vertek 11 april

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Joue du Loup

wie gaan er naar la joue de loup op 11 april en bid mee voor goede sneeuw en een lekker zonnetje

Nee, alles is weg tegen dan

Ik ga van 14 april tot en met zaterdag de 16 de… dus ik bid mee, wij zij met 3 jongens van 19 en 1 van 18…

Het gebied sluit de 17e, maar op die hoogtes geef ik je weinig kans dat je een fatsoenlijke afdaling kunt maken…

De statistieken geven aan dat er tegen die tijd nog genoeg sneeuw ligt (meer dan anderhalve meter boven), dus normaal gesproken moet je daar nog kunnen skiën tegen die tijd.
https://www.wintersport.nl/skigebieden/superdevoluy/weersnee…

In het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst… Daarnaast heb je sneeuw en sneeuw, waartussen nogal wat verschillen zitten. Als de dooi eenmaal is ingezet, kan er nog wel sneeuw liggen, maar vallen er gaten, heb je veel ijzige stukken en is een volle afdaling vaak niet meer mogelijk.

Wij gaan al 3 jaar met een groep van 18 personen rond de 8e april skieen wij hebben altijd al geluk gehad met de sneeuw, vorig jaar heeft het nog 2dagen gesneeuwd toen wij er waren ,dit jaar gaan we terug en hopen we op sneeuw en veel zon,dus geen paniek.
viv

Wij vertrekken met 8 personen op 8 april voor 1 week. Wij hopen ook dat er tegen die tijd nog genoeg sneeuw zal liggen. In Oostenrijk moeten ze er nu zelfs al bijspuiten 's nachts. Toch blijven we positief!

2april met 5 personen naar superdevoluy juist dit gebied uitgekozen omdat er rond die tijd altijd sneeuw ligt

Ik ben vorige week geweest en er lag heel veel blubber en stenen op de piste. Ook liep er op sommige plaatsen water met behoorlijke snelheid de berg af… Ik hoop voor jullie dat t nog gaat sneeuwen, maar het regende er afgelopen zaterdag flink en er was rond het middaguur bijna niemand meer op de piste omdat t erg slecht was.

dat zou jammer zijn, is dan het eerste jaar dat april slecht wordt.
Broeikaseffect

welke site gebruiken jullie voor de weersverwachting ?

Wat heeft het broeikaseffect er mee te maken?

Ja, dat vraag ik me dan ook af: hoezo broeikaseffect? En voor diegenen die nog gaan; ik zal een sneeuwdansje voor jullie doen, wie weet gaat het weer helpen :-)

mama on a mission in the snow

V: Wat gaat het broeikaseffect ons deze eeuw brengen?
A: De komende eeuw wordt een opwarming van Europa verwacht die tussen de 1 en 6 graden ligt, dus veel meer dan de 0,6 graad van de vorige eeuw. Het meest waarschijnlijke gevolg is dat de neerslag met name in de winter toe zal nemen en in de zomer waarschijnlijk af zal nemen, maar wel een buiiger karakter krijgt .In de winter zal waarschijnlijk meer neerslag in de vorm van regen vallen en minder in de vorm van sneeuw. Voor de rivieren is dat allemaal van belang. Zo zal hoog water in de rivieren in de toekomst veel meer en direct samenhangen met de regenhoeveelheden in het stroomgebied dan met het smeltwater van sneeuw.

Versterking van het broeikaseffect bedoel je dus. Broeikaseffect is er altijd al geweest.

oke je hebt een punt maarja ik hoop dat ik 2 april nog lekkere sneeuw heb

nou mensen ik vertrek vrijdag de 18e naar la joue du loup en heb al 4 paar schoenen verslten door mijn vele sneeuwdansjes. op het moment ziet het er nog niet goed uit maar er wordt sneeuw verwacht. nu maar hopen dat het een flink pak wordt want het is nodig als ik de reactie van nidachare lees (waarvoor dank!!). daarnaast is de temp ook hoog dus als er sneeuw valt is het maar de vraag of deze blijft liggen. Fingers crossed. Ik probeer een update te geven na mijn eerste dag… misschien heeft iemand er iets aan?

