Update sneeuwhoogte?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dévoluy

De sneeuwhoogte op dal en berg staat al een tijdje op 10 en 40 cm, terwijl er wel sneeuw valt en is gevallen. Wordt dit niet bijgewerkt?

Vanaf welke maanden is er actuele sneeuwinformatie?

De levering van de weersinformatie is afhankelijk van de seizoensstart per skigebied. In de regel start het begin december en eindigt op 31 mei. De eerste sneeuwinformatie wordt verwacht vanaf 6 (Zwitserland) tot 20 december (Duitsland), maar kan bij voldoende sneeuwval in november al eerder zijn.

bron: https://www.wintersport.nl/vragen

Berg 70 Dal 35 cm
update: 2/12/2010 16:18:15

Bron: http://www.sneeuwhoogte.nl/frankrijk/alpes%20du%20sud/devolu…

Hoop alleen niet dat het over een weekje beneden allemaal weer weg is… Wat denken jullie? Ik heb eigenlijk niet echt een idee hoe snel dat gaat. Vooral nu ze de piste al aan het prepareren zijn…

Bedankt…

Geen probleem. Wanneer ga je naar superdevoluy of was het alleen maar interesse?

Ik heb inderdaad ook het gevoel dat ze die pistes niet voor niets prepareren…waarom zoveel moeite doen als ze verwachten dat het in no-time weer weg is?? Blijkbaar verwachten de fransozen zelf dus dat er genoeg overblijft…

Ik hoop het echt. Naar de 3 warme dagen schijnt het weer koud te worden. En ze hebben nog ook echt al 1,5 week non-stop de sneeuwkannonen aan. We zullen zien. Hoop dat er met kerst genoeg sneeuw ligt want ik wil lekker ski’en!;)

Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over de sneeuw met kerst…inderdaad zie ik ook al dagenlang de kanonnen fullspeed aanstaan, vooral op die piste bij le jas is het rechtse stuk nog niet geprepareerd omdat daar bergen spuitsneeuw liggen. Kan me niet voorstellen dat dat in drie dagen weg is.
Duss…ga je lekker verheugen op een weekje sneeuw, laat wat voor ons over en laat ff weten hoe je het hebt gehad!!!

Ik kreeg net een mail met een snowalert. Daarin stond dat er 45 cm. In het dal ligt en 110 cm. Op de berg.

@anne ik ben er zeker op aan het verheugen. Helemaal omdat ik nu net nieuwe skis heb. Ik wil ze uitproberen. Ik hoop dat er voldoende sneeuw ligt maar we wachten af. Wanneer ga jij?

@Bart: Komt vast goed met zoveel sneeuw! Volgens mij lag er vorig jaar om deze tijd nog amper sneeuw, en toen hebben we de eerste week van januari prima geskied!
Wij gaan van 15 tot 22 januari, nog even een maandje aftellen dus!!

@Bart: Ik ga van 22 tm 29 januari. Maak me niet druk om de sneeuwhoogte, maar vind het leuk om beetje op de hoogte te blijven. Heb er ontzettend veel zin in, maar dat gevoel kent iedereen hier wel!

Ik zal jullie wel laten weten hoe het geweest is. Nog 3 weekjes wachten.

Maar het blijft trouwens toch wel zonde dat het mooie sneeuwdek wat er nu ligt voor een (groot) gedeelte verdwijnt de komende vier dagen. Want het webcam beeld nu is trouwens wel prachtig…

Op de top zal er wel wat bijvallen, hopelijk van de neerslag s’nachts en is het toch nog sneeuw. Ga zelf ook de eerste week van januari en hoop mee op een lekker laagje :)

Die webcam beelden doen toch wel heel pijn aan.de ogen. Hoop echt dat er over 3 weken genoeg sneeuw ligt. Het is afwachten…

ik ga 17 december, hopen dat de dooi snel afgelopen. De voorspellingen op deze site zijn vanaf vrijdag weer gunstig in ieder geval. hopen op wat sneeuw

Berg 75 Dal 35 cm
update: 17/12/2010 10:23:10

Komt dus goed Ronnie!

Hoop dat er volgende week ook nog voldoende ligt;). Het lijkt volgende week heel spannend te worden met het weer. Het kan warm worden maar ook heel koud. Ben benieuwd!

Ik zit nu in devoluy op internet, en het is prima skien.
er licht zeker 40 cm in het dal en op de berg wel 80 cm denk ik.
niet alle liften zijn open bovenop en een paarv pistes ook nog niet.
gr

owja vandaag heeft het de hele dag gesneeuwd

Leuk Ronnie, Hou je ons deze week een beetje op de hoogte? Ben benieuwd hoe de sneeuwkwaliteit blijft met het warmere weer.

Yay wy zullen na nieuwjaar veel sneeuw hebbe ;P
En hoe is het met sneeuw qualiteit?
Bevroren of poeder :|

het regent nu een beetje en het dooit helaas. Afgelopen 2 dagen er prima poedersneeuw maar nu wordt het plakkerig. Helaas blijft het komende 2 dagen zo lees ik:( alleen vanochtend geboard… Er is ook maar 1 lift open in Devoluy. Is nog wel
Mogelijk hoor

En hoe is het wat hogerop? Zijn er boven wel veel liften open?

hehehe

Alleen de lift naar 2200 meter was gister open en alleen de blauwe vanaf daar. Nu helemaal niet meer harde wind denk ik.Nog niet genoeg sneeuw voor de zwarte en rode denk
Ik. WAt valt er te laggen Johan?

Dat is balen. En weet je ook hoe de verwachting is voor de komende dagen? Kan je nu wel fatsoenlijk ski’en daar?

Ik had net hier een berichtje geplaatst maar die is om de 1 of andere reden verwijderd. Ik vroeg of er nog wel fatsoenlijk te ski’en is? En of je weet wat de verwachting is voor de komende dagen m.b.t. de opening van de liften.

morgen en overmorgen beroerd. Vanaf vrijdag weer goed. Er is nu nog te skiën. Maarwordt wel minder dus

Oke ik ben benieuwd. Ik ga vanaf zaterdag. Ik hoop dat er vrijdag genoeg sneeuw valt. Ben benieuwd of er volgende week te ski’en valt…

en benieuwd of er volgende week te ski’en valt…

Stel je kunt inderdaad niet skieen. Dan heb je iig de troost dat Superdevoluy GOEDKOPER is dan de bekende franse bestemmingen. Want dat is toch de belangrijkste reden om daar naartoe te gaan?
De fraaie architectuur kan het niet zijn, zelfs de oude flats in Les Menuires (Brelin etc) zijn een plaatje in vergelijking met die betonnen doodskist.

Plaats een reactie