Een dagje naar een ander gebied vanuit Les Sybelles

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Dit jaar zit ik wederom in Les Sybelles, plaats is Saint Sorlin d’Arves.

Het lijkt me leuk om dit jaar eens een dagtripje richting een ander gebied te maken. Ik heb gezien dat Val Thorens ongeveer 2 uur rijden is, dit is dan ook wel ongeveer de maximale reistijd voor een dagtripje. Zijn er mensen die nog leuke tips hebben voor gebieden in de buurt?

Vraag die net in me opkomt: is het toegestaan om huurmateriaal vanuit de ene plaats mee te nemen naar de andere?

Huurmateriaal is door jou gehuurd en jij bent verantwoordelijk en aansprakelijk voor wat er mee gebeurt. Waar dat dan gebeurt is normaal gesproken niet aan de orde.

Over skigebieden in de buurt weet ik niets, ik heb me twee maal prima vermaakt in les Sybelles en had niet de behoefte om een ander gebied te zien.

🏂

Weet ff niet hoever het rijden is maar Valmenier/Valloire of St. François Longchamp zijn wellicht opties.
Ken ze allebei en zijn leuk om eens te doen.

Ik heb gezien dat Val Thorens ongeveer 2 uur rijden is,

NielsV op 25 nov. 2013 14:29

Als je naar L3V wil kun je toch beter naar Orelle gaan, en daar de lift pakken?

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Orelle en dan de lift naar Val Thorens.
http://goo.gl/maps/NiHhE

Zoals Frank al zei.

Of je kan naar Valloire.

Of lekker even naar Italie, Via Lattea? Of Les Deux Alpes?

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Of, als je iets heel rustigs en iets heel vets off-piste zoekt, kun je naar Valfréjus gaan…

If you snooze, you loose!

Orelle! Daar had ik inderdaad niet aan gedacht! leuk idee! Iemand een idee of er een beetje te parkeren is daar en dan makkelijk naar de piste te komen?

Volgens een ander topic kun je (althans kunnen sommigen onder ons) daar ook naar beneden! Volgens mij staat @Sjakie in VT bij de liften en woont @skifan bijna de hele winter in L3V, dus die weten waar zij over praten.

Geen officiele piste, maar wel degelijk skimogelijkheden! Ik doe deze afdaling regelmatig met collega’s tot aan Orelle (geweldig varierende afdaling).

Sjakie op 24 nov. 2013 14:13

Helemaal eens met het antwoord van Sjakie aan Jesper, alleen zou ik er aan toe willen voegen dat deze afdaling enkel voor gevorderde boarders/skiërs is weggelegd en vooral dat je zeker moet weten dat er sneeuw ligt tot het dalstation. De lift uit Orelle start op 880 meter.

skifan op 25 nov. 2013 09:53

Klopt! (Er zit een heel gevaarlijk stuk in waar je eigenlijk op een afgrond van 50 meter af skiet en dan via een smalle passage moet, zie foto)

Sjakie op 25 nov. 2013 13:34

null

Sjakie op 25 nov. 2013 14:30
2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Echt vlakbij heb je nog Albiez-Montrond.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Is er iets te zeggen m.b.t. sneeuwzekerheidsverschil tussen Les Sybelles en L3V? Tot nu toe nooit problemen gehad rond oud en nieuw, maar stel nu eens dat de hoeveelheid sneeuw tegen valt, hebben we daar dan kans op betere condities?

er zijn prima parkeermogelijkheden in orelle. er is een enorme parkeerplaats bij de skilift.

Of lekker even naar Italie, Via Lattea? Of Les Deux Alpes?

Frank op 25 nov. 2013 16:24

Ik denk niet dat de pas open is in de winter (d926 -> d526) die verbinding maakt tussen de maurienne vallei en les deux alpes

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Plaats een reactie