Advies nodig voor keuze maken skigebied! Seizoen 2013-2014

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Joue du Loup

Aan alle lezers,

Ik ben 21 jaar en opzoek naar een leuk skigebied met veel kilometers(minstens 60 km). Samen met een groep van 6 tot 9 personen willen wij naar Frankrijk/Oostenrijk om daar een gezellig weekje te hebben, maar vooral lekker te kunnen skiën/snowboarden. Aprés ski is geen must en des te goedkoper het gebied des te beter het advies! We zijn een groep studenten en willen graag binnen een budget van 200 - 400€ excl. vervoer, eten en overig vertier daar op onze plaats zitten.

Graag hoor ik wat adviezen of memorabele momenten wat mijn keuze naar een relatief goed skigebied met minimaal 60 km aan pistes kan gaan beslissen!

Alvast bedankt

P.S: op het oog heb ik nu La Joue du Loup (Frankrijk), grenzend aan Superdevoluy!

Ik ga meestal voor heel basic aangezien ik meerdere keren per jaar ga freeriden, maar voor max 400 euro kom je niet ver kan ik je verklappen. Misschien dat je met een georganiseerde reis en leven op water en brood het gaat redden, maar ik begrijp dat jullie eventueel met een busje die kant op willen gaan. De voordelen die een georganiseerde reis je biedt heb je op dat moment niet meer en moet je zelf je liftpas, onderkomen, eten en drinken regelen.

When life gets too complicated.... SKI

Ik ben geen kind meer en ik zie voor 400€ genoeg mogelijkheden, dankje voor je tip echter we zijn met een groep van 6 tot 9 personen en dus voor 125€ de persoon ben je al heen en terug en heb je alle kosten gedekt, voor 275 tot 300 €moet zeker een verblijf te vinden zijn in Frankrijk. Vaak zijn in dit soort landen skipas inbegrepen, de reis uiteindelijk zal toch rond de 600-700€ gaan kosten!

Dat ‘eten en overig vertier’ had ik over het hoofd gezien :-) Indien je via een reisorganisatie iets boekt zit er meestal wel een ski-pas bij. Doe je dit niet dan moet je deze los aanschaffen. Geen punt vermoed ik, maar ik roep het even. Naar mij moet je niet kijken. Ik ga alleen maar op de bonnefooi richting de alpen en regel tijdens de reis eventueel onderdak.

When life gets too complicated.... SKI

@FrankMaes welke periode? ben eind maart naar la joue geweest (2010) en kost idd geen drol. Door de lage ligging niet super sneeuwzeker eind maart maar wel erg cheap. wij waren 175 kwijt voor app,bus en pas. en hebben een leuke week gehad.

Les Sybelles is er ook zo een. Ook daar kun je als je goed zoekt voor heel weinig zitten. is een stuk groter dan La joue maar in hetzelfde budget. zeker via sunweb/bisstravel/husk kun je daar mooie deals scoren en een leuke vakantie hebben. vaak voor de prijs waar je normaal een losse pas voor hebt.

Je kan echt wel voor 400 klaar zijn al je maar buiten de vakantieperiode gaat, goed zoekt en de sites goed in de gaten houd.

je kan ook eens kijken naar chatel (hotel l’escale blanche) kost je ong. 500pp maar dat is dan weer all inclusive (bus,pas,hotel,ontbijt,avond eten,lunch en alle drank)

Suc6

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Alex:

Vanwege een groep van 6 tot 9 personen, wil ik graag op zeker spelen en kan ik niet op de bonnefooi gaan(daarbij voelt dat ook als het gaan en veel freeriden, hier ben ik nog niet aan toe daar waar ik beginnend off-piste skier ben). Dankje voor je mening en reactie!
@Jeroen6:

Wij willen wel in de hoogseizoenen gaan, namelijk met de carnavalsvakantie, valt rond 2 tot 10 Maart 2014 en zullen niet met een reisorganisatie gaan. Ik denk dat we voor een goede 400 excl. eten een super week kunnen hebben in La Joue, echter wat is je ervaring dan met Les Sybelles? Hoe ziet dit gebied eruit tegenover La Joue(pistes & moeilijkheidsgraden, sneeuwzeker, off-piste mogelijkheden?)

Ik was in dit gite afgelopen feb:

http://www.gites-de-france.com/location-vacances-megeve-gite…

680 + 70 eindschoonmaak, incl lakens, moet wel handoek meenemen. Zit echter op het piste, en moet je zelf koken. De eigenaar brengt brood dagelijks, als je dat wil. En hij heeft ook een snack bar naast, ook zacht aan de prijs, wat betreft Megeve.

De locatie qua skien, kon niet beter. Eigenaar brengt alles naar boven toe met inchecken en naar beneden met uitchecken, maar de rest moet je zelf doen. Er zijn kleine winkeltjes bij twee verschillende liften waar je kan een of de andere kopen en in je rugzak doen. Mijn advies, zorg dat je goed georganiseerd bent, en dat je hebt de meestal eten voor een week bij je, dan heb je alles in huis.

