skieen of boarden?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Hallo wij gaan voor het eerst naar les sybelles en kunnen allemaal goed skieen en boarden. Nu gaat er iemand mee die nog nooit is wezen wintersporten. Wie kan er advies geven om te kiezen wat ze beter kan doen in dit gebied. Skieen of boarden. We gaan trouwens met kerst, is er advies om sneeuwgarantie verz. af te sluiten?

Ben zelf al een paar keer in Les Sybelles geweest. Skieen of snowboarden is een persoonlijke keuze, maar kan allebei.Wat sneeuwzekerheid betreft is de kerst toch een risico periode in dit gebied en is een sneeuwgarantie verzekering geen onaardig idee.

Skieen en boarden is allebei goed mogelijk, hangt van persoonlijke voorkeur af natuurlijk. Wat betreft de sneeuw zelf een week geweest rond oud en nieuw 2-3 jaar geleden, toen we aankwamen waren de pistes nog net bedekt met een klein laagje sneeuw/ijs eromheen alles groen, gelukkig ging het die week sneeuwen en was het toch nog wel een leuk weekje boarden geworden.

Als je van 1 dorp naar een ander dorp gaat kom je veel vlakke pistes tegen dit is rot voor een boarder. (tenzij je iemand kent die even een stok aanrijkt :P)

Iemand die nog nooit op wintersport was??? Euuh ==> les nemen zou ik zeggen. Ooit nam ik iemand mee die steeds in Landgraaf ging Boarden, kon wel skiën als de beste. Maar Boarden op natuursneeuw lukte niet! Verder sluit ik me bij Laurens en Jurian aan!

Er zitten idd wel aardig wat vlakke stukken in de pistes, heb zelf geen ervaring met het boarden maar heb ze wel zien klunen, behoorlijk lastig lijkt mij.

Vind er niet veel verschil in zitten kan het beide.
Boarden is alleen lastiger als je veel overgangen tussen pistes heb.
Van die vlakke stukken.
Boarden is vooral een evenwicht kunstje wat je moet oppikken de ene pikt dit sneller op dan de ander.
Skieen is wat meer techniek en dat verhaal van als je een beetje kunt skieeen dat je dan beter meekomt met tourtjes is maar deels waar.
Ligt er vooral aan of de ervaren skieer zich wil aanpassen (ik skie al vanaf mijn 8ste) en het is niet altijd leuk voor een ervaren skieeer om met mindere op pad te gaan.

Plaats een reactie