Stubaier gletscher 05-05-15

Dit onderwerp gaat over de bestemming Stubaier Gletscher

Stubaier gletscher 05-05-15

Over dit gebied is pas al een mooi verslag https://www.wintersport.nl/forum/topic/195903 geschreven door @CJAHulskamp. Daar staat alle belangrijke en interessante info al in, dus ik ga het kort houden deze keer.

We hadden ons een beetje verslapen maar wilden op deze (veel te) warme dag toch nog even lekker de koelte opzoeken en gaan skiën. Het plan was om naar de Stubaier gletscher te gaan. Even een SMS-berichtje sturen naar CJAhulskamp om af te spreken. Ik vermoed zo maar, dat hij het zo druk had met skiën dat hij de telefoon even vergeten was. Vervolgens hadden wij het weer vreselijk druk met auto rijden, tol betalen voor de Brenner Autobahn, omkleden en ook nog skiën dat ik het SMS-je van CJAHulskamp ook weer veel te laat zag. Zo hebben we elkaar helaas mis gelopen! Ach, Volgende keer beter.

De website van het gebied: http://www.stubaier-gletscher.com/

In de Gamsgartenbahn met zicht op het dalstation. Je ziet toch nog aardig wat auto’s staan op de parkeerplaats. Dit was het drukstbezochte skigebied van onze vakantie en ook met de meeste Nederlanders.

null

Bij het middenstation van de Gamsgartenbahn. Van tevoren dacht ik dat je tot hier wel kon afdalen. Ik zag twee mensen naar beneden komen waterskiën. Wij besloten toen dat wij dit maar niet gingen doen.

null

Uitzicht vanaf het bergstation van de Rotadl.
Je ziet hier het restaurant en station Eisgrat. Wij wilden ook graag daar eens een kjkje nemen in de Eisgrotte maar die was helaas ook gesloten.

null

……. richting Schaufeljoch.

null

……richting Daunferner.

null

We namen de blauwe 7 naar beneden. Oei wat is die slushy!

null

null

null

Hier zie je het bergstation en het restaurant Gamsgarten. Links de Mürmelelift.

null

In de Eisjochbahn.

null

Hier zie je rechts de Rotadllift lopen.

null

Bergstation Eisjochbahn.

null

Uitzicht richting Sölden. Een paar dagen geleden stonden we daar nog deze kant op te kijken. Ook zie je blauwe piste 6 en de sleeplift Windachferner.

null

Uitzicht richting Stubaital. Hier gaat blauwe piste 1 naar beneden, die nog wel wat fatsoenlijke sneeuw had. Bij het station Eisgrat gaat die over in de rode 1b richting Gamsgarten. Daar gingen we heen omdat we inmiddels toch wat trek hadden gekregen.

null

Eigenlijk wel benieuwd wat die aan het doen was.

null

null

Nu is ie weer bij de Mürmelebahn bezig een pad bloot te leggen.

null

We wilden na het eten met de Eisjochbahn omhoog maar zagen dat die al gesloten was. De rest ging ook sluiten. Zo moesten we helaas vervroegd naar beneden.

null

Middelstation van de Gamsgartenbahn, die van de Eisgratbahn ligt er tegen aan. Ook zie je de Dresdnerhütte liggen.

null

De Eisgratbahn. Af en toe bewoog er wat.

null

Dit hing er ook tussen.

null

De Dresdnerhütte.

null

null

Middenstation Gamsgarten.

null

Het laatste stukje naar beneden.

null

Op weg naar huis zagen we nog een mooie waterval.

null

Ik had me van te voren heel wat voorgesteld van dit gebied maar het viel me een beetje tegen. Er waren maar weinig liften open en maar één restaurant. De liften gingen op deze dag (onaangekondigd) rond half drie dicht zodat iedereen vroeg naar beneden terug moest. Door het beperkte lift- en pisteaanbod had ik een beetje het gevoel dat je alleen maar een rondje om de kerk kon skiën. In een klein gebied verwacht je zo iets maar hier niet. Ook kwam het natuurlijk omdat wij zelf te laat waren en dat het echt veel te warm was waardoor de pistes niet fatsoenlijk meer te skiën waren. Zware bagger om doorheen te ploeteren.
Ik wil nog wel een keer terug wanneer er een groter deel van het gebied open is en de sneeuw beter. Ik ben best nieuwsgierig naar de rest van het gebied en hoop dan mijn mening positief te kunnen bijstellen.
Al met al is het toch een prima dag geweest want we hebben kennis gemaakt met een (voor ons) nieuw gebied en we hebben weinig last gehad van de warmte in het dal.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 14:12

jammer dat je vroeger naar beneden moest, maar erg lekker!

Certified ski-boy, glijbewijs

Bekende pica’s. Wat was het warm die dag. Ik had het zo druk in die pap sneeuw.

May the ski force be with you !!

Inderdaad erg jammer dat je een niet al te positieve ervaring hebt gehad daar!:o Maar goed, idd alles beter dan die hitte beneden ja:p Dank voor je verslag!:D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Leuk om te lezen, zo laat in het seizoen.

Check wel even je camera de volgende keer. De foto’s lopen helemaal vol met het wit van de sneeuw. Dat kan mooier… ;)

Ik zal er inderdaad eens naar moeten kijken maar ben soms een beetje laks, wat dat betreft.

Plaats een reactie