Massif du devoluy vandaag

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dévoluy

Hallo, ik wil samen met nog 2 andere aankomende week op wintersport. Is er iemand die mij kan vertellen hoe de condities op dit moment zijn in dit gebied?

Heb je al de moeite genomen om eventuele webcams te bekijken?

When life gets too complicated.... SKI

Ja, deze waren allemaal wit. Maar als ik kijk bij de sneeuwhoogte zie ik dat deze nog vrij laag is en dat ongeveer de helft van de pistes zijn gesloten, ik weet dan ook niet of deze up to date is en een realistische indicatie geeft. Vandaar mijn vraag.

ben er vorige week een week geweest en toen lag het er op de laatste 200 a 300meter prima bij. Dal afdaling was gewoon goed te doen. Wel wat ijzig en stenen. Ook vrijwel alles was open. Geloof dat er nu nog meer bij gevallen is. Dus dat zit wel goed

ik vertrek 2 februari ernaar toe, berg is prima zo het lijkt, dal is echter een pap zooi door de regen van gisteren, echter komt er sowieso tot 29 januari bijna iedere dag sneeuw (bron: 14 daagse verwachting zoover, mijn ogen ervaring best betrouwbaar met zijn 14 daagse) met een vorst grens rond de 1200 soms zakkend tot de 850 meter.

er zijn momenteel wel een hoop pistes dicht door lawinegevaar, dal afdaling is volgens de website nog altijd mogelijk. en met de sneeuw in het verschiet komt dat wel goed, don’t worry!

wanneer vertrek je precies?

don't count the days, make the days count !

(bron: 14 daagse verwachting zoover, mijn ogen ervaring best betrouwbaar met zijn 14 daagse)

Droopy-d op 17 jan. 2014 11:56

Voorspellingen die verder gaan dan 48 uur zijn op voorhand niet betrouwbaar. Als je een beetje de berichten van Roel volgt en eens een kijkje neemt bij de voorspellingen van Morris op Wepowder dan krijg je een beter beeld van de verwachtingen dan bij jouw bron.

When life gets too complicated.... SKI

Ik zou zaterdagnacht/ochtend vertrekken om dan donderdagnacht weer terug te keren naar Nederland. We hebben nog niks geboekt maar willen voor deze periode graag iets low-budget doen.

(bron: 14 daagse verwachting zoover, mijn ogen ervaring best betrouwbaar met zijn 14 daagse)

Droopy-d op 17 jan. 2014 11:56

Voorspellingen die verder gaan dan 48 uur zijn op voorhand niet betrouwbaar. Als je een beetje de berichten van Roel volgt en eens een kijkje neemt bij de voorspellingen van Morris op Wepowder dan krijg je een beter beeld van de verwachtingen dan bij jouw bron.

Alex op 17 jan. 2014 12:51

mijn mening: uit eigen ervaring blijkt dat zoover er niet vaak extreem langs zit met deze 14daagse.

niemand heeft een glazenbol en kan het weer voorspellen ook Roel en Morris niet…kaarten veranderen met het uur.

overigens geeft hij hier op wintersporters aan een sneeuwgrens van onder de 1500 meter en toch regent het in Super D en la joue…zo goed is die voorspelling dan ook niet…

don't count the days, make the days count !

Voorspellen tot op de vierkante meter is dus onmogelijk, maar het is een feit dat lange termijn voorspellingen niet betrouwbaar zijn. Maar goed, iedereen is natuurlijk vrij om zijn eigen bron te raadplegen.

When life gets too complicated.... SKI

Hallo, ik wil samen met nog 2 andere aankomende week op wintersport. Is er iemand die mij kan vertellen hoe de condities op dit moment zijn in dit gebied?

Gast228 op 16 jan. 2014 21:29

net terug van een prachtige week met veeeel sneeuw :)

Licht er veel sneeuw? Ik vertrek woensdag maar de wecams zien er niet fris uit, ik hoop dat er genoeg sneeuw licht om fatsoenlijk te kunne skieen

Nee, er ligt 4 feb '16 erg weinig sneeuw. Zo weinig heb ik nog niet meegemaakt hier, ook de temperaturen zijn relatief hoog. Gisteravond 3 cm gevallen en de meeste sneeuw van december is weg. Ik hoef maar uit het raam te kijken -ik woon hier- om je deze informatie te geven. Mijn ski’s staan nog steeds te wachten in de schuur, maar ik heb vertrouwen in Feb. Het kan hier in de omgeving erg snel veranderen, als het even flink sneeuwt, ligt er de volgende dag 35 cm.

Vandaag zondag 7 feb, na twee weken zonnig en droog weer, kan je zeggen :
Het sneeuwt stevig in de Devoluy! Dus kan je skiën…

Zie mijn revieuw!

Je kunt actuele piste info vinden op deze pagina, onder het kopje SKI ALPIN in het grijze vlakje.
http://www.ledevoluy.com/hiver/fr/activites/la-glisse/ski-al…

15 feb 2017 Een beetje een herhaling, het was vandaag gewoon lenteachtig zacht en warm. Tot 1300 mr is bijna alles wel weg, het smelt hard. Ik had gehoopt op wat nieuwe sneeuw, maar die blijft uit, misschien nog een centimeter. Toch zijn de pistes geprepareerd, veel zwarte pistes zijn niet in condtie. Er viel veel sneeuw in het prille begin van de winter, daarna een koude vriesperiode, maar verder bleef het wat matig zoals in de rest van ZO Frankrijk.

*bericht bewerkt door montagne op 15 feb 2017 22:17

19 feb 2017 Warmte zet door, met oplopende temperaturen naar 16 graden later deze week op 900 mtr hoogte. Zon, blauwe lucht, maar smeltende sneeuw. Onderste pistes zijn -zeker in de middag- ijzig , en hebben gebrek aan sneeuw. Tot 1400 mtr alles gesmolten. Druk, parking helemaal vol, allemaal Fransen gisteren, geen Pool gezien, (roddel) , maar ook geen verse sneeuw…

O ja, normaal is dit de periode om te gaan ijsklimmen: ik zou het niet doen.

*bericht bewerkt door montagne op 19 feb 2017 13:36

7 maart
Halve meter sneeuw er bij gevallen, zo veel lag er het hele seizoen nog niet. Nu 80 cm aan de voet, 170 cm bovenin. Vandaag alles dicht ivm harde wind, morgen zonnetje? ;>)

*bericht bewerkt door montagne op 07 mrt 2017 16:13

10 dec
Dik pak sneeuw aan het vallen, -Devoluy- luiken moeten dicht, want met de wind hoopt het op tot boven een meter!
En lekkere sneeuw.

*bericht bewerkt door avantski op 10 dec 2017 14:24

Plaats een reactie