Banff on a budget, iemand tips?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Banff

Ha, ik heb de luxe dat ik voor werk 2 maart naar Calgary vlieg En wilde graag wat van mijn bucketlist afstrepen.
Afgelopen kerst is het gelukt maar ik heb nu de mogelijkheid om van 3 TM 6 maart te blijven.
Zijn er hier al mensen in Banff geweest die tips voor mij hebben om het allemaal iets goedkoper te maken (voor zover dat kan?)
Ik zag dat er shuttle services vanaf het vliegveld zijn moet alleen kijken of ik dat red want land om 22.00 op papier maar hebben regelmatig vertraging met cargo.
Ik zat al te denken aan een kamer in een hostel (Samesun?) Om de kosten te drukken en van te voren al een 4 daagse pas aan te schaffen . Iemand anders nog tips?

Life's Journey is not to arrive at the grave Safely in a well preserved body, But rather to skid in

Je kunt skipassen met discount kopen bij een soort van Makro. Moet je wel een Canadees zijn. Als je wilt kan ik daar even naar informeren. Toen wij er waren in 2017 had een local in Calgary de passen gehaald voor ons.
Verder hebben wij niet echt low budget gedaan, we hadden een full size SUV gehuurd. We huurden appartementjes/onderkomen via de bekende apps/websites.

*bericht bewerkt door moderator op 18 feb 2020 11:24

@gaston wellicht?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Deze site heeft hotels + skipas scheelt een hoop tov los boeken. Heb zelf via deze site geboekt voor dezelfde periode als jij 😊

https://www.skibig3.com/

Wie had gedacht dat een beetje glijden zo leuk kon zijn?

Helaas heb ik niet veel tips, wij hebben normale budget aangehouden in Banff. Ik vind Canada een erg prijzig land, met name voor eten in de supermarkt, en things to do.

In maart is er genoeg plek in de hostels dus ter plekke uitzoeken mag geen probleem zijn.
De shuttle service moet je van tevoren écht goed bespreken want er gaan vrijwel geen normale bussen in t laagseizoen en de shuttle gaat ook maar amper.
Bij skipas zit busrit naar skigebied in, dus dat bespaart je geld, maar het blijft een enorme kostenpost, die skipas. Ik kon alleen losse pas aan de kassa kopen van Sunshine Village omdat ik maar 1 dag ging, €97…

Neem je je eigen skigear mee? Ik moest daarvoor betalen bij de vlucht en dat was me te duur. Veel hotels geven kortingskaart voor skihuur, of anders even zeggen dat je de kortingskaart vergeten hebt, deden ze bij mij niet lastig over en scheelt 10%.

Ontbijt bij een bakkertje gedaan, was zeer goede prijs kwaliteit. Wild Flour Bakery.
Lekker eten bij Nourish Bistro, een vega-only eetgelegenheid, suuper lekker, maar normale prijzen, geen budget helaas. Anders ergens een bisonburger scoren! Veel plezier

*bericht bewerkt door Gaston op 18 feb 2020 19:30

Tijd voor een uitpakparty?!

Als je er toch bent, hier heb je heerlijke burgers en een lekkere trashcan cocktail 😃 Prijs was goed te doen.

https://www.eddieburgerbar.ca/

Voor de skipas is het raadzaam een 3 dagen pas te kopen denk ik. Dan kan je skiën in Sunshine Village en in Lake Louise, beide gebieden liggen niet heel ver uit elkaar. Dat wij er waren konden we in Banff zo’n pas met een redelijke korting kopen, soms hebben ze online ook leuke aanbiedingen!

