in mei nog skieen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Stubaier Gletscher

Afgelopen december met ons gezin wezen skieen in aussois. Omdat we er nog geen genoeg van hebben, willen we in de eerste week van mei nog een keer.

Ons oog is gevallen op Neustift. Ik ben zelf een gemiddelde skieer, mijn man gevorderd en de kinderen skieen mij ver voorbij…

Is de stubaier gletcher nog te doen in die periode? Kunnen we ons daar 5 dagen vermaken? Ik ga er een beetje vanuit dat het alleen de ochtenden nog ok is voor wat betreft de sneeuw. Iemand ervaring met dit gebied in het voorjaar?

Alvast dank voor jullie reacties.

https://www.wintersport.nl/skigebieden/hochgurgl/forum/topic…

Zie dit verslag van @CJAHulskamp in deze periode, aangezien het grootste deel van de Stubaier op 2500m+ en op het noorden ligt, zullen de pistes lang goed blijven.

❄️

Als je perse naar Oostenrijk wilt, is Hintertux stukken beter. Niet alleen qua skieen, maar ook omdat de lift vanuit het dorp vertrekt ipv te moeten autorijden of bussen.

Maar als je echt lekker wilt skieen in de 1e meiweek, ga je naar Tignes. Daar is alles nog open rond die periode, dus je hebt 250-300 km piste. Er is dan ook een speciale familieweek met allerlei aanbiedingen.

The older I get, the better I was

Dank voor jullie reacties! Frankrijk vinden wij voor 5 dagen wat ver weg. Hintertux nog niet bekeken. Klinkt fijn dat je dan niet steeds de auto in hoeft.

Dank voor jullie reacties! Frankrijk vinden wij voor 5 dagen wat ver weg. Hintertux nog niet bekeken. Klinkt fijn dat je dan niet steeds de auto in hoeft.

lindaT op 7 mrt 2015 17:59

Voor 5 dagen maken die 1 à 2 uurtjes rijden toch echt geen verschil?

Ik ga al jaren skiën op de Stubaier Gletscher in het weekeinde waar 1 mei in valt. Dikwijls valt er nog verse sneeuw.
Je kan meestal skiën tot aan middelstation Fernau, enkel de laatste 500 meter (lengtemeters, geen hoogtemeters) zijn vanaf de middag papsneeuw.
Al de rest kun je heel de dag geweldig skiën.
Trouwens er loopt ook op regelmatige tijd een skibus door het dal zodat je geen verplaatsingen met eigen wagen hoeft te maken.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Alles maar eens afgewogen en de beslissing is genomen, we gaan naar de stubaier gletcher! Hebben we weer iets om naar uit te kijken…

Wij ook waarschijnlijk. Al iets geboekt ?

May the ski force be with you !!

Zelf zitten wij ook even aan een paar dagen skiën te denken zonder de kinderen. Die zijn toch een weekje bij opa en oma en hebben wij dus de handjes vrij.
Zijn zelf fan van Val Thorens maar willen eerder rust dan feesten.
Vandaar dat wij dubben tussen val thorens of tignis.

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

In die week ga ik waarschijnlijk ook een dagje naar de Subaier gletcher!

Wordt het in eens druk op de Stubai Gletcher.

May the ski force be with you !!

Zowel hintertux en Stubai zijn erg leuk om te doen, maar of je je idd hier 5 dagen kunt vermaken is aan jullie.

Aangezien het dan het absolute laagseizoen is, waarom wacht je niet met boeken tot je de sneeuwcondities beter kunt inschatten? Andere gebieden (bijv. Val Tho, wat slechts 1 1/2 uur langer rijden is vanaf Utrech vergeleken met Hintertux) die hoog liggen kunnen dan immers nog meer dan genoeg sneeuw bevatten indien de condities goed zijn.

Je kunt dan kiezen naar welk (niet-)gletsjer gebied je heen wilt, die mogelijk meer km’s hebben dan de gletsjers…

If you snooze, you loose!

We hebben inderdaad geboekt, we gaan naar Neustift. Waarom we niet wachten? Omdat ik merkte dat veel (betaalbare) accommodaties snel volgeboekt waren. Misschien zijn we ook wel wat overenthousiast.

Voor wat betreft de afstand, is het inderdaad 2 uurtjes verder naar Frankrijk, maar aangezien wij met twee kids op de achterbank reizen en deze keer geen overnachting willen doen, toch voor iets minder uurtjes rijden gekozen.

