Les Sybelles vandaag (winter 2013-2014)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

null

Een stevige wind en een mengeling van regen, hagel en sneeuw maken het geen fijne dag om te skiën. Het is dan ook erg rustig op de pistes!
Het is wel een mooie dag om te dwalen in de catacomben van Le Corbier. Het doolhof van gangen en trappen met her en der een winkeltje doet denken aan een oud psychiatrisch ziekenhuis. Aan de westkant zijn de winkeltjes wat meer gecentreerd. Restaurants, souvenir winkels, sportzaken, delicatesse winkels en supermarkten maken het ideaal om te shoppen voor lief en kids… :)

Hoi Willem, jij zit er nog een weekje, wij zijn alweer terug in Nederland helaas! Ik heb wat mooie foto’s gemaakt van het oude gedeelte van St Jean Darves. Ik moet zeggen dat dit authentieke dorp mij bijzonder is meegevallen, er zijn 2 franse kroegen en die zijn erg leuk, moet er gelijk bij zeggen dat mijn vriendin een woordje frans spreekt en wij o.a. daardoor er snel tussen zaten en dan blijkt dat de fransen ook wel van een feestje houden.

null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null

Prachtige foto’s inderdaad. Wij zijn vaak naar St Jean gegaan om daar in één van de luie stoelen op de eerste foto, in het zonnetje te zitten, voor de kofie of lunch. Heel herkenbaar.
Overigens zijn we na twee weken ook weer thuis. Helaas… We hebben het erg naar de zin gehad in Les Sybelles!

Nb: Ik hoop dat mijn berichtgeving een meer en hopelijk beter beeld geeft van het gebied. Ik kon vooraf zelf weinig goede informatie vinden… Ook leuk was het te merken dat deze topic gevolgd werd; ik kwam daar verschillende stellen tegen uit zowel Nederland als Belgie die dagelijks mijn berichtjes volgden :)

Ben nog een beetje rond aan het kijken en wellicht komt dit gebied ook in aanmerking, iemand ervaring hoe het gebied is wat later in het seizoen (eind mrt-begin april)?

Plaats een reactie