In ieder geval moet je het gewoon doen als je in de buurt bent, zoals je zegt een mooi bucketlist ding ✔️

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 18 feb 2020 19:37

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

“Costco verkoopt nog steeds ski tickets. Sunshine: 2 tickets voor 180, Lake Louise 2 voor 198. + 5% belasting in Alberta. Je moet net als bij de makro wel een ledenpas hebben, dus als toerist die tickets kopen is moeilijker. Soms kan een pas van de heuvel ook cheaper zijn. Dan ski je de 1e dag gratis (prijs van de pas) 2e dag krijg je korting. Volgens mij heeft lake louise zoiets samen met jasper, dus als ze naar beide heen gaan dan krijgen ze korting bij jasper.” Aldus de local.

Deze site heeft hotels + skipas scheelt een hoop tov los boeken. Heb zelf via deze site geboekt voor dezelfde periode als jij 😊

https://www.skibig3.com/

Frank_inc op 18 feb 2020 19:28

heb straks iig de shuttle geboekt en hostel Samesun. Heb bigski3 even gemaild met de vraag als ik nu een 4 daagse pas koop en ik gruwelijk veel vertraging heb of die dan nog naar 3 dagen omgezet kan worden, kan het altijd proberen.

Nou misschien zie ik je nog voorbij komen ;)

Life's Journey is not to arrive at the grave Safely in a well preserved body, But rather to skid in

Helaas heb ik niet veel tips, wij hebben normale budget aangehouden in Banff. Ik vind Canada een erg prijzig land, met name voor eten in de supermarkt, en things to do.

In maart is er genoeg plek in de hostels dus ter plekke uitzoeken mag geen probleem zijn.
De shuttle service moet je van tevoren écht goed bespreken want er gaan vrijwel geen normale bussen in t laagseizoen en de shuttle gaat ook maar amper.
Bij skipas zit busrit naar skigebied in, dus dat bespaart je geld, maar het blijft een enorme kostenpost, die skipas. Ik kon alleen losse pas aan de kassa kopen van Sunshine Village omdat ik maar 1 dag ging, €97…

Neem je je eigen skigear mee? Ik moest daarvoor betalen bij de vlucht en dat was me te duur. Veel hotels geven kortingskaart voor skihuur, of anders even zeggen dat je de kortingskaart vergeten hebt, deden ze bij mij niet lastig over en scheelt 10%.

Ontbijt bij een bakkertje gedaan, was zeer goede prijs kwaliteit. Wild Flour Bakery.
Lekker eten bij Nourish Bistro, een vega-only eetgelegenheid, suuper lekker, maar normale prijzen, geen budget helaas. Anders ergens een bisonburger scoren! Veel plezier

Gaston op 18 feb 2020 19:28

Neem iig m’n schoenen airbag en 3 eenheid mee, ski’s twijfel ik nog over, zal eens navragen of dat mag überhaupt, ruimte is er iig genoeg

Thanks voor de tips voor het eten.

Life's Journey is not to arrive at the grave Safely in a well preserved body, But rather to skid in

skibig3 even bekijken, kun je skien in Lake Louise, Sunshine Village en Mount Norquai. Als het kan je eigen skischoenen meenemen in je bagage of handbagage,scheelt en huurkosten en je weet zeker dat je goed zittende schoenen hebt. Ski’s kun je redelijk gunstig huren in Banff of bij de gebieden, hotels/hostels hebben vaak kortingskaartjes voor de plaatselijke verhuur.
Wat betreft restaurants voor ontbijt is er genoeg te vinden dat gunstig geprijsd is. Diner idem… kijk eens bij een sportsbar of lokale brouwerij. Of bijv. de Old Spaghetti Factory in Banff, hier kun je zeer goedkoop prima eten. http://www.oldspaghettifactory.ca/locations/banff
Check ook even restaurants op tripadvisor.
Veel plezier daar!!!

Neem iig m'n schoenen airbag en 3 eenheid mee, ski's twijfel ik nog over, zal eens navragen of dat mag überhaupt, ruimte is er iig genoeg

Jordyvannies op 19 feb 2020 18:52

Ik hoop dat je weet dat airbag cartridges leeg moet zijn voor vluchten in Canada/US?

https://www.ortovox.com/uk/services/emergency-equipment/aval…

*bericht bewerkt door Frank_inc op 19 feb 2020 21:36

Wie had gedacht dat een beetje glijden zo leuk kon zijn?

