bereikbaarheid te voet

Dit onderwerp gaat over de bestemming Stubaier Gletscher

Hallo,

Wij zijn van plan om naar de Stubaier gletsjer te gaan begin maart. Mijn vraag is :

Is het vanaf de parkeerplaats ( als je met de auto bent) lang of steil lopen naar de lift in het dalstation)
Dezelfde vraag geldt voor als je met de bus zou gaan. Ik heb Copd/long problemen en en kan niet te steil en ver lopen. Skien gaat prima. ( dat is naar beneden:)
Of zijn er ergens anders plekken waar het te voet moeilijk begaanbaar is?

Wij gaan altijd naar Nauders en daar is het na de brand perfect geregeld met een roltrap. Maar zo luxe is het natuurlijk niet overal.

hoor graag jullie bevindingen.

Het ligt er een beetje aan op welke parkeerplaats je staat. Als je vroeg bent of in een rustige periode kun je dichtbij de lift staan.

Het ligt er een beetje aan op welke parkeerplaats je staat. Als je vroeg bent of in een rustige periode kun je dichtbij de lift staan.

joepiedepoepie op 9 nov 2016 03:01

Dank je. We willen 4 maart gaan voor een week. Dan zouden volgens mij de vakanties wel afgelopen zijn. Ik zal eens kijken of ik wat foto;s of een video kan vinden?

Volgens mij stopt de bus redelijk dicht bij de ingang.
De meeste parkeerplaatsen liggen echter lager dan de lift ingang.
De parkeerplaatsen liggen niet heel ver van de gang…maar wat is ver…100 - 300 meter. Vanaf de parkeerplaats loop je in een flauwe klim naar de ingang.

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Dank je. Ja voor mij is 100 m met een flauwe klim al een opgave. ( met uitrusting) Ik neem aan dat het niet zo heel druk is 4 maart ? Dan zou ik dus ook mijn spullen en mijn vrouw af kunnen zetten en zonder ski’s naar de lift kunnen lopen. Of misschien toch met de bus.? Als die dichterbij stopt.

Er zijn 2 parkeermogelijkheden als je aan komt rijden.
De eerste parkeerzone is voor het alpensporthotel Mutterberg en is heel groot , daar waren ze ook bezig met het bouwen van de nieuwe lift (staat niet op Google Maps). Daar heb ik bussen zien stoppen.
De 2e is meer een strook aan beide kanten van de weg (begint vanaf het alpensporthotel Mutterberg) , aan het einde is ook een gondel omhoog.
Deze parkeerzone is snel vol en vanuit daar is het nog wel klim voor iemand met een beperking!
Naast de weg met parkeerstroken is een groot stuk asfalt en daar stopten ook bussen,
Volgens mij stoppen ze op beide parkeerzones.

Ik zou de eerste P proberen OF helemaal naar het einde van de 2e parkeerzone zover mogelijk naar de gondel, daar uitstappen en de vrouw terug laten rijden om te parkeren.

Nog een aanvulling.
Na die 2e P, achter het gondelstation is ook een kleine P, maar die wordt volgens mij meer gebruikt door personeel.
Je kunt altijd proberen, want dan loop je maar beneden.
Gondel bereiken is met trappen, maar er zal vast een lift zijn.
https://goo.gl/maps/qmEbwVsENYp

Dan zou ik dus ook mijn spullen en mijn vrouw af kunnen zetten en zonder ski’s naar de lift kunnen lopen.

Meindert op 9 nov 2016 08:51

Probeer de klassieke rolpatronen anders eens te doorbreken, en laat je afzetten (met materiaal) door je vrouw die dan kan gaan parkeren. (Ik neem voor het gemak even aan dat zij geen longproblemen heeft…)
;-)

Hier afbeeldingen van de eerste P. Deze is veel vlakker naar het gondelstation.
http://www.skiresort.de/skigebiet/stubaier-gletscher/bewertu…

Hier een afbeelding van de helling bij de 2e P

null

Dan zou ik dus ook mijn spullen en mijn vrouw af kunnen zetten en zonder ski’s naar de lift kunnen lopen.

Meindert op 9 nov 2016 08:51

Probeer de klassieke rolpatronen anders eens te doorbreken, en laat je afzetten (met materiaal) door je vrouw die dan kan gaan parkeren. (Ik neem voor het gemak even aan dat zij geen longproblemen heeft…)
;-)

Morzel op 9 nov 2016 20:06

Eigenlijk niet zo’n gek idee. Was ik nog niet opgekomen:)

Dank je wel Wintergast voor de moeite! Ik ga het bekijken. Die eertse P ziet er goed uit. Zou geen probleem zijn. Weet ook niet of het begin maart erg druk is. Verder lijkt het me een leuk gebied.

Plaats een reactie