Kom je zeker beneden de 600 euro per persoon voor de week. Een super gaf locatie, in 75 meter naar beneden ben je op een high speed quad chair, met leuk rood pistes en wat leuk dingen naast de piste.

Verder, ben ik zelf gaan kijken by http://www.tyroliahotel.com/, het blijkt dat voor half-board ben 440 EUR kwijt per week, en heb meer km te skien dan je een twee weken kan skien.

Misschien Dachstein-West?

https://www.wintersport.nl/skigebieden/dachsteinwest…

http://www.dachstein.at/nl/winter/

Het skigebied heef ongeveer 70km pistes. Een zesdaagse skipas kost 189,10 euro.
Het goedkoopste dorp is volgens mij Annaberg im Lammertal, omdat hier wat minder te doen is dan in de overige dorpen.(Gossau, Russbach)

In de moeilijkheidsgraad van de pistes is niet veel afwisseling, bijna alleen maar rood. Het is er niet erg sneeuwzeker omdat het gebied van 777 tot 1700m loopt.

Hoe het verder met de off-piste mogelijkheden zit weet ik niet omdat ik niet erg veel off-piste ben geweest.

Nog veel succes met zoeken! En mocht je nog vragen hebben, stuur maar een berichtje.

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Ben afgelopen seizoen naar Superdevoluy geweest, maar ik zou hier niet zo snel weer voor kiezen. Gebied is wel aardig maar teveel sleepliften, na 3 dagen heb je het wel gezien. Reis en accomodatie zijn goedkoop maar het is een lange reis en accomodatie was gehorig en vies. En helaas ook geen gezelligheid na het skien maar pas na 01:00 wat het boarden niet ten goede komt :-)
Ik zou met de auto naar oostenrijk reizen en beetje sneeuwzeker gebied uitzoeken, appartementje huren met z’n allen en zelf koken etc.

@snowfever, je bent anders wel fan van Superdevoluy conform je profiel ;)

Ben ondertussen toch al in heel wat gebieden geweest maar La Joue du Loup is zowat het enige gebied dat ik niet opnieuw wil bezoeken. Ongezellig, duur, verouderd, lelijk, weinig comfort, echt onvriendelijke mensen, weinig sneeuw,…

Aan de reacties hier is te zien dat La Joue niet echt een topper is (hoewel er natuurlijk ook mensen zijn die daar een prima skiweek hebben gehad). Les Sybelles wordt ook genoemd. Mijn schoonzus is daar afgelopen winter geweest, wat de vrienden met wie ze ging hadden uitgezocht, vooral op prijs (zijzelf is een ervaren skister én boardster en stelt wel wat eisen aan een gebied).

Het bleek toch niet zo’n topper, in een paar opzichten: relatief veel sleepliften (voor boarders niet zo fijn). In veel gebieden zijn die wel te omzeilen, maar in Les Sybelles zijn het belangrijke verbindingsliften. Daarnaast maakt het heel wat uit waar je zit. Zij zaten in het goedkoopste dorp St. Jean d’Arves. Vanaf daar moet je heel wat afstand afleggen voor je op de pistes bent en dat is nog aan de rand van het gebied. Vanuit St. Sorlin moet je ook helemaal via Les Perrons en Chalets d’Olle om in de rest van het gebied te komen, maar daar heb je nog een aantal liften en pistes direct boven het dorp. Als je in La Toussuire of Le Corbier gaan zoeken, zit je daar veel centraler. Daar zou ikzelf voor kiezen dan.

Misschien is Flaine in het grand Massif nog een optie?

De beste manier om geld te besparen is buiten de schoolvakanties te gaan en zelf te koken en lunch te smeren (in plaats van steeds uit eten gaan). Daarnaast vooral gebruik maken van ofwel de vroegboekkortingen (meestal tot 1 november) of van last-minute aanbiedingen.

Ff het volgende: als je met 7-9 personen gaat zou het erg interessant zijn om te kijken of een van je vrienden (of ouders, of kennissen) een vw transporters of ander busje heeft die je kan lenen! Scheelt je al een hoop in brandstof+tol en is gezellig! In oostenrijk zijn er genoeg gebieden waar je een app kunt huren voor 7-9 pers. Ik ben met een groep vrienden (9) naar ellmau geweest gebied brixen im thale, en hadden een huis gehuurd voor iets van 1100 euro de reis was 400 euro. Omdat we aan de piste zaten gingen we thuis lunche het meeste geld was ik kwijt aan de apres ski en skipas maar uiteindelijk maar 600 euro uitgegeven en wij zaten in het hoogseizoen. Met andere woorden als je wat tijd stopt in het zoeken en wat slimme dingen bedenkt m.b.t reis+eten kan je best een hele mooie week hebben binnen jou prijsklasse! Btw de naam van ons huis was volgens mij ellmau, lekker verwarrend aangezien het dorp ook zo heet! Enige nadeel van dat huis is dat je halverwege de piste zit dus op het einde van de dag moet je of de laatste afdaling pakken en thuis stoppen of wat wij deden apres skien beneden en met de bus van het cafe thuis gebracht worden!

Plaats een reactie