dit was echt een van de beter afdalingen. Vervolgens ben ik nog twee keer met de Zinsbergbahn gegaan om vervolgens met de gondel naar beneden te gaan. In de avond hebben wij de verjaardag van Henk gevierd. Het was een erg leuke en gezellige dag. Morgen ga ik naar SkiJuwel, hier ben ik vorig jaar ook geweest. Dus stay tuned en bis Morgen!

null

De dag begon zonnig.

null

De dalafdaling van Hopfgarten was zeer, maar dan ook zeer slecht geprepareerd!

null

De rodelbaan van Hopfgarten was dit keer een wandelpad.

null

Deze waterval is normaal gesproken bevroren.

null

Hier was mijn vader op zijn smoel gegaan. Zoals je ziet is deze afdaling zeer slecht.

null

Ook dit gedeelte is erg slecht en ging ik zelfs bijna op mijn plaat.

null

Op naar Itter!

null

Ook Wörgl ligt in het groen.

null

In de Salvista, Itter, moet je je snowboard naar binnen meenemen. Niet gek vanwege het bouwjaar.

null

In Söll was er een boardercross. Tegen twee skiërs ben ik derde geworden. In de laatste bocht had ik een fout gemaakt, waardoor ik deze iets te breed nam en net ingehaald werd. Net geen tweede geworden dus, maar het was wel leuk!

null

Als je ergens de gehele dag toppistes wilt, moet je in Söll wezen!

null

Tijd om terrasmeisje te spelen! Heerlijk een uur lang in de zon gezeten met lekker eten en drinken erbij.

null

Aan de Keat-bahn hangen sinds dit seizoen nieuwe stoeltjes, met vernieuwde beugels voor de veiligheid.

null

De Südhang in Scheffau.

null

Deze piste bij de Siller-Keat heb ik vandaag meerdere keren gedaan, want hij was top!

null

Deels kwam je richting de Hohe Salve.

null

Echt een super dag!

null

Boven bij de Filzbodenbahn had je wederom een top uitzicht.

null

Nog even voor de laatste keer met de Zinsbergbahn omhoog.

null

Kirchberg gezien vanuit ‘de Bubble-express’.

null

Hé! Silvretta ligt heeeeel ergens anders hoor!

null

Even een drankje doen op het terras, voordat ik de bar indook.

Dit was dan het verslag van vandaag, morgen ga ik naar SkiJuwel Wildschönau – Alpbachtal. Vorig jaar is dit mij goed bevallen, ondanks dat het een klein gebied is. Het is leuk voor een dagje, waarbij je top pistes hebt en een fenomenaal uitzicht hebt. Bijvoorbeeld bij de Wiedersbergerhorn heb je uitzicht op een deel van het Zillertal! Dus stay tuned en bis Morgen!

Carnas on Tour

wow wat een verschil tussen worgl en het brixental

Daar ben ik weer met het verslag van vandaag! Vandaag ben ik naar het skigebied SkiJuwel Wildschönau Alpbachtal geweest. Dit ligt op ongeveer veertig minuten rijden van Brixen im Thale vandaag. Het is aan te rijden via Hopfgarten en Wörgl, of via Hopfgarten, over een bergpas langs Niederau en Oberau. Ik heb, net als vorig jaar, voor de bergpasroute gekozen. Dit is een leuke route en je leert er goed mee in de bergen te rijden, in tegenstelling tot wat stuntelende mede-Nederlanders die zeker langer een rijbewijs hebben dan mij. A fijn, het was een leuke dag!

Rond kwart over tien zat ik in de Schatzbergbahn omhoog, nadat ik een nieuwe goggle heb gekocht. Ik heb nu de Scott Fance Neon Yellow. Het is een erg fijne goggle waar je goed door heen kan kijken. Ook ventileert deze goed, wat erg fijn is als het koud is met dikke kleren aan. Helaas was het druk, waardoor ik de Gipfelbahn heb overgeslagen, ik ben dus gelijk naar Alpbach gegaan via de verbindingspiste en verbindinsgondel. Na de Pöglbahn ben ik naar de Hornbahn 2000 gegaan. Deze heb ik twee keer gedaan, want boven heb je echt een top uitzicht, waarbij je ook een deel van het Zillertal kan zien. Daarna heb ik nog een speedcheck gedaan, maar ik ging te snel voor een foto. Wel heb ik bij het bergstation Wiedersbergerhornbahn een foto gemaakt bij een photopoint. Daarnaast ben ik terug gegaan naar Auffach, want het begon te sneeuwen. Ik heb namelijk geen zin om kettingen te leggen bij een van bergpassen die ik moest bedwingen. Rond vier uur was ik in de PapalaPub, voor de een na laatste après-ski van deze vakantie. Dus tijd om te genieten van de foto’s!

null

Je kon een deel van SkiWelt zien liggen.

null

In het Auffach gedeelte was het erg druk bij elke lift.

null

Maar de pistes waren wel super!

null

Overal, behalve in het dal, had je sneeuw.

null

Het laatste deel van de verbindingspiste moest met de lift.

null

Zoom richting het Zillertal.

null

De Grosser Galtenberg, de hoogste berg van het gebied.

null

Het dorpje Alpbach.

null

De Wiedersbergerhorn.

null

Corrigeer mij als ik fout zit, maar ik dacht dat dit Spieljoch im Zillertal is.

null

Heerlijke piste was dit!

null

Bergstation Pöglbahn.

null

Kramsach.

null

Heerlijke skiroute was dit, echt lachen!

null

null

Heerlijk steil en vol met buckels.

null

De Grosser Galtenberg met de Pöglbahn op de voorgrond, gezien vanuit de Gmahbahn.

null

Rivier onder de verbindingsgondel door.

null

Inneralpbach heeft een heeeerlijke dalafdaling.

null

En toen sloeg het weer om. Het laatste deel heb ik dus met de gondel gedaan, want het was slecht qua wintersporters en pistekwaliteit.

null

Het bleef maar sneeuwen, gelukkig bleven de wegen schoon.

Dit was dan alweer het een na laatste verslag van deze vakantie. Het verslag van morgen komt de zaterdag online, want morgen ga ik langer door après-skiën, omdat het de laatste keer is. Ook ga ik al rond een uur of half elf weg, waardoor ik al vroeg terug in Nederland ben. Dan nog even snel een slaapje doen, omdat ik om 15:00 uur al moet voetballen tegen Hardinxveld. Dus wees niet ongeduldig en bis Samstag!

Carnas on Tour

Ik zie trouwens dat de datums op de foto’s verkeerd zijn gegaan, let dus niet hier op :)
@Atomic- Ja inderdaad, echt een groot verschil is dat!

Carnas on Tour

Leuke verslagen weer Sven! Maar waar is het laatste deel ? :P

Gang is alles

Plaats een reactie