La Toussuire of Le Corbier?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Wij willen dit jaar naar Les Sybelles gaan voor Wintersport (skiën).
Ik ben vorig jaar voor het eerst geweest, mijn vriend gaan dit jaar voor het eerst.
We gaan beide ook weer lessen, en zijn dus nog echt beginners.
We gaan niet voor de apres ski of restaurants. Vooral voor het skieen en de lessen.

Waar zitten we het beste/leukste?
La Toussuire of Le Corbier? En heeft iemand tips qua accommodatie?

Vorig jaar ben ik in Superdevoluy geweest (le massif de devoluy) dus ben ook niet super moderne dingen gewend. Wel vond ik het toen erg vervelend dat ik in een chalet verbleef waar we iedere dag flink moesten sjouwen met materialen om bij de les te komen (in de ochtend, toen de liften nog niet in werking waren). Ook op de dag van aankomst (we waren met een busreis en willen dat dit jaar weer) een HALF UUR de koffers een berg op moeten dragen. Dat wil ik dus zeker niet weer!

Kijk ook naar St-Sorlin. (of zelfs St-Jean) Zelf vond ik dat het mooiste dorpje van Les Sybelles.

Le Corbier en La Toussiere zijn allemaal grote flats. Niet heel mooi.

(Residence Oree de pistes ofzo is wel een aanrader. Direct aan de piste)

St.Sorlin idd als je niet in betonblokdorp wil zitten. Ook in St Sorlin is er genoeg te vinden aan de piste of dichtbij.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Jean d’Arves is een boerendorp (lees saai 's avonds). Zeker als je met zijn tweeën gaat en je wilt s’avonds nog even een ommetje maken zou ik in één van de andere dorpjes gaan zitten. Just my 2 cents

life is a beach, or a pile of snow

Le Corbier of La Toussuire hebben allebei inderdaad veel appartementencomplexen en ski-in-ski-out. Dat heeft St. Sorlin ook volgens mij (St. Jean ligt niet direct aan een piste, dus moet je elke dag met de skibus).

Hebben ze in Les Sybelles nog steeds alleen sleepliften die de delen van St. Sorlin en de kom van La Toussuire & Le Corbier met elkaar verbinden? Nou ja, heb je misschien geen last van als je in een beginnersklas zit. Maar waarom dan toch zo’n groot gebied? Zijn er niet nog interessantere deals te vinden in St. François Longchamps, bij voorbeeld? Heb ik ook heel goedkoop voorbij zien komen op Sunweb.

grappig 4 jaar geleden lag st jean toch echt nog aan de piste. Een uithoek van het gebied maar toch echt aan de piste.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Les Ecours en La Chal wel, maar het dorpje St. Jean zelf niet. Vrienden van mij zaten er vorig jaar en baalden van het feit dat ze elke ochtend met de bus moesten. Daarvoor ga je in Frankrijk niet naar een ski-in-ski-out gebied. Maakt in dat opzicht dus wel degelijk uit waar je zit.

het is natuurlijk ook niet zo snugger van je vrienden dan, maar in princiepe is de gemeente st jean via de piste te bereiken. Wil je niet moeten lopen of met de bus moeten gaan moet je idd in de buurt van de piste boeken. Maar dat geld voor elk ski gebied en dorp.

Verder heb ik alleen slechte ervaringen met les sybelles maar het schijnt dat er veel vernieuwd is de laatste tijd.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

La toussuire is top hoor! Verwacht geen super modern gebied, dan ga je het zeker naar je zin hebben. Wij verbleven in chalets de ecrins in la toussuire. Mooie chalets naast de piste en bij een aantal skiliften.

In Le Corbier zit je wat centraler, maar het is inderdaad een lelijk betondorp. La Toussuire is ook modern maar best leuk, vind ik. Verbindingen tussen de deelgebieden zijn inderdaad merendeels sleepliften.
St Sorlin is sfeervol en ik vond de pistes in die sector het fijnst, maar je moet in st Sorlin goed opletten waar je accomodatie is, lang niet alle accomodaties liggen dicht bij de pistes. La Toussuire en Le Corbier zijn speciaal aangelegd voorde wintersport, dus daar zit je meestal vlak bij de pistes

Blogger, skiër, verslaafd :-)

Plaats een reactie