Van Grenoble naar Superdevoluy (la joue du loupe) openbaar vervoer

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dévoluy

Wie heeft er ervaring om met het openbaar vervoer in la joue du loupe aan te komen of een ander dichtbij gelegen gebierd?

Lijkt me heel lastig. Vanuit het zuiden (Marseille) gaan er wel bussen naar Gap, wellicht kun je daar vandaan nog een of ander busje nemen, of wellicht een taxi boeken. Dat laatste zal wel wat kostbaarder zijn.

Lijkt me een lastig verhaal worden. Vanuit het zuiden (Marseille) gaan er wel bussen naar Gap, wellicht kun je daarvandaan nog een busje nemen omhoog. Of een taxi, maar dat zal wel prijzig worden vermoed ik.

Lijkt me een lastig verhaal worden. Vanuit het zuiden (Marseille) gaan er wel bussen naar Gap, wellicht kun je daarvandaan nog een busje nemen omhoog. Of een taxi, maar dat zal wel prijzig worden vermoed ik.

Een wat ouder topic, maar ik ben zelf ook met dit vraagstuk bezig. Lijkt me ook handig voor anderen die dit willen weten.

Wij zijn van plan om met het vliegtuig te gaan. Op sommige websites staat aangegeven dat je met de bus van Grenoble naar Superdevoluy en La Joue Du Loup kunt. Ik heb nu twee instanties gemaild hierover en dit is niet mogelijk. Je hebt de volgende opties:

  1. Auto huren op het vliegveld van Grenoble (van te voren reserveren, week voor ongeveer 250 euro met onbeperkte kilometers, excl. brandstof, auto ter grote van een VW Golf)
  2. Skitransfer (variërend van 2 tot 40 personen, prijzen voor 4 personen van ongeveer 400 tot 500 euro retour)
  3. Trein naar Veynes en het laatste stuk met de bus (geen idee wat dit kost)
  4. Taxi (kosten tussen de 150 en 200 euro bij sneeuwvrij wegdek, 75 tot 100 euro extra wanneer er sneeuw ligt, prijzen voor een enkele reis)

Misschien kunnen anderen dit aanvullen…

Lijkt me een heel gedoe. Ik zou oftewel

Met de bus gaan of een auto hier huren
Of naar een ander gebied gaan dat beter ligt qua mobiliteit. (les deux alpes, alpe d’huez,…)

mijn broer pakt de trein naar Veynes om daarna de bus te pakken naar la joue du loup.

@Robin: aan zo’n advies heeft natuurlijk niemand iets. Dit topic gaat over de mogelijkheden qua vervoer tussen Grenoble en Superdevoluy en niet over de onmogelijkheden.

@Julien: Ik weet niet, de meeste mensen gaan naar La joue du loup omdat het goedkoop is, als het dan uiteindelijk toch niet zo goedkoop blijkt te zijn kan je beter naar een groter en beter skigebied gaan dat ook nog eens beter te bereiken is…

Ik ga voor 114 euro vanaf amsterdam naar Veynes, om daar een bus naar la joue du loup te nemen. Ik ga maandagavond (16e) weg en kom dinsdagochtend aan. Als de buskosten meevallen is dat nog wel te doen toch? @Kevin weet jij misschien hoe en wanneer de bussen daar rijden, of waar ik deze informatie kan vinden?

@Irene
Hoe ga jij dan voor 114 euro van amsterdam naar Veynes? Met een bus?
Want er zijn toch zat organisaties die busreizen inclusief appartement en skipus voor een mager prijsje verkopen en je bent gelijk op je bestemming!

@monique met de trein. Ik had me ook opgegeven voor zon groepsreis, waarbij je met de bus in een keer naar la joue du loup gaat. Maar die vertrekt op een vrijdag en ik kan vanwege omstandigheden pas de maandag weg. Dan rijden die bussen niet. Vandaar…

@Irene
Mag ik vragen hoe je aan die 114 euro komt?
Amsterdam-brussel (treinkosten?)
Brussel - Grenoble (treinkosten?)
Grenoble - Veynes (treinkosten?)
Veynes- superdevoluy (buskosten?)

Wij zitten namelijk ook aan dit idee te denken maar vragen ons af of dit goedkoper is dan een auto huren.
alvast bedankt!

Weet hier iemand hoe vaak de bus van La Joue Du Loup naar Veynes gaat?

Heen ga ik met de bus van Husk maar op de terugweg wil ik nog even langs vrienden in Clermont-Ferrand.

Eat. Sleep. Ride. Repeat.

Hey,

ik ga vanuit antwerpen voor 85 euro heen en terug naar grenoble,(eurolines) daar neem ik voor 18 euro(enkel) de trein naar Veynes, en daar neem ik de bus naar la joue du loup. Onderstaande link met planning voor dit seizoen voor de bus veynes --la joue du loup.
http://www.ledevoluy.com/uploads/pages/LeDevoluy-Veynes_Hive…

matsen

Hey Matsen
Is er ook een schema hoeveel keer de trein naar maar ook van Grenoble naar Veynes gaat ik zie 18 euro een enkeltje en hoe lang doe je er over
Mvg Fred

Plaats een reactie