Lanceer Lift

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Ik kom het een paar keer tegen

https://www.wintersporters.be/forum/topic/51895

een reactie op dit filmpje: En ook één van de steilste!! Tjonge wat word je in die lift gelanceerd zeg! Ik heb zeker de helft van alle wachtenden er uit zien vallen.

Gelukkig is dat de enige lanceerlift in het gebied! Helaas is deze ook niet te omzeilen als je naar St. Colomban gaat…

Zou iemand eens willen zeggen over welke lift dit gaat op het pistenplan.

pistenplan:

null

Uit een andere ervaring lees ik " Om van Le Corbier naar Saint Sorlin te gaan moet je wel een sleepliftje nemen en deze is wel een lanceerliftje". Om welke lift gaat het hier ?

Nog een andere ervaring: …Enige minpunt zijn de vele sleepliften waarbij je soms een paar meter gelanceerd wordt.

Waarschijnlijk gaat het eerst om de lift nummer 7 op het plannetje gezien. Maar hier staat nog niets van bij dat het een steile lift is en dus zeker niet geschikt voor beginners ? Waarom dan lanceerlift.

Welk zijn de andere lanceerliften ? Ik zou toch denken op het filmpje te zien dat de lift met het koortje geen lanceerlift is omdat deze liften normaal toch zacht vertrekken.

Is de pannenkoekenlift du Torret ook geschikt voor beginners of de lichtgevorderde skiër of is dat ook z’on lanceerlift ?

Je weet dat die beelden versneld zijn en dat mensen hier soms een vreemd gevoel voor humor hebben hé? ;-)

Torret is die verbindingslift langs het snowpark? Dat is een moderne sleeplift, dus zeker geen lanceerlift, maar wel vrij lang.

De meest "lancerende" sleeplift die ik daar ben tegengekomen is nr 14 in Le Corbier. Nr 12 in Saint Sorlin is ook niet te onderschatten, maar dan vooral omdat ie vrij lang en steil is.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ik ben daar afgelopen Maart geweest en heb het hele gebied doorkruist.
Met afstand (wat mij en mijn vrienden betreft) de irritantste lanceerlift was inderdaad de 7 bij st. colomban. Vooral de snowboarders hadden hier last van trouwens, de skiërs minder.

De 14 in corbier lanceert je ook wel, maar minder dan 7 bij st.colomban. De 12 in St. Sorlain was dicht toen ik er was (leek ook al een tijd dicht te zijn) dus daar kan ik niks over zeggen.

De Torret is volgens mij inderdaad die lift langs het snowpark, die is prima te doen, ook voor beginners

@Gast 445 Het gaat inderdaad om lift 7 aan de St. Colomban. Volgens mij is het de lift die je op 20 seconden in het filmpje al ziet. Deze lift staat niet geclassicifeerd als erg moeilijk, desondanks word je hier goed gelanceerd en zitten er steile stukken in, kruist hij een piste en is hij vooral ook erg lang.

Naar mijn mening is dit helaas een van de weinige sleepliften in dit gebied die je niet kunt omzeilen (tenzij je niet naar St. Colomban gaat natuurlijk).

Ik voel me trouwens vereerd dat je mijn quotes nog even naar boven haalt ;-).
@Lieven du torret is volgens mij inderdaad die makkelijke lift bij de verbinding Le Corbier - St. Sorlin D’arves.

If you snooze, you loose!

Lift nr.19 (Croix) Is die goed te doen voor beginners en licht-gevorderden ?

Ja, die sleepliften bovenop, om de verschillende gebieden te verbinden, zijn allemaal erg vlak en eenvoudig om te doen

de mate van lanceren hangt ook af van hoe groot de sneeuw laag is. als die kleiner is sta je lager en trekt de lift meestal harder.

De lift naast het park (lift 17 op de kaart) was in de periode dat wij gingen geen pretje! Lanceren viel mee, maar er vielen teveel mensen uit waardoor de schijven over de grond sleepten en een enorme geul maakten. als je dan eind van de dag die lift moest nemen kon je je lol op.

Mijn vriendin is juist in Les Sybelles van haar sleepliften fobie afgekomen dus het is maar net hoe je het bekijkt ;-) als je daar de liften kunt kan je ze overal…

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Plaats een reactie