beginnende snowboarders in Saint Jean d'Arves

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Wij gaan met 4 beginnende snowboarders een week naar Saint Jean d’Arves. Is dit gebied geschikt voor beginnelingen? Welke pistes kun je ons aanbevelen? En zijn de liften naar die pistes haalbaar voor beginnelingen?
Ik kijk uit naar jullie antwoord.

ja en nee… ja makkelijke pistes, nee vlakke stukken en sleepliften. op het forum wordt er al veel over geschreven. Kan voor beginners best lastig zijn.

https://www.wintersport.nl/skigebieden/sybelles/forum…

De pistes bij st. sorlin zijn de mooiste (Col des Lacs en tufs piste’s om 9 uur 's morgens geniaal!) echte racebanen.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Beetje verouderd gebied met idd heel veel sleepliften. Ook de overgang richting la toussuire is heel lang en traag. (Ook een sleeplift). Volgens mij is dit voor beginnende boarders hierdoor niet het best geschikte gebied

Ben er 2 keer geweest en er is voor ieder niveau denk ik genoeg te vinden. Ik heb alleen in st. Sorlin gezeten maar daar heb je voor beginners genoeg te vinden, de oversteek naar la tousuire en le corbier duurt wat lang door de oudere liften maar als je vroeg vertrekt is het goed te doen. Ik heb me kostelijk vermaakt daar en zou er nog wel een keer heen gaan als het zo uitkomt.

🏂

@martin9 ook ik heb me enorm vermaakt in dit gebied, maar de vraag is hoe het voor beginners is. Kan best snappen dat het voor een beginner wat lastiger is met de vele sleepliften en de wat vlakkere stukken.

Zou er ook best terug naartoe gaan. Zeker voor die prijsjes die je af en toe ziet.

Je kunt ook redeneren dat als je in les sybelles overal kan komen, dan lukt het in elk gebied ;-)
Mijn vriendin is in dat gebied van haar sleeplift angst afgekomen (moest ook wel anders kon je niet veel kanten op)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ha ik ben er vorige week geweest en ben ook van me sleepliften angst afgekomen. Was het 2e jaar dat ik heb gesnowboard. Het viel me reuze mee die liften. Neem alleen de tijd om terug te gaan.
De vlakke stukken leer je snel genoeg kennen. Ik ben een beginner en alleen de eerste 2 dagen paar keer los moeten klikken om te steppen. Daarna wist ik waar ik vaart moest maken en ging het
Col des Lacs is een aanrader. Maar ook Toussuire vond ik leuk. Niet al te moeilijke pistes.

@Jeroen6 als je inderdaad les sybelles overleeft dan kan je elk gebied aan haha. Maar dat klinkt misschien weer iets te negatief voor de topicstarter.

Ze moeten gewoon ff de goede routes uitvinden en dan is het daar een goede en goedkope vakantie vieren…

🏂

Dank jullie voor jullie commentaren. We zien wel hoe het wordt!

Ben er net van terug en het gedeelte van Saint Sorlin is inderdaad het mooiste! Gewoon 's morgens de bus nemen uit Saint Jean… Is maar paar km en gratis…

Saint Jean zijn we overigens niet geweest, andere dorpen wel…

Zijn er in Saint Sorlin ook zoveel sleepliften, of zijn daar voldoende zeteltjesliften?

Nee, daar zijn amper sleepliften. Je kan het gebied doorkruisen zonder sleepliftjes te hoeven gebruiken

Als je in Saint Jean d’Arves zit ben je wel genoodzaakt om weer met een sleeplift weer in het dorp te komen, deze vond ik zelf totaal niet lastig. Verder zijn in het gebied de slepers aardig te ontwijken, de sleper over de L’Ouillon scheelt wel aardig wat tijd. Sta je wel een tijdje in maar is eveneens niet moeilijk. Waar ik moeite mee gehad heb is de sleeplift vanuit st Collomban des Villards, hier wordt je aardig gelanceerd, als je naar dit dorpje wilt dan is deze lift je enige keus.

Plaats een reactie