We houden er rekening mee dat we wellicht niet de hele dag kunnen skien of misschien niet iedere dag, maar volgens mij is er in de omgeving genoeg te doen. Ben heel benieuwd!

Ik ben er ook met mijn dochter vanaf 4/5 t/m 8/5 verblijven ook in Neustift. Heb er zin in !

Kunnen wel een afspraak maken in Neustift. Zitten nu al met 4 personen en aanhang daar. Wordt nog een leuke afsluiting van het jaar

May the ski force be with you !!

Is goed, doen we.

heb ondertussen ook geboekt. Aangezien ik nog tot eind april kosteloos kan annuleren. Hotel bergcristall is het geworden in Neustift.

May the ski force be with you !!

Dan zit je in een goed hotel @CJAHulskamp. Enthousiaste eigenaren, mooie kamers, goed eten en een leuk sauna en welnesscomplex met zwembad. Ook goed eten daar.
Let wel: het hotel ligt dus niet in Neustift zelf, maar een aantal kilometers verder richting de gletsjer (mooi uitzicht op de gletsjer vanaf het terras).

@Hans-
Uit je tekst haal ik dat je het hotel al bezocht heb. Goed te lezen dat het een goed hotel is.
De reviews waren ook zeer goed. Dat het dichter bij de Gletcher ligt vond ik een voordeel.

May the ski force be with you !!

Is ook idd een voordeel, scheelt weer wat kilometers rijden naar de lift. Verder is Neustift nu ook weer niet zo’n bruisende metropool, dus ook geen ramp als je daar niet downtown zit.
Mocht je het nachtleven in willen, dan is Innsbrück ook bwvs om de hoek.

Gaat er een skibus smorgens of is dat aan het eimd van het seizoen niet meer?

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

De gratis ski bus gaat tot 1 mei. Mischien dat er nog een andere buslijn gaat.

May the ski force be with you !!

Wij zitten in appartement Sonnenschein. De naam alleen al sprak ons aan;-)

@lindaT
Idd mooie naam. Neem jij de zon mee en ik Cristall heldere blauwe luchten mee.

May the ski force be with you !!

Hallo @CJAHulskamp ,

Ik heb vandaag al twee keer een bericht terug gestuurd maar blijkbaar zijn die niet aangekomen.
We zitten in Oetz en willen inderdaad een keertje richting de Subaier gletscher. Het lijkt me wel leuk om af te spreken om wat te skiën en gezellig een terrasje te pakken op de piste.
Ik moet wel eerlijk zeggen…als je de hele dag alleen maar keihard wil knallen over de pistes en niet van pauzes houdt, zul je niet zo veel aan ons hebben want mijn man is niet zo’n goede skiër(kan wel van rood af). Zelf ben ik een gevorderde skiër en de kleur van de piste maakt voor mij niet zo veel uit maar…ik zal het nog rustig aan moeten doen in verband met mijn pols. A.s. dinsdag word ik weer geopereerd en het zou best eens kunnen dat ik later in het jaar nog een keer mag.
(Jouw berichten ontvang ik wel maar die van mij worden blijkbaar niet verzonden.)

Die berichten sturen onderling werkt voor geen meter. Zag in andere topics al behoorlijk wat frustratie.
Ik heb je net een berichtje gestuurd. Hopelijk heb je die ontvangen.

May the ski force be with you !!

Wij hebben een jongen van 11 en een meisje van 7, zij wordt na de meivakantie 8. Jullie een tweeling?

@lindaT

Wij hebben idd een tweeling (2 jongens). Worden beide 10 in augustus.
Ik heb jij nog mijn bericht gehad ?
Heb ondertussen contact gehad met een aantal om af te spreken op de Stubai Gletcher. Wil proberen om een whatsapp groepje te maken. Laat me even weten of jullie dat leuk vinden.

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp Mijn telefoon doet moeilijk. WhatsApp lukt niet. Kan jij mij eventueel een privébericht sturen met je e-mail adres. Dan kan ik jou mailen.

Nog een week en dan vertrekken wij en een aantal andere forumleden richting de Stubai Gletcher. Zijn er onder tussen nog meer mensen die deze week gaan skien in Stubai ?
Er is al contact geweest met andere forum leden om wat af te spreken. Dus ga je ook deze week en wil je eens gezellig af spreken meld je dan.

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie