Les Sybelles / Toussuire

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Hallo,

Zondag vertrekken we richting Toussuire om daar een weekje samen met de schoonouders te gaan snowboarden.
Iemand ervaring met de pistes? Wij doen al 1 jaar aan snowboarden en gaan met gemak de blauwe pistes af. Dit jaar zouden we de rode proberen onder de knie te krijgen.

Ligt er veel sneeuw voor de moment of wordt er veel sneeuw verwacht? Misschien heeft iemand een handige site waar ik dit op kan terugvinden.

Alvast bedankt!

Het laatste kun je allemaal zien op deze site:
https://www.wintersport.nl/dorpen/la_toussuire/sneeuwhoogte…
Komende 4 dagen wordt er 1-5 cm verwacht.
En er ligt 160 cm op de top

Gang is alles

Euh, ik heb wel eens vernomen dat je eea terug kunt vinden op http://www.wintersport.nl. Daarnaast biedt de pagina van het betreffende skigebied misschien wel uitkomst?

Ik ben een echte leek als het over wintersport gaat maar nu toch de microbe te pakken. 160 cm lijkt mij veel. Wil dit zeggen dat er volgende week toch het meeren deel van de pistes zal open zijn?

Hoe zit het daar met de liften? Vorig jaar waren de sleepliftjes in Samoens toch niet echt ons ding, maar al doende leert men zeker :)

Euh, ik heb wel eens vernomen dat je eea terug kunt vinden op http://www.wintersport.nl. Daarnaast biedt de pagina van het betreffende skigebied misschien wel uitkomst?

Userd op 18 mrt. 2014 16:00

Nogmaals dan…

Hallo,

Zondag vertrekken we richting Toussuire om daar een weekje samen met de schoonouders te gaan snowboarden.
Iemand ervaring met de pistes? Wij doen al 1 jaar aan snowboarden en gaan met gemak de blauwe pistes af. Dit jaar zouden we de rode proberen onder de knie te krijgen.

Ligt er veel sneeuw voor de moment of wordt er veel sneeuw verwacht? Misschien heeft iemand een handige site waar ik dit op kan terugvinden.

Alvast bedankt!

Mannie op 18 mrt. 2014 15:56

Ik ben in mijn verleden een stuk of zes keer in Les Sybelles geweest, in St. Jean d’Arves en St. Sorlin. Ik heb hier altijd met veel plezier geskied en geboard, heel veel mogelijkheden en leuke tochten kun je maken. Hoe het op het moment met de sneeuw is, zou ik niet weten!

Goed gebied, ik kan me voorstellen dat een ervaren wintersporter de hoeveelheid sleepliften en open stoeltjes liften niet zal waarderen. Ik daarintegen vind het als ervaren snowboarder een leuk gebied en heb me er 2 keer heerlijk vermaakt vanuit st. Sorlin d’arves. De verbinding tussen la tousuire/le corbier naar st. Sorlin is wat omslachtig maar ik zou zeker een keer aan die kant gaan kijken!

Gebruik deze site als goede indicatie voor de sneeuwhoogtes en piste kwaliteiten, bekijk de webcams voor live beelden en zoek wat weer sites af. Dan heb je denk ik wel een beeld van de kwaliteit. Als er nu nog 160 ligt hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken, dat ligt er volgende week ook nog wel…

🏂

@Martin9 dat zou ik niet te snel zeggen, vorige weer lag er 120 cm in Warth, nu 85 cm :P (berg)

Gang is alles

Haha ja onder sommige omstandigheden kan het hard gaan met de sneeuwhoogtes inderdaad!

🏂

Hopelijk blijft het daar goed maar de weersvoorspellingen zien er toch gunstig uit :)

Wat bedoel je met die verbinding? Is dat iets dat moet overbrugd worden met het snowboard (veel vlakke/smalle stukken?)

@mannie, mooie rode pistes boven st. sorlin (tuffs, Super G)

Leuk gebied zeker als je pas net board, dus geen zorgen over maken. Komt weer sneeuw aan dit weekend, en net even gekeken maar meeste pistes zijn nu open daar (volgens de eigen site dan), laat staan als er weer wat valt.
Er zitten idd wat vlakke stukken tussen (als je van dorp naar dorp gaat) "de verbindingspistes". Zeker met papsneeuw kan dat ervoor zorgen dat je halverwege stil komt te staan, maar tis vakantie!

Geniet er vooral van en een verslagje plaatsen hier ;-)

Site van het gebied incl info open liften/pistes en natuurlijk webcams ;-)
http://www.les-sybelles.fr/en/winter/fluxmeteolatoussuire.ht…

Weerbericht (sneeuwval!)
http://wepowder.nl/weblog/5157/PA%2323-tot-150-cm-vers…

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Net terug van een geslaagde vakantie in Toussuire. Enkele dagen voor we arriveerden in Toussuire is er een halve meter sneeuw bij gevallen. Sindsdien is de zon er volop beginnen schijnen. De laatste 2 dagen wat last gehad van papsneeuw 's middags maar tussen 9 en 14u was de sneeuw zalig om over te snowboarden.
De verbindingen tussen de gebieden zijn wel niet echt snowboardvriendelijk door de vele sleepliften (zeker richting Corbier) maar eens je in een gebied bent, heb je genoeg sleepliften.

Hey allen,

Ik ben in februari naar Les Sybelles geweest, een super leuke, super goede skivakantie. Het is echt een goed skigebied.
Mijn vriendin verzamelt postkaartjes van overal waar ze geweest is, maar nu zijn we toch wel vergeten eentje te kopen in les Sybelles.
Jullie horen mij al komen.
Is er iemand die naar les Sybelles gaat die voor mij een postkaartje van Les Sybelles zelf wil meebrengen!?
Ik zal dit wel ergens komen afhalen en ik vergoed natuurlijk de kosten!

Als iemand mij hierbij kan helpen zou de vriendin dit geweldig vinden

Alvast bedankt!

Jan

Plaats een reactie