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

oke toch nog sneeuw gevallen maar helaas niet in het dal (20) ik hoop dat tegen april de dalafdaling open is

@jeroen als je daar de beschikking hebt om een update te geven zou dat zeker leuk zijn! Hoe de voorspelling nu is, zal je wel de berg opkunnen maar of je de dal afdaling kunt doen is nog maar de vraag.

ik ga ook zoals frenk 2 april naar superdevoluy alleen de weersites kloppen niet altijd. zo is het op de weer app op mn iphone st etienne en devoluy (+) en op weer.nl -0 tot -7
ik hoop dat het goed komt. natuurlijk in mona lisa

was afgelopen weekend in joue du loup. zaterdag is het gaan sneeuwen tot zondag ochtend:D dus eindelijk poeder gereden:D:D de temperatuur is veel te hoog. beneden bij de lift lag er een grote plas en zondag avond regende het. de sneeuw is s’ochtends nog wel te doen maar s’middags was het echt smurrie op de lager gelegen pistes… hoop voor jou dat de temperatuur gaat zakken;)

het heeft gesneeuwd en sneeuwt nog. Hopelijk nog wat langer zodat de dal afdaling mooi word, en de sneeuwgrens iets lager komt. Bruine vlekken en stenen zijn weg heb ik vernomen

Als ik de berichten zo zie wordt het weer warmer, +/- 15 graden en veel zon en geen neerslag. Misschien maar beter ook want dat zou dan vooral regen zijn :-(

Neem je zwembroek mee :)

Ik zit nog in de bus op de terugreis…heb een lekker weekje gehad maar hoe bruiner wij werden hoe slechter de sneeuw. De temp is te hoog en er is geen sneeuw gevallen. Ik ben bang dat je half april niet veel meer kunt maar ik hoop het wel voor jullie.tot 11uur was het ijs en daarna werd het al snel slush…de dalafdaling proberen ze steeds te redden maar is aan het eind van de dag weer een hopenland van natte sneeuw. Het funpark was wel relaxed. Daar heb ik dan ook heel de week gezeten nadat ik de pistes had gehad (1 ochtend kun je alles doen) best een aantal pistes dicht. Maar als je met een instgelling gaat van…ik ben een week weg en wat er ligt is meegenomen komt het wel goed.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Hej Jeroen,
Dat de dalafdaling niet optimaal is, kan ik via de webcambeelden op internet zien. Maar zijn de pistes boven op de berg nog in redelijke staat?
Ik vertrek nl. binnen een weekje naar Superdevoluy. En het weer lijkt er idd alleen maar warmer op te worden.

@Mirjam,
Boven aan zijn de pistes nog in redelijk tot goede staat alleen de kwaliteit van sneeuw laat wel wat te wensen over. 's ochtends keihard en smiddags papperig. maar wel volledig dekkend dus weinig stenen of kale plekken. Probleem is idd de temperatuur in combinatie met oude sneeuw. maar als je met een instelling gaat van wat er ligt is meegenomen weet ik zeker dat je een leuke vakantie tegemoet kan zien. de preperateurs doen echt hun best om er iets moois van te maken en dat lukt ze aardig! zeker de hogere rode en zwarte pistes. ook in Devoley. De webcam van vandaag laat wel zien dat het weer tijdelijk is omgeslagen. met een beetje geluk een vers laagje en dat doet een hoop goeds. of een lagere temp zodat de kannonen kunnen draaien. Maar hoe dan ook je kunt boarden of skieën. Have fun!

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Nieuwe update: ik krijg net een smsje van mensen die er nu nog zijn… het sneeuwde om 13.00uur en rond 17 uur nog steeds. Dit is niet op de webcam te zien (dalafdaling) maar na de eerste stoeltjes lift omhoog op ong. 1700meter sneeuwt het!! Goed nieuws voor diegene die nog gaan.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Dat is inderdaad goed nieuws! ik vertrek vrijdag en denk dat het nog wel goed te doen is. als het goed is de komende 3 dagen des nachts aan het sneeuwen en dan gaan!

Oké. Dankje Jeroen en Frenk!

Plaats een reactie