Sneeuw 25-12 03-01

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dévoluy

Even een vraagje. Aangezien er nog geen sneeuw ligt en het de komende weken best warm is in het dorp vraag ik me af hoe sneeuwzeker het gebied is. Weet iemand wanneer het normaal is dat daar genoeg sneeuw ligt?

Heeft verder iemand nog leuke ervaringen in het gebied?

Groet.

Beste Rinus,

Volgens mij staat er op deze website al genoeg informatie hierover:

https://www.wintersport.nl/skigebieden/superdevoluy/weersnee…

Rechts zie je de sneeuwhistorie van de afgelopen 6 jaar, met een minimum en maximum erin.

Dat weet ik sneeuwzeker!❄️

Ik heb nog geen ervaring met dit skigebied. Op wintersporters.nl staat bij voordelen "Speciaal micro-klimaat: vaak meer sneeuw dan in de rest van de Alpen"
hoewel het nog steeds de minst besneeuwde massief van de Zuidelijke Alpen. Volgens mij is het wel sneeuwzekerder dan de skigebieden in La Mauriënne in de Savoie.

Bij nadelen staat: "Vakantie periodes erg druk: lange rijen bij de soms oude liften" Dit is normaal enkel bij de sleepliften, die draaien normaal nog altijd op diesel. Deze zomer werd de sleeplift Sammorel vervangen door een TSD6. Dus normaal heb je geen enkele sleeplift meer nodig om alle pistes te kunnen doen. De stoeltjesliften zijn allemaal TSD4 of TSD6 met uitzondering van de stoeltjeslift in La Joue Du Loup maar daar naast loopt de telemix.

Dan staat er ook nog "Relatief duur gebied". Dit is één van de goedkoopste skigebieden. Consumptie is er normaal niet duurder dan in een ander skigebied van de zuidelijke Franse alpen. Voor een supermarkt doe je best je boodschappen ergens in een grote supermarkt tijdens de heenreis. Plaatselijk zal het wel duurder zijn.

I.v.m. sneeuwgeschiedenis kan bij mij beter. Volgens mij kan je dan beter zoeken op een andere site. Normaal ligt er tijdens de kerstvakantie voldoende sneeuw