Nieuws van op de Stubaier Gletscher

Dit onderwerp gaat over de bestemming Stubaier Gletscher

Zoals vorige week al aangehaald in m’n blogje is men druk in de week op de Stubaier Gletscher om een nieuwe lift + zwarte piste te bouwen. Op zich is een nieuwe lift niks bijzonders, maar op een gletsjer is het toch wat unieker.

Het nieuwe pisteplan zou er zo uit gaan zien:

null

Helemaal rechts op de map komt er dus een ‘nieuwe’ lift naar de Daunjoch. Nieuw is relatief, want men herbruikt de Rotadl lift en bouwt daar een nieuwe 8persoons:
null

Ab kommendem Winter stehen insgesamt 26 Seilbahn- und Liftanlagen in Österreichs größtem Gletscherskigebiet zur Verfügung. Rund 12 Mio Euro fließen in den Neubau von zwei Liftanlagen.
++ 8er Sesselbahn Rotadl
Die 4er Sesselbahn Rotadl wird durch eine leistungsfähige und komfortable 8er Sesselbahn mit Wetterschutzhaube und Sitzheizung ersetzt und bietet noch mehr Komfort. Mit der neuen, 1.355 Meter langen 8er Sesselbahn können 3.000 Personen pro Stunde befördert werden. Die Fertigstellung der neuen Rotadlbahn ist für Mitte Oktober 2012 geplant.
++ 4er Sesselbahn Daunjoch
Das Daunjoch wird mit einer 4er Sesselbahn neu erschlossen. Die Liftanlage mit einer Länge von 1.197 Metern startet nahe der Bergstation Gamsgarten und erschließt eine neue schwarze Piste (Piste Nr. 22) im Schwierigkeitsgrad schwarz. Die Fertigstellung ist für November 2012 geplant.
Nähere Infos rund um den Bau gibt es demnächst in unserem Bautagebuch.

Bron: http://stubaier-gletscher.de

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Mooi! Nog wel een vraagje: word er niet wat gefoefeld met de pistekilometers op de Stubaier Gletscher? 110 is wel echt veel voor een gletsjer.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Ja Mathijs, dat is zeker overdreven. Ik denk dat je op de Stubaier ongeveer moet rekenen op een 50km.

Ah ja, de Rotadl is deze lift, staat altijd een lange wachtrij omdat het de oversteek is naar de Daunjoch:

null

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Ik denk dat ze, zoals helaas veel skigebieden, elke buitenbocht tellen…

Click. Click. Peace

@Rogier, er liggen een aantal pistes vlak naast elkaar. En ze delen die dan zogezegd op in 2x die piste, terwijl het eigenlijk maar 1 piste is. Zo kom je natuurlijk snel aan veel kilometers… Anyway, Stubaier is erg aangenaam als gletsjer, persoonlijk mijn favoriete in Oostenrijk.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

mooi, mooi. Hopelijk is de nieuwe lift Daunjoch met zwarte piste af tegen begin november. In principe ga ik 4 dagen skiën rond 11 november, met technische stage. Ik twijfel nog tussen Hintertux en Stubaier. Als ik dit jaar de ene doe, doe ik zeker volgende jaar de andere.

Bedankt Kristof voor de info !

Aha, gaan ze oranje bubbles doen? Lijkt mij wel vet. Mooi dat het Doppelmayr is en ik denk dat de nieuwe piste een leuke uitbreiding is!

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Nog even voor de mensen die de pistemap al wat van dichterbij bekeken zouden hebben, het is effectief de bedoeling dat de zwarte piste terug aankomt bij Gamsgarten aan het restaurant. Je hoeft niet af te dalen en de Murmelebahn terug te nemen zoals het momenteel op het plan getekend is.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Voor wie het interessant vindt om te zien hoe men een lift demonteert, onderstaand filmpje.
http://youtu.be/i6b8SfOItlg

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

altijd leuk zo filmpje ,wij gaan het laatste weekend van okt tot het eerste weekend van nov er weer naar stubaier,kan haast niet wachten ,he-er-li-jk

greets michel

he-ho lets go

Ik denk dat ik een paar dagen in de herfst vakantie ga.
Heerlijk

Nieuwe update van het bouwdagboek:
http://youtu.be/WOUpyCuDzHA

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

toevallig zag ik hem vanmorgen ook dit filmpje op de site van stubaier
, ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden ,nog 9 weken en dan ga ik het aanschouwennnnnnnnnn, ( ff een dansje )

he-ho lets go

Plaats een reactie