Neem iig m'n schoenen airbag en 3 eenheid mee, ski's twijfel ik nog over, zal eens navragen of dat mag überhaupt, ruimte is er iig genoeg

Jordyvannies op 19 feb 2020 18:52

Ik hoop dat je weet dat airbag cartridges leeg moet zijn voor vluchten in Canada/US?

https://www.ortovox.com/uk/services/emergency-equipment/aval…

Frank_inc op 19 feb 2020 21:35

goede tip! Ik vlieg cargo dus ik gok het er gewoon op 😉

Life's Journey is not to arrive at the grave Safely in a well preserved body, But rather to skid in

Neem iig m'n schoenen airbag en 3 eenheid mee, ski's twijfel ik nog over, zal eens navragen of dat mag überhaupt, ruimte is er iig genoeg

Jordyvannies op 19 feb 2020 18:52

Ik hoop dat je weet dat airbag cartridges leeg moet zijn voor vluchten in Canada/US?

https://www.ortovox.com/uk/services/emergency-equipment/aval…

Frank_inc op 19 feb 2020 21:35

Ging gelukkig soepeltjes, geen vragen of iets dus nog een volle cartridge bij me 🥳

Life's Journey is not to arrive at the grave Safely in a well preserved body, But rather to skid in

Ik hoop dat je weet dat airbag cartridges leeg moet zijn voor vluchten in Canada/US?

Frank_inc op 19 feb 2020 21:35

NB: Canada en USA is NIET hetzelfde wat betreft airbags!!!

Canada hanteert net als Europe de IATA regels, dan mag (in principe) elke soort Airbag, met volle canister* mee.

In de USA moet je je aan de TSA regels houden. Dan moet de cylinder leeg zijn en open geschroefd. Dat gaat dus over vluchten waarbij je in de USA land, dus ook als je in de USA overstapt met als eind bestemming Canada.

*op vliegvelden probeer ik het woord ‘cartridge’ te vermijden.

PS @jordyvannies , wat betekent ‘vlieg cargo’? Je zit toch niet tussen de koffers?

*bericht bewerkt door Slim op 03 mrt 2020 16:56

PS @jordyvannies , wat betekent ‘vlieg cargo’? Je zit toch niet tussen de koffers?

Slim op 3 mrt 2020 16:56

@Slim Ik maak eruit op dat TS een piloot is die cargo naar Canada vliegt. Alleen begrijp ik dan Banff on a budget niet helemaal. Sterker nog, behoudens diverse plekken voor eten, is er in Canada helemaal geen sprake van skiën on a budget. Hoewel skipassen in Canada niet zo extreem prijzig zijn als in de zuidelijker gelegen rockies zijn toch de prijzen voor slaapplekken, zelfs skipassen, en materiaal huur normaliter behoorlijk hoger dan in de de Apen (inclusief CH). Desalniettemin zijn er in de buurt van Banff wel erg mooie gebieden (Lake Louise, Sunshine village, Mount Norquay) te vinden. Veel plezier!

Chrz!
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 03 mrt 2020 17:26

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Piloot niet helemaal, ik heb de luxe dat ik mee vlieg als "passagier" op vracht vliegtuigen, ik begeleid paardentransport over heel de wereld en had nu het geluk dat ik naar Calgary moest en even mocht blijven plakken. Dus de grootste kosten aan vliegtickets heb ik gelukkig niet maar ik heb ook geen oneindig budget.
Vandaag in sunshine village en morgen naar lake Louise. Zijn echt top condities op het moment

*bericht bewerkt door Jordyvannies op 03 mrt 2020 19:15

Life's Journey is not to arrive at the grave Safely in a well preserved body, But rather to skid in

Plaats een reactie