Opening piste

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dévoluy

Op welke datum gaat de piste open? ik zal er waarschijnlijk 18 december zijn.

Volgens mij precies vanaf 18 december.

kan iemand dit nog bevestigen? bedankt voor je antwoord jolien ;)

Timo, je kan zelf toch ook gewoon effe googlen?

Ik heb gehoord dat Superdevoluy dit jaar de liften niet meer opent vanwege de economische crisis.

mij lijkt het logisch dat als zoiets gebeurt het wel op de sites van reisbureaus staat.

En teun ik vraag het hier niet voor niks, ik kan het niet vinden op google.

Normaal gesproken opent Super Devoluy op de 18e. Het is wel de eerste week dus het kan uitgesteld worden , al is die kans heel klein: eerste week van Franse kerstvakantie.
En verhalen over het sluiten, bij mijn weten niets van waar.

Click. Click. Peace

Wat vreemd dat ik het dan wel binnen 5 minuten heb gevonden… misschien heb ik een betere google? Maar vooruit, omdat ik toch een beetje medelijden heb met jou zal ik het verklappen: 18 december tot en met 25 april.

http://www.ledevoluy.com/gb/activities-winter/downhill-skiin…

bedankt teun, ik kon het toch echt niet vinden ik weet niet wat is.

Beste Timo,

misschien val je in deze groep:

Jongeren niet handig op web ma 04 okt 2010 | 3 reacties |
eKudos
MSN Reporter
NUjijZoek in dit itemTrefwoordenSoort zoekopdrachtAlle trefwoorden1 of meer trefwoordenGeen van de trefwoordenZoek
YouTube, Hyves en Google zijn bij jongeren aan de orde van de dag, maar de actieve en sociale surfers blijken toch niet zo handig met internet als je zou denken. Dat blijkt uit het rapport ‘Einstein bestaat niet’, een onderzoek van Digivaardig & Digibewust onder jongeren tussen de 12 en 18 jaar.

Vrijwel alle geïnterviewde jongeren zijn erg over zichzelf te spreken. Tweederde van de jongeren vindt zichzelf op internet handiger dan de docent, 31 procent vindt zichzelf even handig. Ook volwassenen zijn meestal onder de indruk doordat jongeren veel sneltoetsen gebruiken. Maar wat blijkt: jongeren gaan op internet vaak de mist in. Bij het gebruik van bijvoorbeeld Google voeren ze zelfs simpele zoekopdrachten vaak zonder succes uit. De jongeren zijn zo ongeduldig in hun zoektocht, dat ze informatie niet goed lezen en daardoor minder snel vinden wat ze zoeken, zegt een onderzoeker:
Ook betrouwbaarheid en veiligheid van informatie op sites kunnen de jonge surfers vaak moeilijk inschatten. Ze ergeren zich wel: reclame, slechte leesbaarheid, onoverzichtelijkheid en registratieverplichting zijn het meest vervelend.

Websites die speciaal voor jongeren gemaakt worden, slaan ook vaak de plank mis, waardoor de doelgroep zich niet aangesproken voelt. Deze sites zouden volgens het rapport dan ook veel meer samen met jongeren gemaakt moeten worden.

http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/21907…

weet iemand wat de openingstijden van de skiliften zijn? kan ik nergens vinden op internet

Volgens mij blijven ze 's middags tot half 5 open; 's ochtends volgens mij om 9 uur of om half 10, maar dat weet ik ook niet helemaal zeker meer…

de piste is nu open maar 11 van de 20.
Wanneer zullen de andere liften ook open gaan ??

Wanneer de sneeuw goed is.

Ik denk als het wat drukker wordt; het is nu nog wel een hele rustige periode, dus ik vermoed dat er volgende week al heel wat meer liften open zijn. Er moet sneeuw genoeg liggen, dus daar zal het niet aan liggen!

@anne : Bedankt, weet jij of er ook mogelijkheden voor uitgaan?

@Suzanne: Vorig jaar zijn we één keer 's avonds een kroeg ingelopen en met dezelfde vaart er weer uitgelopen… Zat alleen een groepje giechelende pubers in de hoek, verder niets. Kortom, dit kan ik je hier niet aanbevelen. Wij waren met een groepje en hadden Risk en poker meegenomen…we hadden supergezellige avonden samen, dus dat is wel echt een aanrader, als je tenminste met een leuke groep bent!

@Anne : Nou ik ga met mijn ouders,zusje en beste vriendin! dus kan wel spelletjes dan meenemen.
Ga je volgend jaar ook naar Superdevoluy???

@Suzanne: Well, ik ga 15 januari weer voor een weekje, denk dat we dan volgend jaar maar eens naar andere skigebieden gaan kijken; drie keer naar hetzelfde wordt een beetje te saai. Zelf ga ik het liefst weer naar Saalbach-Hinterglemm, maar ja, daar hangt een behoorlijk hoog prijskaartje aan en de meesten van onze groep willen lekker een budgetvakantie, dus daarvoor is SD heel goed geschikt!

Ik hoop trouwens wel dat er nog een laagje sneeuw bij valt; er komen nu toch wel een hoop bruine plekken door de piste heen… :-(

Ik hoop het ook , want anders wordt het niets…

Plaats een reactie