Zomerski

Dit onderwerp gaat over de bestemming Stubaier Gletscher

Kun je begin juni op de gletscher nog goed skien ? Wie heeft ervaring ?

Van de zomer op de Hintertuxer Gletscher geskied. Wonderbaarlijk genoeg kregen wij halverwege augustus een dump van 30 cm voor onze kiezen, simpelweg genieten ! Als het écht zomer is, is het waterskiën… Ach, blijft leuk…

In stubail kan je bijna heel het jaar door skieën. Het skistation sluit enkele weken in september voor een groot onderhoud te doen. Is nodig om aan de veiligheid te voldoen.
Nu er zijn niet veel pistes open in de zomer,vermits het warm weer is en maar af en toe spordisch als het koud genoeg is beetje sneeuw valt boven 2800m hoogte.

Wij gaan in de meivakantie op 2 mei naar Stubaier Gletscher op vakantie, in het Hotel Bergcristall in Neustift, wordt top!
En het skien daar is ook echt superleuk!
Leuke pistes en afdalingen, zeker een aanrader.
Byeeee.

Sinds een aantal jaar kan je op de Stubai niet meer tijdens de hoogzomer skiën.
De laatste liften sluiten in de loop van (half/eind)juni… .
Hier een voorbeeld:
http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=46&t=31581…
Veel pistes zijn er dan niet meer open: stuk of 5… .

Hintertux is eigenlijk het enige gebied dat het hele jaar door open is.

hallo,

ik zou in verlengd weekend van 1 nov een reisje naar stubai boeken. weet er iemand hoe de situatie in het verleden rond die periode is? is het de moeite om voor 3dagen 1000 km door en terug te rijden?

dank je

@derjean, ik zou drie weken wachten en dan een weekje naar Valtho, Tignes o.i.d. gaan. Ook rond de 1000 km en sneeuwzeker.

@derjean : ik zat vorig jaar rond die periode in hintertux toen was er heel uitzonderlijk 45km piste open. Ik vond het persoonlijk zeer de moeite…

Hangt een beetje af wat je wilt natuurlijk ? Snow-park ? Of op techniek trainen (zoals ik) ? Want als je vele kilometers piste wilt doen wacht je inderdaad beter tot tignes / val tho open gaan :)

ik heb ondertussen al hotel geboekt van 30 oktober tot 2 november. heb dan nog een verlengd weekend, anders niet veel vakantie. hopelijk hebben we geluk met het weer…
zelf wil ik vooral op techniek oefenen en er even tussenuit zijn. dank je voor de reacties

wij zijn fervente skiërs,wij willen eens de Stubaigletsjer proberen om het winterseizoen te starten: van 29 oktober tot 4 november 2011, wie heeft ervaring met deze periode?

Ook wij (niet zo gevorderde) zouden in oktober willen gaan skien, maar weet niet waar/of er blauwe pistes open zijn.

Wij gaan op 23 oktober de Stubaier Gletsjer 1 dag verkennen. Op dit moment zijn er 5 blauwe pistes en 1 rode geopend. Ik heb goede hoop dat er over 2 weken veel meer afdalingen mogelijk zijn.

Overigens is op 21 t/m 23 oktober de opening van het funpark op de gletsjer. De MOREBOARDS Stubai ZOO:

Dus dat belooft een leuke dag te worden :)

Ja, ziet er aardig uit.
Bedankt.Gaan het proberen

@Jan en Hannie

Jan laat de skimap van Hintertux zien. Wij hebben er afgelopen juli geskied. Het is een erg leuk gebied, maar om bij de blauwe pistes te komen moet je vanaf de top wel eerst een pittige rode afdaling doen.

Op 2100 m liggen de blauwe pistes wel direct aan de hoofdlift, maar of die deze maand al open gaan???

Het blauwe pisteaanbod bij de Stubaier Gletsjer is nu al ruim, maar als het gebied naar onderen toe opent zal het steeds beter op blauwe pistes doorskibaar worden.

Mijn voorkeur zou dus eerder de Stubaier Gletsjer zijn.

Ha, ja ik zie het ook ja.
Oei, rood is voor mij nog te pittig.

Dus de Stubaier is voor ons dan beter.
Bedankt voor de tip Paul.

Plaats een reactie