Liften

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dévoluy

openings datum van de liften

De liften zijn open tem 20 april. Ik heb dit zelf nagevraagd bij de toeristische dienst van superdevoluy. Nu maar hopen dat er nog sneeuw ligt in april want wij gaan de week van 12 april.

en vanaf welke datum zijn de liften open? Wij gaan er 3 januari 2009 heen, maar als ik nu op de webcams kijk zijn de liften nog gesloten…

Ik las net ergens dat de liften vanaf 20 december open gaan, dus mijn vraag is al beantwoord

http://blog.wintersport-ski.nl/2008/10/19/openingsdata-skige…
Voor anderen die het misschien nog niet gelezen hadden.

Je link werkt niet…
Maar als de liften 20dec open gaan dan zou dat echt chill zijn.
Wij vertrekken namelijk de 19e :D

@ Koen: kijk eens naar de datum dat deze vraag en antwoord werden gepost , ;-)

Haha oeps :P
Moet ik een nieuw topic aanmaken dan?

Neen, hoeft natuurlijk niet :-) Ga hierboven , via de knop -dorpen- of -skigebieden - naar het gekozen gebied en je vind er, vrij snel, veel antwoorden!

De liften gaan volgens mij op 19 december open.

Btw Koen, wij gaan twee weken later, zou je mij, na je vakantie, misschien willen laten weten hoe de sneeuw is in Devoluy? Ben èrrug benieuwd!!

19 december? Perfect :D
Als ik het onthou dan zal ik posten hoe het was zodra ik terug kom. Maar volgensmij steltde sneeuw nu nog niet zo heel veel voor :(

Volgens mij wel hoor! Op de berg ligt sowieso zo´n 70 cm, en in het dal zijn ze hevig met sneeuwkanonnen in de weer. Ik denk dus dat je prima kunt skieën!

Hoi allemaal,
Ik ben net terug uit la joue du loup. En hier is mijn verhaal.
Het weer was matig, maar een beetje zon, en zelfs een paar dagen regen. er is ook nog was sneeuw gevallen…
De 1e dag was de sneeuw goed. de 2e dag gingen de liften niet. (Flinke wind+sneeuw).
De 3e dag was de sneeuw súper. In de avond helaas veel regen.
De 4e dag was er alleen maar ijs! :S
De 5e dag gingen de liften niet (harde wind+ontzettend veel regen!)
De 6e dag gingen te liften, en wonder boven wonder had het boven niet geregend maar gesneeuwd :D er lag nog wel op een paar plekken ijs, en onder had het wel geregend, daar was er alleen nog sneeuw dankzij de sneeuwkannonen…
De 7e dag was het licht bewolkt en was de sneeuw ook goed. Offpiste lag er zeker 80cm op de top, helaas was het de laaste dagen wel bedekt met een laagje ijs.
Ondanks het slechte weer en soms de slechte sneeuw heb ik toch een fijne week gehad :) Het is best een leuk gebied, en voor mij (gemiddeld-ervaren snowboarder) groot genoeg.

ojee, wij gaan eind van de week die kant op. Hopen dat er nog wat sneeuw valt…

Dank voor je reactie Koen! Wij hopen morgenavond te vertrekken…maandag en dinsdag staan er ladingen sneeuw op het programma, zal wel lastig skieen worden, maar goed, waarschijnlijk kunnen we daarna heerlijk skieen op een nieuwe laag sneeuw!!

ben weer terug! bij aankomst op zaterdag 2 januari lag er wat oud sneeuw, hard en ijzig. Zondag op maandag is het gaan sneeuwen, zo’n 30 a 40 cm. Dagen erna heerlijk kunnen skieën! donderdagavond en vrijdag de hele dag super veel sneeu gehad, bijna een meter gevallen!!! hele vrijdag bezig geweest auto uit te graven!! hahaha. Helaas zaterdas naar huis, de volgende mensen hebben supersneeuw!
Het was trouwens erg leuk!

Hallo, iemand een idee waarom er 2 liften dicht zijn? weet iemand of dat de twee sleepliften zijn? met zoveel sneeuw en goede kwaliteit zou je verwachten dat alle liften open zouden zijn. Wij gaan volgende week…

kan van alles zijn: lawinegevaar maar vooral dat het rond half Januari relatief rustig is in de Franse skigebieden… .

@ Rene:
De reden van gesloten liften is het aanbod van mensen.
Het heeft geen zin alle liften open te gooien als er te weinig skieers zijn.
Met name de lagere sleepliften zijn dan niet in beweging.

Hallo weet iemand de sneeuw kwaliteit er nog goed is rond eind maart begin april. ik plan om naar daar te gaan. op 27 april.

Plaats een reactie