wat voor liften

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Joue du Loup

Hallo,
zijn er ook gondelliften in dit dorpje
mvgr rene

Hey, er zijn heel veel stoeltjesliften waar aan de zelfde kabel ook veel gondels hangen. Ik vermoed dat ze langzamerhand veel stoeltjesliften willen vervangen met gondels, maar je hebt dus geen zekerheid of je een gondel of een stoeltjeslift voor je krijgt.

HEY, er zijn 2 stoeltjes liften waarvan er een in werking is om de kosten te besparen, deze is super langzaam dus als het sneeuwt en hard waait dan ga je bijna dood in die kutlift. als je dan richting de andere kant skiet, dan vaart maken en zeker niet remmen want de helft van deze piste gaat niet omlaag nee deze gaat OMHOOG!!!

Er is één lift waar 6 gondels aan hangen (en 94 stoeltjes).

Dit type lift heet een kombibahn(of in het frans telemix). Aan deze lift hangen afwisselend stoeltjes en gondels. Voor de wandelaars en beginners is er dan de gondel beschikbaar, en voor de skiërs die er genoeg van hebben om voor elke rit hun ski’s uit te trekken is er het stoeltje. Deze lift vertrekt vanuit het dorp. Vanuit Superdevoluy vertrekken 2 stoeltjesliften(of die koppelbaar zijn weet ik niet, de telemix is dit in ieder geval wel).

wij gaan in maart 2011 naar superdevoluy zijn daar ook gondels graag een reactie
betsyknufman@hotmail.com

Hahahahhahaah, nog niet eens 1 hele gondellift???

Well, ik heb ergens op internet gelezen dat de lange Sommarelsleeplift vervangen zou worden door een gondel. Echter, ik kan het nergens bevestigd zien. Nu zit ik ook niet op een gondel te wachten, maar van mij mogen ze die sleeplift wel vervangen door een stoeltjeslift. Ben vorig jaar compleet bevroren daar!!

Btw: hadden jullie ook zoveel last van de sleepliften: als je klaarstaat word je ineens met een ruk omhooggetrokken. Ik vond het zwaar beroerde dingen; deze ben ik in Oostenrijk niet gewend. Gelukkig sta ik redelijk stabiel op mijn lattenbeentjes, dus ik hield ze er wel onder, maar diverse medereizigers werden gelanceerd en doken vervolgens met hun neus in de sneeuw.

Heb de laatste dag niet kunnen skiën vanwege rugklachten en heb het vage vermoeden dat dat van die fijne liftjes komt… Iemand anders hier ook problemen mee gehad of zaten wij gewoon net in de verkeerde week ofzo?

Waarom zit je niet op een gondel te wachten?

@ankiepankie: de kunst is juist om relaxed (= niet verkrampt) op de latten te staan terwijl de sleeplift je omhoog trekt. Maar bij steilere stukken ontkom je er niet aan om redelijk wat spieren aan te spannen.

@Johan: Omdat je dan steeds uit je ski’s moet en ik als überluie skier heb daar een hekel aan. Geef mij maar lekker een stoeltjeslift waar ik met skietjes aan kan bengelen!
@CY325i: Tja, heb ik ook geprobeerd, maar het gaat daar echt onwijs hard, is gewoon niet normaal. Als je eenmaal gaat, dan is het geen probleem meer, dan trekt ie gewoon goed door, maar het grote probleem is als je in de lift stapt; echt niet normaal! Een keer werd een vriend van mij echt (niet overdreven!!!) minstens 2,5 meter door de lucht gelanceerd; hij bleef zowaar overeind staan en bij de tweede ruk vloog hij weer zeker een meter verder,waardoor ik helemaal de slappe lach kreeg, want het zag er echt niet uit. Maar ja, als je lacht, sta je niet echt goed klaar, dus dat heb ik ook wel geweten…!!

Overigens heb ik gisteren vanuit de tourist information van Superdevoluy een stapel skimappen voor 2011 toegestuurd gekregen, waarop totaal niet gerept wordt over een nieuwe lift, dus ik vermoed dat dat een bazelverhaal van iemand was. Helaas…!

@Anne: Mijn schoonouders skien nu zo’n 30 jaar in Vercorin (Zwitserland). Het gebied bestaat voor 95% uit sleepliften. Vooral mijn schoonmoeder is zo gewend aan die sleepliften dat ze niets anders meer wilt (echt waar). Als ik mee ga met mijn schoonouders, dan ski ik het liefst in 1 ruk helemaal door naar het dorp, en ga vervolgens met de gondel weer naar het hoogste punt. Dit doe ik zonder problemen 10x achter elkaar. In die zin ben ik net zo’n luie skier als jij, maar aan skies uitdoen voor een gondel heb ik helemaal geen probleem.

Wat een problemen allemaal hé!

Haha, inderdaad, het is ook gewoon een luxepositie. En eigenlijk is een gondel wel lekker als het supersuperkoud is… Superdevoluy heeft zo’n hele lange sleeplift, die aan het eind van de middag grotendeels in de schaduw ligt. Ik was finaal bevroren voor ik boven was! Dus tja, dan heeft een gondel ook wel een voordeel!

Zijn er inmiddels gondelliften in La Joue du Loup wij gaan in maart 2011 daar naar toe wie kan er reageren.

Ja ze hebben er gisteren 1 neergezet.

http://www.lift-world.info

Dé skiliften databank, waar ongeveer alle liften in de gehele wereld op staan. Typ onder zoeken je skigebied of plaats in en je krijgt meteen een lijst met resultaten. Klik op een liftnaam om meer informatie (+ eventuele foto’s) van de desbetreffende lift te bekijken.

Ah, ik zie dat dit topic al een paar jaartjes oud is…

Desalniettemin kan men op de website ook nieuwe en geplande liften bekijken. Ook als er een gondelbaan in aanbouw is.

Plaats een reactie